Matematik
Playstation - hvad fortæller tallene?
Hej
Er der en der kan hjælpe mig med at lave denne opgave?
Opgaven er vedhæftet :)
Svar #1
09. januar 2017 af MatHFlærer
b fortæller, at i år 2001 var antallet af PS2'er 17.4 millioner
a fortæller, at for hvert år efter 2001, steg antallet af solgte PS2'er med 10.6 millioner om året!
(bytter rundt fordi så giver mine sætninger mening!) men det er altså y=ax+b
Svar #3
09. januar 2017 af gymnasieleven (Slettet)
Mange tak, det kan jeg faktisk godt se! Du har lært mig rigtig meget her i aften!
Svar #4
Jeg fornemmer lidt at du har et helt eksamenssæt for? :-) og intet problem! Vi er mange der vil hjælpe med opgaver
Svar #5
Ja, eller vi har fået en kæmpe aflevering for.. Har lavet meget, men der er også mange ting som jeg ved hvilken formel jeg skal bruge man aner ikke hvordan jeg skal bruge den... og andre gange er der nogle spørgsmål jeg er helt forvirret med. Min matematiklærer er rigtig dårlig til at forklare så jeg har nu søgt tilflugt her.. :)
Svar #6
Godt! Og ang. din lærer vil jeg ikke blande mig i. Men du kan faktisk også kigge i din lærebog, der står gerne nogle eksempler på, hvorledes man bruger formlerne. :-) og ja, vi hjælper naturligvis gerne.
Svar #7
Ja, det er rigtigt! Men nogle af de eksempler er lidt kringlede... Og det er rigtig dejligt at I gør det! :-)
Skriv et svar til: Playstation - hvad fortæller tallene?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.