Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 10041 til 10060 af 57177
-
NEMT hjælp rettelse af en lille oversættelse :)
ForumindlægHej... Er der er sød som vil rette mit lille eventyr.. Det er et eventyr jeg skal skrive på eng, men jeg plejer at skrive på dansk først og så oversætte til eng.. Så det ender med at det bliver oversat ord for ord, og lyder dansk.. Så er der ik en der vil rette min eng. version.. På forhånd tak..... -
Hvad er en fodnote?
ForumindlægJeg er igang med at skrive dansk historieopgave, og der skal der åbentbart indgå fodnoter i, og jeg har ingen idé om hvad det er! Jaaa, det kan godt være at det lyder dumt, men jeg har virkelig aldrig nogensinde forstået hvad en "fodnote" er? Jeg ved ikke hvad de er, eller hvornår ... -
Nytårstale
Forumindlæghvordan ville I skrive Jeres nytårstale! Skal der være en forskel for Droningens eller ej?? -
Engelsk rettelse
ForumindlægNogle der vil tjekke min engelsk oversættelse igennem. Ved godt jeg ikk er super til engelsk, derfor er jeg her og derfor spørger jeg jer pænt om noget hjælp. På forhånd mange tak1.Hvem er den dame? Det er John kone.2.Det står på side 70 hvem der har dræbt Pamela.3. Jeg gav ham ikke beskeden, jeg... -
Guldkorn til Michael Strunge???!!
ForumindlægHejsa! Skal op i mundtlig dansk på torsdag - frygter sgu riiiimelig meget et digt af strunge, da jeg ikke rigtigt er inde i, hvad han egentlig skriver om/hvad der er typisk for ham??!Vil være utrolig taknemmelig for nogle stikord!Tak:-) -
Engelsk grammatik... Possessive pronominer...
ForumindlægHej allesammen..Jeg har her lavet 16 engelske sætninger, som jeg har oversat fra dansk af. Da jeg ikke selv føler, at jeg har helt styr på den engelske grammatik, håber jeg, at der er nogen, der har lyst til at kigge lidt nærmere på dem.Den danske oversættelse står længere nede på siden..1. She t... -
Hjælp til oversætte
ForumindlægHej.. er der nogen, der vil lige rette oversættelsen fra dansk til engelsk.Tak Den danske version De kommer ti minutter efter, at timen er begyndt. De har ikke lavet lektier, har glemt bøgerne derhjemme, forstyrrer undervisningen ved at tale højt med sidemanden, går ud og ind af klassen, som det... -
Rettelse af en lille oversættelse.. HASTER!
ForumindlægHej, håber der er nogle der vil være søde at rette den oversatte tekst igennem. Den danske gymnasieungdom ser ikke ud til at være synderlig påvirket af de mange gode råd, som befolkningen får, om vigtigheden af at leve sundt. Ligesom andre unge ryger de, drikker alkohol og eksperimenterer med for... -
oversættelse og rettelse af tekst
ForumindlægHej medstuderende og søde folk der gerne vil hjælpe. Jeg skal have oversat denne tekst fra dansk til engelsk og det har jeg gjort. men jeg ved at der er en hel del fejl da jeg synes det var lidt svært at oversætte direkte. Jeg håber virkelig at der er en der har lyst til at hjælpe med at rette... -
I tvivl !
ForumindlægJeg er i tvivl, om jeg skal vælge hhx eller stx (gymnasiet).?? Kan én eller anden fortælle nogle positive- negative ting om stederne.! Det ville være en kæmpe hjælp! :D -
Hjælp, tak!
ForumindlægHejsa. Jeg har oversat følgende sætninger fra dansk til engelsk. Er de korrekte?Danish:Jeg har klaret mig godt til eksamen, men jeg er dog ikke helt tilfreds med resultatet.Hun ankom ret sent og var knap kommet indenfor, da festen pludselig sluttedeDu skal komme lige hjem fra skole og lave dit hj... -
Er sætningen formuleret korrekt?
ForumindlægYoung people simply do not have the same well-defined and concrete perception of danishness as size -
Hjælp hedenskaben?
ForumindlægHej:) Jeg mangler noget viden omkring skiftet fra hedenskaben til kristendommen, primært på Island/Norden? Hvordan skete det, og ændrede tilværelsessynet sig? Jeg tænker primært på Islandske sagaer og tiden omkring år 1000 hvor man mener at Island blev kristent. Skal kunne redegøre for det t... -
forståelsesspørgsmål til en korantekst.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der ikke vil hjælpe med forståelse af følgende korantekst, da jeg har lidt svært ved det, og skal fremlægge det i morgen.O i mennesker, frygt jeres Herre, som har skabt jer af et levende væsen, og deraf skabte Han dets modpart (ægtefælle), og Han udbredte over jorden ... -
Analyse af leif den lykkelige jun.
Forumindlæghey folkens jeg leder efter en analyse af leif den lykkelige jun. skrvet af klaus rifbjerg. er der ikke nogen der har en analyse af den. den er vist en del af den danske kulturkanon -
Mundtlig afgangsprøve - HJÆLP!
ForumindlægHej Er der nogle der lige vil hjælpe mig med skyggen som er den tekst jeg har om i dansk synopsen? Jeg har fundet en aktantmodel af den, er der nogle af jer der ved om den passer og kan forklare den lidt nærmere? Den er vedhæftet ;-) -
Forberedelse til spansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle Jeg skal til spansk mundtlig eksamen meget snart. Går på STX og har spansk på A-niveau. Er der nogen som ligger inde med nogle gode noter til følgende emner i spansk: Inmigracíon Cuba La guerra Civil Gode råd er også mere end velkomne! -
Matematik håndbøger
ForumindlægHej folkens, jeg er ny herinde.. Har ikke rigtig fået kigget mig omkring, men jeg har lige et spørgsmål, som I måske kunne svare på... :) Jeg læser i 1.g g STX og har Matematik på A. Jeg skal måske til årsprøve i matematik her til sommer.. Har nogle herinde nogle forslag til håndbøger som man k... -
Ret min engelsk stil: Pakistansk politik
ForumindlægJeg ønsker, at forbedre min engelsk sprog skriftligt, og har derfor brug for jeres hjælp. I skal nemlige rette den for stavefejl,grammatik, tekstforståelse og alt andet i kan komme i tanker om :) Jeg har skrevet en kort referat hvor jeg tager udgangspunkt i følgende nyheds artikel http://tr... -
Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge indenfor HF
ForumindlægHej alle. Jeg er en pige som er meget i Tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg går lige nu på stx men vil gerne tage en HF efter sommerferien, da jeg bliver demotiveret i min klasse, og fordi jeg ikke kan lide at vi bliver bombarderet med karakterer, altså både for standpunkt og afleveringerne. Jeg f...
