Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11661 til 11680 af 152758
-
Distancer
Forumindlæghej alle håber der nogen der kan hjælpe her. opgaven lyder således. Skitstes forstiller en højspændingsledning mellem to master, der står på en skrående mark. i en model kan ledningen beskrives ved grafen for funktionen og marken kan beskrives ved funktionen A, opstil forskriften fo... -
elektroteknologi
ForumindlægJeg har fået afslag, da jeg har lavt snit i kvote 1. Jeg håbet på at kunne begynde på elektroteknologi på DTU. Det brev jeg modtog i dag, der står at jeg ikke er blevet optaget på nogen af uddannelserne/uddannelsestederne og har heller ikke fået eventuelt søgt standby plads. I ansøgningsskema har... -
fagsupplering, medicin
ForumindlægHej jeg braender for at laese medicin efter 3.g, og evt starte paa vinterholdet, da jeg skal have suppleret 3 fag op, nemlig matematik fra b til a, fysik fra c til b og kemi fra c til b, tror i godt jeg vil kunne naa det paa et halvt aar, dvs efter sommeren nar jeg er faerdig med 3.g, og saa begy... -
Jokes!
ForumindlægHeey ! Mangler fysik eksamen og så er der sommerferie! jeg tænkte at jeg ville fyre nogle jokes af til eksamen, SELVFØLGELIG KUN HVIS DET GÅR GODT.. så tænkte om der ikke var nogen der havde nogle fysik/kemi jokes i ærmet? :b må meget gerne berører disse emner: - Syre, Baser og Neutralisation.... -
Funktioner af to variable
ForumindlægJeg har lavet et eksamenssæt hvor jeg har kunne svare på alle spørgsmål, men er dog faldt fra den i opg 9. Har vedhæftet den. Er der mon nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvordan jeg løser den, da jeg er helt blank i forhold til hvordan jeg griber opgaven an. -
Lineær funktion
ForumindlægHej en der hjælpe mig med opgave b i den vedhæftede opgave? Den måde jeg vil løse den på er det samme som af, ved enten at sætte 10 eller 21 ind på x's plads. -
større skrift. opgave i fysik
Forumindlæghej, så er det tid, hvor man skal vælge fag/emne i sso (store skriftlig opgave), jeg har bestemt mig for, at det enten skal være i matematik eller fysik. Så jeg vil gerne høre, hvad i har af ideér til emner, det er skal helst være emner, hvor der er mulighed for at få en god karakter (10+). I det... -
Volumen-arbejde
ForumindlægFra min kemi-eksamen men mere et fysisk spørgsmål. Man definerer entalpi for at slippe for volumen-arbejde: H = Eindre + p * V Og dermed: deltaH = deltaEindre + p * deltaV (ved konstant tryk) Men det netop det her konstant tryk, som jeg har svært ved at forstå. For lad os tage en kemisk ... -
Matematik???
ForumindlægHej allesammen Jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave??? (Jeg vil gerne vide hvordan jeg skal bruge denne formel T=½*ha*a?) Opgaven lyder sådan: I en retvinklet trekant har den ene katete længden 55 og hypotenusen er 71 lang. Hvad er arealet af trekanten??? Man kan bruge denn... -
Valg af gymansium når man skal læse til kirurg
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse til kirurg og vil høre om der er nogle der har en idé til valg af gymnasium. Og hvilken linjen man skal vælge og hvilke fag (udover matmatik, fysik og kemi), man skal have. Skal man have 2 fremmed sprog? mvh Marcus -
Supplering - Medicin
ForumindlægJeg er begyndt at overveje hvilken videregående uddannelse, jeg skal tage efter 3.g. Udfordringen ligger i, at jeg nu har fået en stor interesse for de naturvidenskabelig uddannelser, men har en sprolige linje med mat b - biologi c - fysisk c - natugeografi c. Dette vil altså betyde at jeg skal s... -
VUC og 7 skala
ForumindlægHej derude! Jeg stødte tilfældigvis inde på denne her side http://www.vucroskilde.dk/index.php?id=703 Kan det passe at den karaktere man får (7 skala) den skal ganges med det tal der står uden "Karakteren tæller (vægt): gang med" Eller er det noget jeg har misforstået? Fx får jeg 4... -
Isoler BMI i formlen
ForumindlægJeg har formlen og skal isolere BMI, hvordan gør jeg det? -
Mat b Eksamen Idag!
ForumindlægNogen der har været op til matematik b Idag????? I så fald ville det være en stor hjælp, hvis i gad sende sættet! :-) Tak på forhånd!!! -
Dansk fsa 2015 december
ForumindlægHej Er der nogen som kan fortælle mig hvad man skal i den skriftlige aflevering i dansk fsa 2015 december eller så kan i bare send den (kun for at at se hvordan man skal lave den) Ps. lad vær' med at skrive noget negativt, fordi det går kun udover mig selv hvis jeg snyder, og for det andet... -
Playstation - hvad fortæller tallene?
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe mig med at lave denne opgave? Opgaven er vedhæftet :) -
Tidligere eksamens opgaver
ForumindlægHej Jeg leder med lys og lygte efter tidligere eksamensopgaver, da jeg gerne vil øve mig til min skriftlige eksamen, gerne så nye som muligt? Er der nogen der har nogen de vil sende eller nogen der ved hvor jeg kan få fat i dem henne? Tak op forhånd -
gasser
Forumindlæghvordan beregnes denne opgave trin for trin: trykket i en gasprøve måles til 101,325 kPa ved en temperatur på 293 K og et volumen på 250 mL. Trykket i den samme gasprøve vil ved en stigning i temperaturen til 313 K og voluminet til 0,5 L være hvad i enheden hPa? -
Formulering af eksamensopgaver
ForumindlægNår en opgaveformulering bruger ordet "bestem" uden at følge det op med fx. "ved beregning" eller "ved aflæsning", er det så op til eleven selv at vælge løsningsmetode - fx vha. grafværktøjet eller ved brug af CAS? -
Supplering af HHX til medicinstudiet
ForumindlægHej folkens. Jeg har været væk fra uddannelsesområdet i et par år og har nu fundet ud af at jeg gerne vil studere medicin. Jeg er igang med at sætte mig ind i optagelsesreglerne, og håber at jeg kan søge ind til marts 2012. Jeg har en HHX (med karakterer på 13-skalaen :-) og mangler derfor både m...
