Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 11141 til 11160 af 44201
-
Brexit stemmerne
ForumindlægHej klogeåger Fra EU Referendum 2016, så stemte omkring 75% af folk fra London, skotland og Belfast osv på remain. Hvorfor tror i lige præcis at disse geografiske placeringer gerne vil være en del af EU? Jeg har virkelig prøvet at læse op, men kan ikke rigtig komme med et delvist svar på spørgsm... -
Slet Stygotius
ForumindlægJeg har i adskillige indlæg læst Stygotius' arrogante ''svar''. Et eksempel er: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1558200 I henvislsen kan man nærmest sige, at han mobber! Yderst uacceptabelt. Jeg kræver af SP, at slette pågældene bruger omgående. Inden han ... -
Må man ændre en problemformulering?
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op i AT i morgen, og vil rigtig gerne inddrage noget med Bush's taler, men det indgår ikke i min proplemformulering, og er derfor overflødigt, så derfor er mit spørgsmål om man må ændre i ens problemformulering? Jeg holder mig stadig til mine fag og mit overemne! Håber ... -
Eksamen - vietnamkrigen
ForumindlægJeg har lige trukket mit emner og har 24 timer til at arbejde på det. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det? Skal man lave problemformulering og problemstillinger? Hvor mange af kilderne skal man bruge? Er der evt. nogen derude som har haft noget lignende og har lyst til at dele af deres er... -
EKSAMEN
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til historie eksamen, og ville lige høre om der er nogle som har nogle gode råd?? Jeg er nemlig meget usikker på at skulle op.. På horhånd tak:) -
AT-årsprøve på bar bund...hjælp?
Forumindlæghej.. står i den situation at jeg skal til at-årsprøve i morgen (mandag), og syntes selv at vi ikke har fået det store vejledning til hvad man egentlig skal sige til sådan en årsprøve... så hvad skal man sige? -
Hjælp til Geografi eksamen
ForumindlægHej, jeg har trukket Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget og jeg ved ikke hvad for nogle emner og problemsstillinger jeg kan lave, kan nogle hjælpe mig det haster tak! -
jamen AT AT AT - hjælp,
Forumindlæghej jeg skal op til AT eksame på tirsdag, og jeg er sååå bange for at jeg ligesom sidste år fremlægger LORT til min eksame. Jeg har om den første industrielle revolution. Af fag har jeg Engelsk + Historie. Min problemformulering lyder på: Jeg vil redegøre for hvordan de økonomiske forhold va... -
Terminsprøve ..!!
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg har snart terminsprøve, og jeg vil gerne forberede mig, men jeg ved ikke hvordan? Jeg skal op i: Engelsk skriftilige dansk stil fysik og kemi biologi geografi læseprøve diktat. Please hjælp det er første gang, og jeg har aldrige prøvet det før. Jeg vil gerne forberede mig, ... -
Studér i UK
ForumindlægHej Allesammen, Til sommer 2012 er jeg færdig med min HTX-uddannelse, og herefter har jeg tænkt mig at studere medicin i cambridge university. Men efter at have besøgt deres hjemmeside er jeg dog blevet lidt forvirret, eftersom de har et helt andet uddannelsessystem end det danske. http://... -
Fremlæggelse. Emne?
ForumindlægHej. Har I et forslag til et emne, jeg skal fremlægge om i engelsk, er I meget velkomne til at svare. -
Sabbatår - Suppleringskurser ?
ForumindlægGod aften SP :-) Jeg bliver student i 2014. Jeg er 100 % sikker på at jeg tager et sabbatår, hvor jeg har et par ting jeg skal have klaret :-). Mens man laver alt mulig andet end at studere i sit sabbatår, kan man så alligevel ikke tage nogle suppleringskurser i fx. samfundsfag og engelsk? Er d... -
variabelsammenhæng
Forumindlæghej . Jeg skal op til mundtlig mat om en uge. Og jeg er gået i stå på et af opgaverne. Variabelsammenhæng: - gør rede for ligefrem propertionalitet og for lineær sammenhæng mellem to variable, og giv bevis formel for a giv et eksempel på anvendelsen af den lineære vækstmodel. Plz hjælp -
Mekanisk energi og mekanik
ForumindlægHej jeg har fået et eksamens spørgsmål omhandlende mekanik og mekanisk energi. Jeg forstår dog ikke helt hvordn disse kobles sammen? Der ud over skal jeg komme på et eksempel med mekanisk energibevarelse og et uden - hvad kunne dette være? på forhånd mange tak for hjælpen :) -
Forbedring
ForumindlægHej med jer, det er måske et lidt usædvanligt spørgsmål at stille her i den travle eksamensperiode, men håber alligevel i kan give mig et par gode råd :-) Jeg er lige blevet færdig med 2.g, og det er dermed min tur til at få huen på næste år (yeah), men der er dog en ting som går mig lidt på.. J... -
Problemer med en enkel sætning.
ForumindlægHej. Jeg har virkelig problemer med at oversætte denne sætning til engelsk.. ''Giver et bedre billed af mordet'' Mit bud: ''It gives me a better picture of the murder''' Føler bare det er forkert og det er det sikkert. Tak på forhånd. -
Hvilket gymnasium
ForumindlægHej! Jeg skal på efterskole til næste år og derefter skal jeg på gymnasiet. Men! Jeg vil meget gerne have Dansk på A, Samfundsfag på A, Engelsk på A og Spansk på A. Kender i nogle steder, hvor man kan få det? Mvh Dampe -
hvad betyder det når noget er "episk"?
ForumindlægEpisk er tillægsord (adj.) Men hvad betyder det??? Er meningen anderledes i engelsk og dansk? I engelsk bruger man fx. hele tiden ordet "epic", "its epic", ja... ..så..? -
MEGA VIGTIGT!!!! PLAGIAT
ForumindlægJeg er ikke interreseret i at høre om det er plagiat eller ej, jeg vil bare vide om man kan blive taget for plagiat hvis man har fundet noget på en engelsk hjemmeside og oversat det til dansk og skrevet det ind i sin SRP, altså kan man blive taget ved brug af plagiatkontrol, eller er det ikke nog... -
Tage notater med
ForumindlægJeg skal op i mundtligt engelsk i morgen og har altid gået ud fra, at jeg gerne må tage notater med ind til forberedelsen. Nu har jeg lige fået at vide af min veninde, at det må man ikke.- Er det korrekt?Jeg har prøvet at søge på UVM, men jeg formår ikke at kunne finde noget.Mvh.Tissi
