Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10881 til 10900 af 84813
-
Vandets kredsløb
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive om vandets kredsløb og kan ikke rigtig forstå hvordan det kan være at vand kan fordampe når det ikke er 100 grader. Håber der er nogen som kan forklare det -
Kan jeg hæve snittet så meget?
ForumindlægHej Jeg har brugt hele ferien på at finde ud af hvad jeg vil efter gymnasiet, og er nu kommet til det punkt hvor jeg kan 100% afklare med mig selv at det er medicin jeg brænder for, jeg vil rigtig gerne være læge/speciallæge og ønsker absolut ikke andet. Hvis det skulle gå galt har jeg dog en lil... -
ligning - lige til at gå til
ForumindlægOpgaven lyder: a) Bestem c så ligningen x^2 + 4x + c = 0 netop har én løsning. Hvordan udregner jeg den? kan man godt bare sige f(0)= a*0^2 + b*0 + c = 0 -
Sinus
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring sinus, men har har brugt den sidste time på at finde ud af hvordan det regnes så jeg håber der er en der kan gøre det så simplet som muligt. Hvis jeg har retvinkelttrekant med c=90grader og A=7,2cm B= 21cm, hvordan udregner jeg så side C. Jeg har læst formelen før,... -
Fejlen
ForumindlægHej, jeg kan ikke se, hvad fejlen er i denne sætning: the important in life is not a matter of making a lot of money -
kulstof og kvælstof kredsløb
ForumindlægHejsa alle..er der nogen der har nogle gode notater/forklaringer på kvælstof og kulstof kredsløb..Jeg mangler også noter på svovlets kredsløb, men dette er mindre vigtigt..På forhånd tak..Jacob -
Optagelsesprøve
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad der foregår i optagelsesprøve ? Altså hvordan det er ? Hvad kan man øve sig på ? Hvad kan man komme op i ? -
En (fejlplaceret?) fysikrapport.
ForumindlægJeg faldt netop over en rapport fra en klassekammerat (https://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=3361,), som jeg tilfældigvis ved ikke kan have lagt rapporten herind. Jeg ved også at det ikke er noget personen ønsker kommer herind. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har uploadet opgaven,... -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHejsa Jeg i gang med at se alle mine noter igennem , og tænker på om man i den mundtlig dansk eksamen kan få brug for noget fra de skriftlige, altså rettere sagt , man kan vel ikk risikere at skulle sige noget om en litterær artikel, essay eller kronik ? oder was ? -
kemi
Forumindlæghvis 25 mL af en svovlsyre-opløsning neutraliserer 45 mL 0,135 M NaOH er koncentrationen af vandig opløsning af svovlsyre? altså jeg ved at jeg benytte formlen c(H2SO4)*v(H2SO4)=c(NaOH)*V(NaOH). men jeg ved ikke hvorfor jeg skal dividere stofmængden af NaOH med 2, da n(H2SO4)=n(NaOH) -
Søger fysikrapporter...
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg tænkte på nogle af jer sidder inde med følgende fysikrapporter:-Brydningsloven samt totalraflektion-Lydens hastighed i luft-Gitter og spektrumJeg håber, at nogle af jer derude kan hjælpe mig:-)På forhånd tak for hjælpen!VH Sasha -
naturvidenskabelige arbejdsmetode
Forumindlæghej.. jeg skal gøre rede for den naturvidenskabelige arbejdsmetode.. nogen der kan hjælpe med det:d 1.g på gymnasie -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
Skoleopsætning
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvordan jeres skoleopsætning er? Forstået på den måde, at der er folk der griber lektierne, undervisningen, afleveringerne osv.. anderledes an? Der er jo nogen der har ALT på computeren, andre bruger overhovedet ikke computeren osv.. Det vil... -
folkeskole
Forumindlægheeij. jeg skal begynde i 9 klasse her efter sommerferien. Jeg vil gerne vide, hvordan afgangseksamener foregår?. F.eks. en uge før man skal op til eksamen får man så vide, hvilken emner man kan komme op i, så man kan få lov til at øve sig. hvor mange emner kan man højst komme op i? eller kommer ... -
Fysikopgave.. lille hjælp please?
Forumindlæghej folkens.. har brug for lidt hjælp med fysikken så tæt på eksamen.. håber der sidder nogen genier derude :) opgave 12.9 fra orbit b HTX En fiskekutter som vejer 15 tons, skal trækkes op på stranden. det sker ad et par lange skinner om danner en vnkel på 12 grader med vandret. en wire fastgø... -
Billede i LaTeX
ForumindlægJeg har problemer med at indsætte billeder i mit LaTeX-dokument. I min mappe ligger flere billede-filer i JPEG-format. Når jeg indsætter et billede i LaTeX-dokumentet opstår der problemer...Jeg bruger først:\\usepackage [pdftex]{graphicx}og senere:\\begin{figure}\\includegraphics{tabel}\\caption{... -
Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne a og b
ForumindlægHej jeg har denne opgave, som skal kunne løses uden hjælpemidler. er der nogen der vil hjælpe med det :-) opgaven er vedlagt -
komma i engelske sætninger...HASTER MEGET...PLEASE....
Forumindlæg1. they were surprised, when they heard the news.2. When they arrived two hours late, the party was over.3. he had in fact, fallen for her money.4. I know that I am a fool.5. She ,too, was very happy.6. Could I have a cup of tea, and a piece of cake please?7. Do you know, if Peter is at home?8. I... -
Old... + His...
ForumindlægHejsa!Er der nogle af jer, der har nogle noter til "Odysseen" - refaratter eller ligende...?Og derudover... vi har i øjeblikket om Danmarks historie og herunder Økonomien - hvilket er meget kedeligt ellers så det bare vores lærer, der gør det kedelligt... men er der nogle, som har nogle...
