Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 11561 til 11580 af 24089
-
spørgsmål
Forumindlæghvilke tiltag kan regeringen og folketinget iværksætter for at styrke en sundere livsstil? -
Studieportalen er langsom
ForumindlægEr der andre end mig, der synes siden er lige lovlig lang tid om at loade? -
opg. 5.008: Toppen og Bolden
ForumindlægHej Jeg mangler lidt hjælp til følgende opg: Der skal laves en ny skulptur i Odense i anledningen af H.C. Andersens 200 års fødselsdag. Skulpturen skal være et symbol på forfatterens eventyr "Toppen og Bolden", og den konstrueres som en kegle med grundfladeradius r og højden h og med ... -
Metode
ForumindlægHej. Jeg skriver om global opvarmning i Samfundsfag og Naturgeografi, men jeg er nu blevet i tvivl om, hvilke metoder jeg bruger. I samfundsfag skelner man jo mellem den kvantitave og kvalitative, men hvilke metode har jeg brugt så? -
Hjælp til Terminsprøver 2010 - 10 Klasse
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogen af jer folk, der viste, hvad for nogle opgaver de giver os til terminsprøverne i 10 klasse? Vi skal op i Matematik - 4 timer - FS10 Dansk - 4 timer - FS10 / Hun sagde vi ikke skulle bruge det nye danske system, men bare skrive en stil. Tysk - 1 times Grammatik og 2... -
Biotek A eller Kemi B, forskel på studieretninger?
ForumindlægJeg er rigtig meget i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge studiretningen mat a, fys b og kemi b eller bioteknologi a, mat a og fys b. Jeg ved godt at bioteknologi dækker over biologi samt kemi b, og de to studieretninger derfor giver nærmest samme udgangspunkt, men jeg er tvivl om hvilken fordel... -
Elliptisk kurve
Forumindlæghej , nogen der kan forklare hvad en elliptisk kurve er ? -
Eksamensprojekt HF
ForumindlægHej, jeg skal vælge emne til EksamensProjekt på HF. Jeg vil gerne skrive i historie og religion, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal skrive om, er der nogle, som har nogle idéer til emne? - Er åben overfor alt :) På forhånd tak. Mvh. Ida -
Metodernes samspil :-)?
ForumindlægJeg er i gang med AT6 og skal fremlægge fredag d. 29. Vi har brugt humaniora og samfundsvidenskab som metoder i vores problemstilling der omhandlende unge med indvandrerbaggrund i de franske forstæder og de uroligheder der var der nogle år tilbage. Vi har brugt metoderne (humaniora: nykritisk... -
Passer mine svar til problemformulerigen?
ForumindlægHej SP Jeg er har skrevet 5-6 sider omkring kost & livsstil, men sidder her og er i tvivl om mine svar er god nok til problemformuleringen, da det mest er vigtigt. Er der nogen der har noget tid til at kigge den igennem? - Sender i indbakke. Både problemformuleringen og overement samt... -
Kort spørgsmål.
ForumindlægHvad er afsætning helt præcist? Og hvad kan man blive hvis man tager den retning i HHX? Bare eksempler vil være super (: -
SRO
ForumindlægHej, har brug for hjælp til at få forklaret noget med min SRP! håber i kan hjælpe, da min lærer ikke kan, da hun er syg... har prøvet alt fra min side, har brug hjælp!!! Opgaven lyder således: Gør kort rede for de økonomiske, politiske, teknologiske og videnskabelige forudsætninger for Columbus... -
Akk eller dativ?
ForumindlægSie beide haben (ein) Freund bekommt Er i tvivl om, om ein står i akk eller dativ i overstående sætning? -
Vi skriver i øjeblikket en Dso opgave.
ForumindlægHey, Vi skriver i øjeblikket en Dso opgave. Jeg har valgt at skrive om 1. verdenskrig, imperialismen perspektiver den til 2. verdenskrig og dens konsekvens for det verden vi liver i dag, i faget dansk og historie. Problemet er at jeg mangler materialer, Hvis i kender gode links bøger evt. art... -
hvordan siger man...
ForumindlægHan fortæller hende hvad, der er sket? la cuenta qué ha sucedido? måske.. -
Haster, METODER
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til mundtlig eksamen i AT og ved at lærerne går meget op i metoder, men hvilke metoder bruger man egentlig i historie og hvornår??? -
Hjælp til Naturvidenskablig disposition?
ForumindlægHej. Jeg skal lave en disposition for min fællesfaglig prøve eksamen i naturvidenskab, men jeg er ærlig talt på bar bundt hvad angår opsættelse. Kunne nogle Anbefale en skabelon jeg kan se på? F.eks en gammel disposition de selv har advendt? Jeg har et emne, men har bare ingen ide hvordan opgave... -
Billedkunst eksamen
ForumindlægHej :) Hvordan foregår billedkunst eksamen? C-niveau -
AT: videnskaben i litteraturen
ForumindlægHej! Jeg ville spørge om ikke der er nogen derude der har læst noget dansk eller engelsk litteratur (noveller,romaner,digte), der fortæller lidt om teknologi, videnskab og generelt gennembrud inden for disse? Jeg synes ikke jeg har fundet noget brugbart i det herlige ressourcerum som vi lidende A... -
Samfundsvidenskabelige "metoder"
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i AT, og et af mine hovedfag er samf. jeg ville høre om der er nogle af jer der evt. kunne oplyse mig de grundlæggende facts om disse "metoder" på forhånd tak
