Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10781 til 10800 af 84813
-
Stadig forvirret
ForumindlægF+M=45 F+M+D +C=57 M=c+11 F=? M=? D=? C=? -
familie af andengradspolynomier :O
Forumindlægen familie af andengradspolynomier er gived ved fc(x)=x^2-2x+2+c beregn c, så grafen for fc går gennem punktet (1,5). pleease hjælp på forhånd tak (: -
Opdrift i vand og luftmodstand
ForumindlægHej, Vi er igang med vores eksamens opgave i fysik, hvor vi er stødt på nogen problemer. Jeg skal regne på hvor hurtigt en bold stiger til overfladen efter vi sætter den ned i vand. Jeg har først regnet opdriften ved hjælp af: F = rho * V * g Hvor jeg har en bold med diameteren 3,7, jeg fik opd... -
Hjælp til argumentation for ensvinklede trekanter
ForumindlægHej SP Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal argumentere for at to trekanter er ensvinklede. Jeg har brug for hjælp til den, da jeg ikke ved hvordan jeg skal lave den. (Se vedhæftede screenshot): Opgaven er: a) Argumentér for at trekanterne ?ABC og ?CDE er ensvinklede. Indtil videre har jeg... -
Metallernes kemiske egenskaber?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har brug for hjælp til et opgave. Jeg skal nemlig lave en metal rapport. Rapporten skal fortælle bl.a. om metallernes kemiske egenskaber. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvad metallernes kemiske egenskaber er. Jeg har prøvet at søge på nettet om det, men fandt intet.... -
Hvad må jeg ha' med?
ForumindlægJeg skal til årsprøve i skriftelig dansk, og siden jeg ikke har haft min dansklære i 3 uger, er der opstået et par spørgsmål som jeg ikke kan få svar på.Jeg går i en IT-klasse (2.g) og får af den grund kun 4 timer til stilen og 1 time til noget til bedømmelse af mine IT-færdigheder.Mine spørgsmål... -
Studiretningsopgave hjælp
ForumindlægHey Skriver min studieretningsprojekt i fagene Fysik og matematik om Raketter og impuls. Jeg har skrevet lidt og ville spørgere om der er nogen, som er interresseret i at kigge den igennem ig se om den passer med problemformuleringen. Og måske give nogel gode råd? På forhånd tak -
Ballistik - SRP opgave
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om Ballistik som SRP opgave, med kobling imellem Fysik og Historie. Nogen som ligger inde med opgaver om lignende eller samme emne, som kan komme med gode råd? -
hjælp med teorier for acceleration og de-acceleration.
Forumindlægjeg har brug for hjælp i en matematik/fysik opgave. jeg skal bruge forskellige teorier for acceleration og de-acceleration. så hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode sider om netop det emne, ville det være super fedt hvis i gad skrive det til mig.. tak på forhånd. -
EKSAMENEN HJÆLLLP!!
Forumindlægskal til og op til eksamen i mundtlig dansk, matematik, eng, tysk og fysik. Nogle gode ideer til ting som skal med eller ting som er gode at få læst på? Gode råd til eksamen? og gode råd til evt. disposition? -
Mindre Problemer Opgaveformuleringen
Forumindlæghej.. jeg har fået stillet et spørgsmål jeg ikke rigtig forstår.. Jeg skal med begreber fra fysik, beskrive mindst en af de rumfærd der har været siden modten af 60'erne. nogen der lige hurtig kan komme med en forklaring€? -
Sprogbøffer forkert ordstilling
ForumindlægHer er der nogle sprofbøffer fra avisen. Hvad er der galt med ordstillingen? 1. I Italien er næsten hver anden kvinde fysik-studerende. 2. Selskaber modtages med op til 40 personer. 3. Lynnedslag under uvejr i dybfryser. ... Mange tak på forhånd! :) -
Fodnoter i MA/FY?
ForumindlægHej SP. Jeg er igang med SRP (bliver ved med at sige SSO af en underlig grund) og skriver i matematik/fysik. Hvordan er det lige med fodnoter? Indtil videre har jeg kun tre, og jeg mangler virkelig lidt. Er det ikke kun i de humanistiske fag at fodnoterne er nødvendige? :) - Zalamander -
eksamen - Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår
Forumindlæghej jeg skal til eksamen lige som mange andre, jeg skal op i muntlig geo, bio og fysik. jeg kan ikke finde et delemne, mit overemne er "Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår" nogen der kan hjælpe. TAK -
null space
ForumindlægBetragt mappingen T: R^3 -> R^3 givet ved T((a,b,c)^T) = (a+c, b+c, 0) Jeg ved at for nullspace skal man opnå Ax = 0. Men hvad gør man i tilfælde af opgaven for oven, hvor der ikke er nogen relle tal defineret? -
Formel ombytning
ForumindlægHvordan ville i bytte om på denne her formel så f er isoleret? a*b/c=d*e/f -
Radioaktiv opgave :P
ForumindlægVejen til fysik s. 167 opgave: 141 Det radioaktive stof TC(technetium) benyttes som sporstof ved medicinske undersøgelser. Når stoffet sprøtes ind i blodbanen, kan man med tælleudstyr følge dets vandring rundt i kroppen. Nuklidet 99/43Tc* er en ren gammakilde med halveringstiden 6,0 timer. a) o... -
A Sprogrettelse.
ForumindlægHejsa, er her nogen som vil være så elskværdige at læse min tekst igennem? Jeg har oftest mange fejl med sprogbruget samt stavefejl. På forhånd tak (: Her er teksten: A diary, isn’t it a bit foolish and childish? Well, in fact if you don’t have anyone to talk to, to share you deepest thoughts ... -
indstilling af NaOH beregning af pH og koncentration mm.
ForumindlægHej jeg søge rom hjælp til dette: "Til indstilling af en NaOH-opløsning afvejes 344,1 mg KHP (Kaliumhydrogenphtalat), som opløses i vand. Opløsningen titreres med NaOH-opløsningen, og phenolphtalein anvendes som indikator. Ved titreringen bruges 16,5 mL NaOH-opløsning. A) Beregn koncentr... -
Gennemsnit for STX
ForumindlægJeg ser mange på nettet og herinde, der er forvirrede over, hvordan gennemsnittet på STX fungerer. Forvirringen bliver ikke mindre af, når sider som "mitsnit.dk" og "softit.dk" spytter to forskellige værdier ud, når man sætter samme tal ind. Jeg har derfor søgt rundt på n...
