Søgning på: matematik fp10 december 2021. Resultater: 10741 til 10760 af 32815
-
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som den... -
Dumpet/bestået???
ForumindlægJeg har dumpet matematik A. Men bestod sidste år med fine karakter. Har jeg så bestået matematik A? -
Årsprøvekarakter - Hvordan tæller den?
ForumindlægHej alle! Jeg står i den situtation, at jeg har taget Matematik B. Jeg dumpede årskarakteren, men bestod eksamen. Sammenlagt var det dog ikke over 02, og derfor dumpede jeg matematik B. Til min vidergående uddannelse skal jeg bruge Matematik C, og her kan jeg se at jeg har fået 02 i samlet årsk... -
lidt hjæpl, plz.
ForumindlægHej (: Jeg har fået en matematik aflevering, hvor der er et spørgsmål om hvad for nogen af de ting er: Nyheder, reklamer og andre inddrag... 1.overskrifter 2.Flere fyringer i Nordjylland 3.Orlas 12 bud 4.Nye havdage 5.Afsked med Caspersen 6.håndbold 7.Det grønne rejsehol, 8.Vejrudsigte... -
Stil - rettelse
ForumindlægNogle der lige vil rette disse få linjer af min franske stil?På forhånd tak:Nikita fair de progrès au centre et elle ******* kan tilsidst udføre sin første mission *********. Elle va tué un homme important. Le mission ***gik godt og Nikita kan efter tre år forlade centret. Hun er nu klar til sit ... -
Studerende ved videregående uddannelser?
ForumindlægHejJeg er lige begyndt på universitetet KVL på Frederiksberg. Jeg brugte Studieportalen en del da jeg gik i gymnasiet sidste år. Det virker mest som om dette er et sted for studerende ved hf, gymnasium, hhx eller htx. Så jeg ville egentlig bare høre om hvor mange der studerer på videregående udda... -
Droppe ud eller smidt ud ?
ForumindlægEr det bedst at droppe ud af gymnasiet inden de mundtlige eksamer eller at blive smidt ud ? Kan man evt. tage Hf efter sommer uden en 10.klasse ? på forhånd tak : Anna -
Mat A
ForumindlægHej Er der noget der har mat A, men som er rigitg rigtig dårlig til matematik? -
Terminsprøver 3.g???
ForumindlægNogen som ved hvad der kommer i termins prøverne i matematik på A????? -
Temperatur
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med denne opgave: En vinterdag er temperaturen f(x), målt i celsius, i et punkt P på jordoverfladen givet ved: f(x)=3,0 *ln((x2+7,8) /( x2+1,5)) -3,5 hvor x er afstanden fra punktet O til punktet P, målt i meter a) Bestem f(4) og forklar hvad dette t... -
cylender
Forumindlægjeg har lidt problemer med denne opgave -
Statistisk usikkerhed
ForumindlægHvordan regner man den statistiske usikkerhed ved en meningsmåling? Kan nogle måske hjælpe ved at vise hvordan man gør det ved at lave det med Socialdemokratiet som eksempel? -
energi
Forumindlægjeg har en opgave der lyder: En person yder 120 W på en kondicykel i 15 min. Nyttevirkningen ved cykling kan sættes til 20 %. jeg skal beregne den omsatte energi, og det har jeg fået til 108 kJ (120*900) ville bare vide om dette er rigtigt, fordi jeg er lidt forvirret over at jeg også får en ... -
Formel
ForumindlægEn anden dag overføres energien 112 GJ som varme til vandet i solvarmeanlægget. Af denne energi bliver kun de 45 GJ afsat til Marstal by. Den overskydende energi oplagres i en stor vandtank. Denne tank indeholder 2100 m3 vand, der til at begynde med har temperaturen 45,0 °C. E_overskud=112 G... -
Højeste niveau
ForumindlægHej Sidder og skriver SSO i matematik og tænkte på, hvad I ville mene, det højeste niveau i matematik er... laveste er redegørelse, men de andre???Giv evt. eksemplerTakker -
Gymnasiet
ForumindlægSkal man være god til Matematik for, at komme ind på gymnasiet. For jeg er nemlig ikke særligt god til netop dette fag. Og skal man oppe i matematik på gymnasiet, hvis man har det på C. -
Termins prøver 2014
ForumindlægVi har terminsprøver i december, og min søster som var 9.klasser sidste år, sagde at den terminsprøve vi ville få i december, var deres afgangsprøveeksamen i maj måned. Er det rigtigt, eller er det tilfældigt hvilken prøve man får i terminsprøve i 9.?? -
Eksamen MAT mundtlig hjælp
ForumindlægHej :) På torsdag skal jeg til eksamen i matematik mundtlig. Der er nogle af spørgsmålene som jeg ikke helt forstår. - Vis, hvordan man logisk kan slutte sig frem til en række af potensregnereglerne - Karaktisér de eksponentielle funktioner (Menes der bare den voksende og aftagende?) - Gø... -
Hvornår har man bestået?
ForumindlægHej derude! Er det korrekt forstået, at det er det samlede gennemsnit der bestemmer om man er dumpet? Så hvis jeg i timerne får kararakterene: Mundtlig: 4 Skriftlig: 02 og hvis jeg så eksempelvist trækker en eksamen i matematik (vi kan sige den skriftlige) og får karakteren 00 så er jeg stadi... -
KU VS CBS
ForumindlægJeg har nu igennem længere tid gået rundt og funderet, over hvad jeg vil søge ind på efter sommerferien. Jeg syntes at Matematik er spændene, men vil ikke ende op som gymnasium lære (ikke at der er noget galt med det), derfor har jeg bestemt mig for at søge ind på KU: Matematik -økonomi eller...
