Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 11281 til 11300 af 40685
-
Hjælp til opgave - Haster. Forberedelse til eksamen. Mathon, RinstedLhc eller en anden, please hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg er igang med at forberede mig til fysik skriftlig eksamen. Her har jeg nogle opgaver, som jeg har brug for hjælp til, fordi jeg ikke kan finde ud af den. Det handler omkring inertimoment. Opgave A: har jeg fået til 4,89 N. Altså F=m*g=0,498kg*9,82m/s^2=4,98N Opgave B: har jeg tegnet... -
Opsamenssæt
ForumindlægHej,Er der nogle der kan komme med et link til, hvor jeg kan finde årsprøver/eksamenssæt/terminsprøver for 1.g (gymnasie)??Eller HF?Bjarke -
Disposition omkring Energi - fysik/kemi eksamen 9. klasse
ForumindlægHej...' Er der nogen som sidder med en disposition til fysik/kemi eksamen i 9. klasse, om bl.a. Energi? Og hvis ikke, hvad har I så dispositioner til?? Jeg har VIRKELIG brug for dem, da jeg er midt i at lave dispositioner til alle fysik/kemi- emnerne, og der er MANGE :( Håber I kan hj... -
Spørgsmål ang. tysk a fortsætter skriftlig eksamen med netadgang
ForumindlægJeg benytter ikke google oversæt til at oversætte hele sætninger, men det fungere som en støtte for mig og fungere rigtigt godt for mig, når jeg supplere med google oversæt - så mit spørgsmål er om det er lovligt at anvende google oversæt til eksamen? -
Ligevægtskonstant via. vant hoffs - eksamen imorgen tidligt:(
ForumindlægHejsa Jeg arbejder med følgende opgave: C4H4S (g) + 3 H2 (g) = C4H8 (g) + H2S (g) Så skal jeg bevise, at ligevægtskonstanten er 1,02 bar-2 ved 275 grader. Jeg har gjort følgende: *Først fundet entalpien=-109,79kj/mol *Dernæsrt fundet entropien=-200,17j/(mol*K) Så har jeg bare smidt det hele ind i... -
Tema: Børns udvikling; særligt Kognitivt og hjernemæssigt (Eksamen)
ForumindlægHey Jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg har 2 tekster. Den ene er dybbest set om piagets kognitiveudviklings teori og om barnets første dage, og den anden er fra Anne E. Knudsen som er hjerneforsker, som siger, at drenge og piger skal deles op og, at drengene skal vente 1-1.5 år mere end pig... -
Ideer til fysik eksamen forsøg B niveau
ForumindlægHej, jeg skal til at lave mit eksamensprojekt i fysik her i 2.g, men har ingen ideer til hvilket slags forsøg jeg kan lave. Vil helst lave et forsøg inden for elektrisk kredsløb, men det er ikke et krav. Har i nogle ideer? Tak på forhånd. :) -
Optimering for 2 markeder.,, forkert resultat.. HASTER!! :/ EKSAMEN.
ForumindlægHej alle. Jeg har brugt meget tid på, at løse denne opgave, men da jeg så min lærers resultater forstår jeg ikke helt hvordan han får grænseomkostningsfunktionen til det han får... Og da det er den der skal bruges i opgave 2, kan jeg ikke komme videre med opgaven..... Opgaven lyder: ...Kajakfun... -
Trækker man altid matematik B skriftlig?
ForumindlægHej Trækker man altid matematik på b niveau? Jeg har det på B, og jeg er i tvivl om jeg egentlig 100% kommer op, da jeg synes, at der er mange klasser der kommer op? -
Matematikbog med opgaver
ForumindlægDa jeg har opgraderet matematik fra c til b, kunne jeg godt tænke mig en matematikbog med opgaver i og løsninger. Dels pga. at min tidligere matlærer ikke var særlig god til at lære fra sig, og pga. at jeg afsluttede mat c i 1.g, og jeg skal nu op i 3.g, og jeg har derved ikke haft matematik i ... -
Hypoteser om partivalg
ForumindlægHvilke hypoteser kan man stille ud fra denne tabel? Skal nemlig finde 3. -
Fysik eksamen, HURTIG HJÆLP!! Elektrisk energi og effekt
ForumindlægHejsa, vi er 3 gutter der lige har trukket et spørgsmål og vi har nu 24 timers forberedelse. Vi har trukket: Energi Fokus på elektrisk energi og effekt Har I ikke nogle forsøg som vi kan lave til det her emne? Vi har fra kl 12, seks timer til at lave forsøg i fysiklokalet. Evt andre gode tip... -
Fysik skr. eksamen 23. maj 2014 FACIT?
ForumindlægHey there! Nogen der har styr på sin fysik og kan rette min besvarelse af eksamenssættet i dag? (Ikke rette, men blot vurdere hvor jeg ligger sådan cirka) Selv regner jeg med et lille bitte 7-tal, måske 4 Skriv hvis der er nogen, der vil, så vedhæfter jeg i svaret :D Her er et link til eksame... -
Forskellen på et atom, et grundstof og en isotop - Fysik Eksamen imorgen
ForumindlægGoddag igen! Så har jeg trukket mit spørgsmål i fysik, som lyder: Forklar begreberne atomer og isotoper og forklar hvordan det relaterer til elektronstrukturen og radioaktivitet. Jeg skal op i morgen, så jeg kommer nok til at spørge om flere spørgsmål, men først vil jeg bare have bekræftet hvad ... -
SPANSK EKSAMEN "EL trabajo” den danske del
ForumindlægHej allesammen, kan nogle ikke sætte den danske del af "El trabajo". Altså oversættelsen -
Hvor finder jeg forskellige områder til analyser til eksamen?
ForumindlægHejjj hvor kan man finde en f.eks. hjemmeside der giver ideer til noveller, lyrik, malerier osv. på dansk man kan analysere? f.ek.s ligesom SMK (statens museum for kunst), der linker malerier, nogen idéer? -
Eksamen imorgen - Mangler opgaverne 5'er sættet Ny prisma 9.
ForumindlægSom sagt. Eksamen imorgen, og gæt hvad jeg finder ud af jeg magler? Opgavesættet med opgaverne der hedder noget med 5. Der skulle være noget med elektromagnetisme og induktion og sådan hvis jeg husker rigtigt. Nogle der har dem? -
Uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg vil uddanne mig til. Jeg vil gerne være en kirurg og bo i USA, men det virker som om, det kræver meget at få de to ønsker opfyldt. Desuden er jeg ikke 100% sikker på, at jeg vil være kirurg. Jeg er virkelig i tvivl. Jeg ved heller ikke hvilket gymnasium,... -
scientology :/
Forumindlæghey alle. er der nogen der kan forklare mig hvad scientology går ud på? jeg forstår det ikke og skal til eksamen i morgen :/ mvh linda -
Youth Problems in the UK - mundtlig eksamen
ForumindlægHej, Jeg har trukket Youth Problems in the UK i engelsk mundtlig og har lidt svært ved at finde et underemne, som jeg skal gå i dybden med.. Har tænkt lidt på Youth unemployment in the UK, men hvis i har andre forslag er de meget velkommen. På forhånd tak..
