Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10461 til 10480 af 11183
-
Singularity!! Spg. til mdt. elsamen til 3-årigt A
ForumindlægHej...Jeg har lige 3 små spg. inden min eksamen onsdag.1) Hvordan kan den associative, kommutative og distributive(?) lov beskrives i ord? Hvad er forskellen på dem?2) Projektionsformlen kan skrives på to måder (alle er vektorer - ingen pile):b(a) = ((a*b)/|a^2|)*aog |b(a)| = |a*b|/|a|- hvoraf #2... -
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
integrabilitet af eksponentialfunktioner.
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at integere (1/k)*ekx og (ax)/lna via integrationsprøven, og gerne med lidt tekst som forklaring? -
respiration
Forumindlæglaver planter respiration både når det er mørk og når det er lyst? -
Gennemsnitskarakter! hjælp
Forumindlæghej, jeg har lige afsluttet 2.g, og har fået et gennemsnit på 3,9. Jeg er lidt bekymret, og vil derfor gerne vide om der er flere der har et gennemsnit der ligner, enten i 2.g, eller som afslutter med sådan et gennemsnit i 3.g. Det rart at vide hvis jeg ikke er den eneste der har sådan et gennems... -
at studere psykologi på Aalborg Uni - hjælp
ForumindlægHej alle sammen Jeg har besluttet mig for at studere psykologi på Aalborg Universitet. Jeg bliver student her på onsdag og har pt. et snit på lidt over 11 (herefter kan jeg jo så gange det med 1,08), så jeg satser på at komme ind på kvote 1. Lige nu er jeg bare i tvivl om hvorvidt jeg skal tage ... -
Hvorfor er snittet så lavt for økonomi?
ForumindlægJeg tænkte over hvorfor gennemsnittet for at læse økonomi, er så lavt? Altså kun omkring 6, når uddannelser som Medicin er over 10? Betyder det så at uddannelsen er nem? -
Old-eksamen igen-igen
ForumindlægEr stadig i tvivl om eksamnen i old- og Sofokles er nok ikke så sigende for et generelt spørgsmål til eksamen.Man har jo usædvanlig kort tid til at tale om teksten - og billedet for den sags skyld til oldeksamen, så hvor meget skal man síge? Hvad skal man primært fokusere på? Nogle der har en id... -
Hjælp!
ForumindlægHvordan løser jeg disse 2 opgaver? 1. opgave -
Ligninger
ForumindlægHej jeg ville høre om der er nogle der vilhjælpe mig med disse to følgende opgaver..bestem de tal a, for hvilke ligningenx^2 + ax + a = 0har mindst én løsningog så skal jeg løse denne ligning(logx)^2 + 3*logx - 4 = 0aner ikke hvordan jeg skal gribe den an -
faglig spørgesmål søges så lærerne rigtig kan vise deres kunnen til sidste skoledag
Forumindlæghej til sidste skoledag hvor vores klasse skal lave underholdning er det mit ansvar at finde nogle kvalificeret spørgesmål til vores matematik,dansk,fysik/kemi,samfund,og religion lærere.Jeg søger spørgesmål som kan stilles hver enkelt lærer om deres fag. fx dansk læreren om at stave til er meget... -
Valgfag, hvad skal jeg vælge?
ForumindlægGodmorgen\nJeg skal vælge et valgfag på c-niveau. Her er en liste over det jeg kan vælge:\n\n Astronomi \n Billedkunst \n Datalogi \n Design \n Drama \n Erhvervsøkonomi \n Filosofi \n Mediefag \n Musik \n Naturgeografi \n Psykologi \n\nDet skal helst være et fag hvor man ikke laver så meget. Der ... -
Eliteklasser, godt eller dårligt?
ForumindlægJeg sidder og laver afleveringer, mens fjernsynet kører i baggrunden. Jeg bor i Sydvestjylland, så her har vi TV Syd. Men så var der noget der fangede min opmærksomhed: Oprettelse af eliteklasser. I Esbjerg vil der blive oprettet eliteklasser for 9. og 10. klasseselever, som mener de har brug fo... -
Ungdom
ForumindlægHeej, jeg har brug for fx. en avisartikel, et digt, en novelle osv. som handler om ungdom. Evt. noget i selv har lavet ? - På forhånd tak (: -
Skriftligeksamen i kemi
ForumindlægJeg skal til skriftligeksamen i kemi om en uges tid og jeg aner ikke hvordan jeg skal forberede mig til det. Jeg er ret dårlig til dette fag så jeg har brug for en grundig gennemgang af eksamenspensum, men hvordan gør man? Hvad gør i, jer der også skal til eksamen? -
medicin på SDU
ForumindlægHej SP, Jeg er interesseret i at vide, hvor meget engelsk der indgår på medicinstudiet i Odense? Kan nogen fortælle mig noget om det? Jeg tænker nærmere på, om alle bøger er på engelsk, eller måske de fleste, eller ingen? Hvad med de foredrag der vil finde sted? Vil de være på engelsk? Alle?... -
Potensfunktioner - a og b
ForumindlægHvad er betydningen af a og b i potensfunktioner, og hvad kaldes de?heeelp! -
Lærere
ForumindlægHvis man nu er utilfreds med ens lærer, skal man så sige det tik personen? eller skal man gå ind på kontoret til ledelsen og sige man er utilfreds med den og den lærer?? -
To nye test i fysik
ForumindlægSå er der også kommet test i fysik online: https://www.studieportalen.dk/Tests?category=10 -
Sygeplejebøger sælges
ForumindlægSkal du igang med sygeplejestudiet er eller du igang så har jeg en masse bøger jeg sælger! Jeg har omkring 46 stk og der er ikke overstregninger eller noget i nogen af dem! Det eneste er mit navn skrevet i et hjørne. Hvis du er interesseret kan du sende mig en mail så sender jeg dig en ...
