Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 10001 til 10020 af 176852
-
Kemi spg. termodynamik
ForumindlægI min kemi bog står der: Et systems indre energi Ei er en tilstandsfunktion, dvs. at størrelsen udelukkende afhænger af systemets aktuelle tilstand og ikke dets fortid. Temperatur, tryk og volumen er eksempler på en tilstandsfunktion, hvorimod varme ikke er en stilstandsfunktion. - Hv... -
redox med organisk og uorganisk kemi??
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad forskællen er på redoxreaktioner med organisk og uorganisk kemi er?? kan redox med organisk kemi have noget at gøre med oxidation af alkohol, ud over fuldstændig og ululdstændig forbrænding??? håber på svarlig svar :-) på forhånd mange tak!!! -
Engelsk på A !
ForumindlægHejsa allesammen (: ! Jeg sidder lige her med nogle få sætninger, som ikke rigtig fungerer (til min artikkel) og håber meget at en venlig sjæl vil hjælpe mig lidt igennem. Jeg er desværre lidt i tidsnød - afleverer imorgen! 1) “It sounded like one of those horrifying thrillers, when a nightm... -
Kemi C Ækvivalente mængder??
ForumindlægKemi på C-niveau - handler om ækvivalente mængder. Ved hævning (bagepulver) sker der følgende reaktion: 2NaHCO3+Na2H2P2O7 ⇒Na4P2O7+2CO2+2H2O Spørgsmålet lyder således: Er de to kemiske forbindelser tilstede i ækvivalente mængder? Er der nogen der kan være behjælpelige med dette. -
Historie eksamen
ForumindlægHvad skal man gøre for at få 12 i historie til eksamen? -
Omkring afgnagsprøven i fysik/kemi
ForumindlægHej derude :) Jeg håber, at I vil dele nogle erfaringer omkring fysik/kemi afgangsprøven med mig, da vores lærer ikke har formået at forklare vores spørgsmål omkring prøven særligt godt . Først så er jeg i en gruppe med en anden, så vi er to. Hvor lang taletid har man cirka per person? Hvor man... -
Opg. A
Forumindlæg"Formuler en kortfattet definitorisk bestemmelse af nedenstående faglige begreber: -Det internationale samfund -Multipolaritet, bipolaritet og unipolaritet -Hegemono -U-lande, svage stater, kvasistater og failed states -Internationale normer -Terrorisme og terrorister -Slyngelstater -Teo... -
Kemi b Noter
ForumindlægHej er der nogen der har guldnoter i kemi b- nieavu? Tak på forhånd -
kemi rapport "sølvsalte"
ForumindlægNOgen der har lavet en rapport i kemi som omhandler sølvsaltes opløselighedsprodukter? -
fysik kemi noter
Forumindlægnogle kemi fysik noter jeg kan få -
Kemi august 2005
ForumindlægNogen der har løst opgavesættet fra kemi STX august 2005? -
Mat A
ForumindlægHej. Hvis man har en firkant ABCD i et rumligt koordinatsystem dvs. med en x-,y- og z-akse, og man gerne vil beregne arealet af denne, hvordan gør man så? -
Isoler a
Forumindlæg1/a+b=1/c er helt på bar bund håber en kan hjælpe, helst med forklaring på hvordan jeg gør -
Hjælp til Kemi på C niveau med Helge Mygind
ForumindlægHej Alle Jeg har kemi på C niveau hvor det er vi gennemgår Helge Myginds bog Kemi 2000 Jeg kan se mange har smidt nogle notater ind men er der nogle der ligger inde med opgave beregningerne ( ikke facit ) da jeg gerne vil forstå udregninger bedre Jeg er ikke så god til Kemi i forevejen men jeg vi... -
Mickybo and me engelsk Eksamen rettelse
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mundligt engelsk. Er det en rar sjæl der ville rette min tekst for stavefejl osv.? Why did I those this topic: I have those this topic because I find it interesting. When you think about the conflict in Northern Ireland you think about war and death. But in this movie y... -
Multimedie eksamen
ForumindlægHej, er der en her der ved hvordan multimedie eksamen foregår? Har hørt at man skal analysere en hjemmeside kan det passe? Da min lærer var sikker på at vi ikke skulle op har han ikke fortalt noget om det. -
Væsentligt til eksamen?
ForumindlægHej jeg skal om 2 uger op til NV eksamen, og vil derfor spørge, hvilke områder jeg bør sige til eksamen og hvilke områder jeg ikke bør sige? Altså skal jeg fx komme ind på formål, teori, resultat, og disskusion? Er det nok? Eller skal der mere med? Hvad anbefaler I og kan I fortælle lidt om eksam... -
Afsætning - A og International økonomi A
ForumindlægHej! Jeg overvejer at tage på HHX som min ungdomsuddannelse. Jeg har tænkt over studieretningen Afsætning og International økonomi, begge på A niveau. Problemet er at jeg ikke ved hvad de går ud på. Nogen som kan forklare mig lidt om studieretningen? Er det meget matematisk eller hvordan? Det vil... -
Hjælp til matematik A!!!
ForumindlægHej jeg har haft mange problemer med denn opgave, og kan simpelt hen ikke forstå hvad jeg skal gøre... Jeg skal opstillle en ligning der udtrykker, at funktionen f(x) er proportional med funktionen g(x) i tredje potens. Nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd :-) -
A-B
Forumindlæghej.er der nogen der kan forklare mig hvad de følgende betyder. Amba B-aktie
