Fysik

Omkring afgnagsprøven i fysik/kemi

15. juni 2014 af Marja321 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej derude :)

Jeg håber, at I vil dele nogle erfaringer omkring fysik/kemi afgangsprøven med mig, da vores lærer ikke har formået at forklare vores spørgsmål omkring prøven særligt godt .

Først så er jeg i en gruppe med en anden, så vi er to. Hvor lang taletid har man cirka per person? Hvor mange gange kommer lærer og censor over til os? 

Og nok mit vigtigste spørgsmål: Hvor mange forsøg kan man cirka nå at lave? Vores lærer sagde, at vi sagtens kunne nå en 7-8 stykker, men det passer ikke. Vi vil gerne lægge ud med lidt basisviden, hvor vi har nogle små forsøg der tager 30 sekunder, og så derefter lave nogle forsøg, der er lidt sværer, hvor vi kan nå at forklare en del teori til dem :) 

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2014 af MathiasThorsson (Slettet)

Du skal gå ud fra, at lærer og censor går frem og tilbage imellem jer og giver jer 4-5 besøg igennem de to timer. Det er selvfølgelig ikke tilladt at spørge klassekammerater om hjælp, men hvis alt går galt, må man gerne spørge lærer om hvor et stof f.eks. er i lokalet. Bare in mind - Du tager de andres tid, når du spørger.

Jeres plan lyder fin nok. Men sæt jer nu ikke for meget fast i noget bestemt. I ved trods alt ikke, hvad I har trukket endnu ;-). Alt efter hvad I kan trække, er der emner, der ikke indeholder forfærdeligt mange forsøg. F.eks radioaktivitet, der mest er teori. 

Held og lykke!! :D

Mathias M. Thorsson

[email protected]

Skriv et svar til: Omkring afgnagsprøven i fysik/kemi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.