Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 11561 til 11580 af 132250
-
Mesonhenfald - Fysik B-niveau
ForumindlægOpgave ... En såkaldt pi0-meson i hvile henfalder til to fotoner. Massen af en pi0-meson er 0,1449 u. a) Beregn henfaldsprocessens Q-værdi. Beregn bølgelængden af fotonerne. -
To hurtige fra kemi B
ForumindlægHey :) Er der nogle der ude der kan svare mig på følgende to spørgsmål der intet har med hinanden at gøre: 1. Hvor mange konjungerede dobbeltbindinger har azobenzen? er nemlig i tvivl om det er 7 eller om -N=N- ikke tæller med. 2. Når man fremstiller acetylsalisylsyre ved en blanding af salicy... -
opgaver mat b
Forumindlægnogen som vil hjælpe med at løse disse ? -
please hjælp til eksamen
Forumindlæghej Siden at mine 9.klasses eksamen nærmere sig, har jeg trukket "teknologiens betydning for menneskernes sundhed og levevilkår". her skal jeg dække fysik, kemi, biologi og geografidelen af den emne jeg ville fordybe mig med. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke emner jeg kan ko... -
x^2-bx-1, b må ikke være 0
Forumindlægx^2-bx-1, b må ikke være 0.. undersøg om der er mindst en løsning i intervallet [b-1;b+1]..... hvorledes kan man "undersøge" det....? -
Metode - Engelsk og historie
ForumindlægJeg har skrevet SRP i engelsk og historie om den engelske borgerkrig. Jeg har fået at vide at i min indledning skal jeg kommentere på problemformuleringen, og så fortælle hvad jeg vil gøre, hvordan(metode) jeg vil gøre det og med hvad(litteratur) Hvordan kan jeg gribe dette an? Jeg har i min op... -
Kort Oversættelse: Fra dansk- engelsk!
ForumindlægHej igen! Seriøst denne engelsk stil går mig på nerverne. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at oversætte denne sætning fra dansk-engelsk! "Man ved ikke, om det aldrig er blevet gjordt helt færdigt, eller om den sidste del er blevet slidt af i årenes løb. Jeg er slev helt blank for forsl... -
Opgave B fysik.
ForumindlægHer er opgaven. Et varmelegeme opvarmede rumsondens heliumbeholdning ved at tilføre den energien 5,40 kJ med effekten 12,8 W. a) Hvor lang tid varede opvarmningen af heliumbeholdningen? t=5400J/12,8W = 421.8 s eller ca. 7 min Ved opvarmningen steg temperaturen af heliumbeholdningen... -
Engelsk Oversættelse - Kort
ForumindlægHejsa, villem blive glad, hvis nogle gad og kigge den igennem. Er ikke den bedste til engelsk. Dansk version: Den unge mand stak pengene i lommen uden at sige et ord og forsvandt. Et par timer senere da formanden i pakkeekspeditionen kom ind på kontoret for at tale med direktøren, spurgte denn... -
Dårlig engelsk lærer
ForumindlægMin engelsklærer kan ikke kende forskel på use og spend. Hun staver endda spend med t. Hun er gymnasielærer. Er det skidt, eller er det bare skidt? -
Psykologi eksamen
ForumindlægHej.Jeg ville høre om der var nogle, der havde nogle værdifulde råd vedr. psyk.-eksaminer?Hvordan man skal gribe det an til eksaminationen og lignende?På forhånd mange, mange tak -
eksame og opgave
Forumindlæghej tænkte på hvor mange opgave man skal have rigtig for at få de forskellige karakter i skriftelig og om i kan hjælpe med disse opgaver f(x)=ln(x)-5x2 bestem f´(x) f(x)=3ex+4 bestem stamfunktion til f når grafen går i gennem (0,2) -
hjælp til spansk eksame
Forumindlæghej..... Er der nogen af jer der har læst sangen "Como los Peces af Carlos Varela." og "Nací en cuba" Jeg har bruge for jeres hjælp jeg har læst dem, og har også oversat dem, men ved faktisk ikke hvad skal jeg sige om dem.. Jeg håbe virkligt at I kan hjælpe mig.. -
eksamen i stx
ForumindlægHej mennesker På fredag får vi at vide hvad vi skal op i i vores afsluttende fag (1.g). Min klasse har 3 muligheder (fysik, kunsteriskfag og samfudsfag) og jeg har kun 2 muligheder (BK og Samfundsfag), og nogle for min klasse siger at jeg har stor sandsynlighed at ikke komme op i noget da jeg k... -
eksamen om en uge hjælp mig !!
ForumindlægHvordan er det nu man laver det gyldne snit? og hvor mange cm. skal man gå ind på billedet? -
Klage over eksamen
ForumindlægJeg har lige fået min karakter for skriftlig dansk tilbage, 10ende klasse niveau, taget på VUC. Jeg har søgt på nettet for at se hvor jeg kan klage, men har kun fundet blanketter for universitetet. Er det bare ikke muligt at klage når det ikke er gymnasie eller derover? -
Billedkunst eksamen !! Hjælp !?
ForumindlægHej :) Jeg skal her snart op i billedkunst og ville høre om der var nogen der vidste hvordan det forgik? evt. om der var nogen der havde nogle tips til hvordan man kan komme igang både hvad ang. at læse op og til selve prøven? -
hjælp - eksamen imorgen.
Forumindlæghvad er en samaritaner egentlig? hvad er eskatologi? hvad er Gudsriget? hvem var herodes antipas? hvornår blev NT samlet? hvilket andet skrift i NT har Lukas sandsynligvis skrevet? tak. -
Eksamen i morgen
ForumindlægJeg skal analysere "Den dansende dreng" Men kan ikke komme igang, er der nogen som har en som jeg må bruge eller finde ideer fra? -
Dansk eksamen
ForumindlægHey Hvad skal man kunne når det er sprog og sprogligtistisk
