Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 11341 til 11360 af 25374
  • Sammenligning af to tekster

    Forumindlæg
    Man skal beskrive sproglige ligheder og forskelle mellem de to tekster. Men ved ikke om jeg har fundet de væsentligste. altså er kommet ind på brugen af komma og punktum og formelt sprog. Hvad mere er der at komme ind på? Hm. Af ligheder måske.. Text 1 Wanted – by a young lade, aged ninetee...
  • IHA? erfaringer

    Forumindlæg
    Hej med jer.. . jeg afslutter 3.g nu her til sommer;) og vil gerne læse maskiningeniør (først diplom og derefter overbygge med en kanidat) på IHA... vil så lige høre om der er nogen herinde der har taget den uddannelse før? eller bare gået på iha? Vil egentlig bare høre hvordan det er osv?
  • Opfind

    Forumindlæg
    Hej Hvis vi nu forestiller os, at man var opfindere og man skulle opfinde en "dims", der kunne spare på strømmen. Hvad ville I så opfinde? Og hvordan skulle den så fungere? Tænk innovativt, kom gerne med så mange idé som muligt :) På forhånd tak
  • syndefaldsmyten!

    Forumindlæg
    Kender i nogle eks. på nogle spil, tekster, reklamer, billeder osv., som låner træk fra eller bygger på Syndefaldsmyten. Hvorfor er dette motiv brugt så meget ? //Julenissen aishuu!
  • Det forsømte forår

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og skal skrive en kæmpe opgave om "Det forsømte forår" en af opgaverne kan jeg ikke finde nok materiale til. Jeg skal karakterisere Metropolitanskolen, nogle som kan hjælpe mig med det?
  • Sex-signal

    Forumindlæg
    Ok umiddelbart lyder dette som et dumt spørgsmål, men er der nogen der ved eller har en ide om, hvad "biologiske sexsignaler" er? på forhånd tak
  • en sætning

    Forumindlæg
    Heeej.. Er der lige nogen der gider oversætte den her sætning for mig :S Han er en af de mest elskede og succesrige, tyske forfattere i det 20. århundrede
  • Biosyntese, testosteron.

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan forklare testosterons biosyntese?
  • hvad forventer i, bedømmelse

    Forumindlæg
    Hvad forventer i i får i jeres karakter, og i bedømmelse? hvad mener i gennemsnitten vil være på landsplan? Jeg håber ihvertfald på 10-12 stykker, men er da glad for et 7. Jeg tror da gennemsnittet ville ligge på en 8-9. Jeg håber da censorerne vil være milde ved os
  • kvinden

    Forumindlæg
    er der nogle der ved hvad kvindens rolle var i sovjetunionen?? jeg kan ikke finde nogle kilder på nettet plz har virkelig bug for hjælp
  • Herman Bang - Ved vejen

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der ved hvordan Herman Bang viser "Det moderne gennembruds" tanker og ideer igennem hans novelle Ved vejen ? Håber der er nogen der kan hjælpe mig ! God jul
  • Hjælp til opgaver..

    Forumindlæg
    1. Hvornår er et tilbud bindende? 2. Hvor lang er acceptfristen 3. Hvordan er tilbudsgiver stillet, hvis en accept kommer for sent frem. Nogle der kan hjælpe? På forhånd tak. :)
  • Sy egen kjole?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg ville bare høre, om der var nogle som havde erfaringer med at sy deres egen gallakjole? Det har jeg nemlig tænkt på at gøre her til vores gallafest på gymnasiet og vil det ikke godt kunne lade sig gøre? Ønsker en enkel og fin kjole, for er ikke så vild med det helt store gallalook!
  • Passiv og aktiv konstruktion

    Forumindlæg
    Jeg læser pt. op til skriftlig engelsk eksamen, og har derfor lige brug for hjælp ang. aktiv og passiv. Jeg forstår det som at agensleddet i en passiv sætning ikke altid fremkommer - men gør det omvendte sig så gældende ved en aktiv sætning (altså at patiensleddet ikke altid fremkommer i en akti...
  • Analyse samt perspektiveringsområder til "Stay blind painting" af Kvium

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen i dansk. Jeg har trukket Kvium, og vælger derfor at lave analyse af "stay blind painting". Jeg er dog ret forvirret over, hvad billedet skal 'betyde'. Så kan jeg heller ikke helt finde ud af, hvilke værker, jeg skal bruge som perspektiveringsområd...
  • Engelsk Ordsprog på dansk

    Forumindlæg
    Hej Hvordan vil I oversætte/hvilket danske ordsprog svarer dette til: Pot calling the kettle black?
  • Rettelse...

    Forumindlæg
    Hej, sidder og skriver engelsk stil og så tænkte jeg på, om det her lyder dumt: "It’s the fifth time in this week I’m here. Most of the time I don’t see any other options then being here in this bar. I’m a lonely man and I know it. But when I’m in this bar I sometimes forget how lonely I...
  • Als haben eller als hat

    Forumindlæg
    Når man skal sige "som, som grundled," hvad skal man så på tysk. F.eks. Jeg er en person, som har mange penge. "Ich bin eine Person, als hat viele Geld." Er det altid "als hat?"
  • et par linjer!

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive et indlæg, hvor jeg tager stilling til nogle af timm vladimirs synspunkter.. Har jeg taget stilling til sysnspunkter, i min tekst,, Kast dig ud i verden Timm Vladimir har et synspunkt på, at verden er stor og dejlig at leve i, at det er dejligt at være fri, og rejse rundt og oplev...
  • Imperialisme

    Forumindlæg
    Hej :) Hvordan startede Imperialismen, eller hvorfor startede den?