Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 10921 til 10940 af 23878
-
HASTER! EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej alle. :) Jeg skal til eksamen imorgen og har lavet min analyse af sangen: Run DMC - It's Tricky. Jeg vil bare lige høre om der er nogen der gider at kigge på den og se om jeg har lavet fejl eller ej, da jeg ikke ligefrem er den bedste til musik :) - Skal op imorgen, så det nytter ikke i k... -
Hastesag.
ForumindlægEMNE: udvalgte kulturmøder følgende overskrifter: • Antikken, med særlig vægt på Romerriget • Den arabiske ekspansion efter Muhammeds død • Vikingetiden • Imperialismen Jeg skal til at skrive en synopsis, som skal afleveres inden i aften. :( men jeg har aldrig lavet ... -
sso opgave om michael strunge.
ForumindlægHej er i gang med at skrive min sso opgave om strunge.. Skal lave analyse i 3 af hans digt hvor jeg skal bruge Kierkegaards teorier i strunge syn på samfundet... Så skal den slutte af med en perspektivering til strunge's samtid og vudering af forfatterskabet i forhold til denne.. nogen der ha... -
motiv(er) i "den yndigste rose er funden"
ForumindlægHej, jeg skal skrive en litterær artikel om H.A. Brorsons digt/salme "den yndigste rose er funden". Men har utroligt svært ved at finde ud af hvad motivet kan være?? Digtet: 1. DEn yndigste Rose er funden Blant stiveste Torne oprunden, Vor JEsus den deyligste Pode Blant sy... -
Übersetzung
ForumindlægHey! Ved godt det er et stort mundfuld, men er der nogen der trods det vil se min oversættelse fra dansk til tysk igennem?? Derudover er Thomas Thieme myrekrybsvækkende som den amoralske minister, der lyser langt væk af magtmisbrug og råddenskab, blandet med en grotesk selvretfærdighed. Samtidi... -
STASI
ForumindlægHey! Ved godt det er et stort mundfuld, men er der nogen der trods det vil se min oversættelse fra dansk til tysk igennem?? Derudover er Thomas Thieme myrekrybsvækkende som den amoralske minister, der lyser langt væk af magtmisbrug og råddenskab, blandet med en grotesk selvretfærdighed. Samtidig... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægNy krimi Forfatteren Elizabeth George har for nylig udgivet en bloddryppende krimi, som på dansk har fået titlen Hævnens nat. Handlingen foregår på et skotsk herresæde, der nu er hotelpension. Her samles et teaterselskab fra London for at drøfte et kontroversielt nyt skuespil. Allerede den første... -
Tysk oversættelse :)
ForumindlægHej nogen der er gode til Tysk og vil prøve at rette det jeg har lavet? :) Dansk: Lübeck, der blev grundlagt i 1143, blev fri rigsstad i 1226, og allerede i det 13. århundrede var byen kendt som hansestad med blomstrende handel. Fra da af og til det 16. århundrede betegnes Lübeck som den vigtigst... -
metaforer "Langt Højere Bjerge"
ForumindlægHej alle! Jeg har svært ved at vurderer, hvor der helt specifikt er metaforer i "Lang højere bjerge" af Grundtvig 1820, da digtet er skrevet meget gammeldags. Håber nogle vil hjælpe! Langt højere bjerge så vide på jord man har, end hvor bjerg kun er bakke. Men gerne med slette og grøn... -
har brug for hjælp
ForumindlægHej folkens.. jeg skal kunne oversætte/forklare alle 8 stroffer på moderne nudansk af Thomas Kingo digten Håber, at I kan hjælpe mig. på forhånd tak. ''Hver har sin skæbne'' Sorrig og Glæde de vandre tilhaabe, Lykke, Ulykke de ganger paa Rad, Medgang og Modgang hin anden anraab... -
Danmarks Trøst - Synges??
ForumindlægHej Jeg er igang med at forberede til dansk mdt. eksamen. Jeg har virkelig brug for hjælp. Hvordan kan digtet Danmarks trøst som er skrevet af N.F.S. Grundtvig synges? Kan ikk finde nogle på youtube el nogle der synger den. Har nemlig svært ved at finde ud af melodien i den. Kan nogle hjælpe??!! ... -
Tyskland efter krigen
ForumindlægHej Jeg har skulle lave denne oversættelse fra Dansk til Tysk, her er mit bud på den, kan nogle hjælpe mig med nogle af mine gramatiske fejl? Deutschland nach dem Krieg Mai 1945: Deutschland liegt in Trümmern. Menschen kämpfen um ihr Überleben. Die Hälfte der Bevölkerung finden sich auf der ... -
Old eksamen!!! det haster.
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål ang. old eksamen. Jeg ved at man kan komme op i en kendt tekst man har arbejdet med på klassen som man så skal analysere - men til eksamen får vi så et papir hvor der står hjælpespørgsmål til hvordan vi skal analysere, eller skal vi selv finde ud af hvordan vi vil ... -
Købsadfærdsanalyse
ForumindlægHej. Bare et lille hurtigt spørgsmål. Vi skal analysere købsadfærden for Kohbergs målgruppe. Her har jeg valgt at afgrænse til kvinder i alderen 20-40 år. Nu sidder jeg og kigger på en masse undersøgelser omkring folks købsvaner, som vi har fået tildelt, som en hjælp til vores analyse. Disse ... -
Hjælp til konklusion
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
Klage over eksamen?
ForumindlægHej. Jeg har været til min 9.klasse mundtlig dansk eksamen idag.. Jeg sidder og analysere min tekst da jeg opdager den slutter pludselig. Jeg spørger efterfølgene lærer og censor om der er sket en fejl.. Det viser det sig der er, jeg manglede cirka en kvart side- slutningen.. Jeg er på dette tids... -
Argumentationsanalyse
ForumindlægJeg har lidt brug for hjælp til at komme igang med min analyse? jeg har aldrig lavet sådan en form for analyse? skal jeg først lave en indledning? hvor jeg præsenterer teksten??? Jeg har læst at en god måde at starte op på: Det er rigtig godt, hvis du kan begynde din analyse med at forkl... -
Narcissistisk novelle?
ForumindlægJeg skal igang med at lave en DHO-opgave i 2.g og har brug for en novelle som indeholder "en del narcissistiske træk" eller bare har fokus på narcissisme.. Nogle der kender nogle gode tekster? Jeg har som den ene tekst valgt "De tre veninder" med Jesper Wung-Sung -
Mediefag eller dramatik?
Forumindlæghej skal jeg vælge dramatik eller mediefag på gymnasiet?? Hvad vil være det klogeste? and why? -
musik som hovedfag?
Forumindlæghej hej... Er der nogen der skriver srp med musik som hovedfag? Hvis ja, hvad skriver i så om? jeg skriver mediefag og musik - klassisk musik i film.
