Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 11741 til 11760 af 63055
-
hjælp til at forstå et regnestykke (HASTER)
ForumindlægHej, nogen der gider forklare mig hvordan det her regnestykke bliver til -0,0381? 3,5 = a·9^2 + 0,1763·9 + 5 ⇒ a·9^2 = -0,1763·9 - 5 + 3,5 ⇒ a = (-0,1763·9 - 5 + 3,5)/·9^2 ⇒ a = −0.0381 -
integral og differential opg.
Forumindlægjeg har problemer med disse tre opg, ville være super hvis man kunne få lidt hjælp.!!! opg1 jeg skal beregne det bestemte integrale af f(x) = √(x)-1 med den øverste grænseværdi = 9 og den nederste = 0 opg 2 om funktionen f(x) oplyses det at p(2,2) er et punkt på grafen for ... -
HJÆLP JEG STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE VALG
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
a,b,c = sproglig, x,y,z = matematisk
ForumindlægPlejer det ikke at være sådan, at de første bogstaver i alfabetet bruges til de sproglige klasser/studieretninger, de sidste bogstaver minus æ, ø, å er matematiske og "dem i mellem" er samfundsfaglige/kreative og hf-klasser? -
kun lidt hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan hælpe mig med at tolke den sidste linje..Hele digtet handler om Pointius pilatus kone og hun drømmer en drøm om "jesus" og siger at pontius ikke skal dræbe ham...hvad mener hun i den aller sidste linje? 1) at the Nazarene altså "jesus" ikke er Gud og at pi... -
Hjælp til oversættelse fra dansk til tysk - 7 LINJER
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder her med min oversættelse af en tekst, vi har fået til opgave at oversætte. Hvis du kan spotte nogle fejl, eller har foreslag til rettelse, så vil jeg meget gerne høre fra dig. Danske tekst til oversættelse: Det er med en god fornemmelse, jeg lukker kapitlet folkes... -
Tid HASTER
ForumindlægHej jeg er igang med en opgave som omhandler tid hvilket jeg har svært ved. derfor vil jeg bede om hjælp her. Jeg håbernogen har tid til at kigge på det for det vil være en KÆMPE STOR hjælp for mig. :/ De ord jeg har makeret og kursiv skrevet er de ord som skal indsættes rigtigt...det der står m... -
Gym efter sommerferien ..
ForumindlægJeg skal starte på gym efter sommerferien med studieretningen Naturvidenskab: Matematik A, Fysik B og Kemi B. Som kunstnerisk fag har jeg valgt musik .. Jeg ville lii høre hvordan det er at gå i gym ? Er det meget hårdt ? Hvordan er fællesskabet? Hvordan foregår faget musik ?? Hvor lang tid skal ... -
Forbrugslån
ForumindlægHej igen. Tidligere stilede jeg et spørgsmål vedr. et lån på 200.000 kr. Jeg har fået lidt flere informationer, som er således: Udebetalt lånebeløb: 200.096 kr Stiftelsesomkostninger i alt: 5.104 Årlig rente: 9% Debitorrente: 9,31% ÅOP: 10,3% Løbetid: 72 måneder Hvordan kan jeg selv regne renter... -
Eksamenshjælp?
ForumindlægJeg er desværre så uheldig at skulle til mundtlig eksamen, B-niveau kemi. Begge gange jeg har været oppe i kemi (afsluttende 9. og årsprøve 1g) er det gået galt (6/02 taller) og jeg er efterhånden skrækslagen for eksamen, især i dette fag. Er der nogen der har gode erfaringer med lektier-eksame... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej. Jeg sidder med en oversættelse og er lidt i tvivl, om det er rigtigt. Det er specielt med henblik på do-omskrivningen. Nogen der lige vil kigge det igennem og specielt kigge efter fejl omkring do-omskrivningen. Her er de to små tekster: Trænger du til et nyt job? Ka’ du li’ punk ... -
Kender i det ?
ForumindlægSkal til eksamen i fysik/biologi imorgen og har terpet og terpet..lige nu kan jeg så intet huske og er fuldkommen panikslagen! -
Skalarprodukt matematik C
ForumindlægHvordan udregner jeg skalarprduktet af dette: 5/2* 9 over 5 -
Hjælp med rettelse :)
ForumindlægDet første er oversættelse. 1. Warum hat sich das Thema verändert? 2. Er hatte zu viele Tomaten gekauft. 3. Millionaire Schulen gegeben hatte ein Bild. 4. Der Techniker änderte sich die Computer-Code. 5. Der Mechaniker hat die Maschine repariert werden. 6. Der Unfall hatte in der Nacht passiert i... -
Hjælp
ForumindlægHej.. Jeg har brug for at gå om, er nemlig ikke klar til 3.g, da mine karakter ikke heller gode, så føler ikke de bliver bedre i 3.g, og har det heller ikke godt socialt i klassen, og kan ikke bruge det til noget efter 3.g, min eneste chance er at gå om. Hvordan skal jeg overtale min studiev... -
Brøker?? Hvordan finder jeg ud af det her..
ForumindlægI en 7.klasse på 28 elever har 3/7 af pigerne langt hår. Der er 50 % drenge i klassen. Hvor mange piger har langt hår? Og hvis to blev klippet kort, hvor stor en procentdel af pigerne er så langhåret? Forklar mig lige hvordan jeg regner det ud, og giv mig resultatet.. -
Første dage på Gymnasium-Hjælp
ForumindlægJa jeg startede på 1.g i sidste uge. Jeg kom så ikke i klasse med nogen af mine venner. Jeg valgte en samfundsvidenskabelig linje og jeg prøver på at snakke med så mange som muligt, men jeg føler bare at de ikke gider at snakke med mig. Når jeg prøver at starte en samtale igang, så svarer de hu... -
Acceleration i det skrå kast?
ForumindlægHej med jer, Jeg har bemærket at min lærer tegner accelerationsvektoren lodret op og skriver den som <equation>a_y=-g</equation> Men burde den ikke i virkeligheden pege nedaf mod jorden, for nå man fx kaster en bold i et skrå kast, så vil den accelererer ned mod jorden lige fra det øj... -
Beregne tid
Forumindlæg2) Et svømmebassin er 12 m langt, 6 m bredt og 2 m dybt. Det skal opvarmes fra 17 grader celsius til 25 grader celsius med et varmelegeme på 5000 W. Hvor lang tid tager det, når der regnes med en nyttevirkning på 100 %? -
Resultat
ForumindlægJeg kan ikke lige finde komandoen til at sætte to streger under et resultat i et align-enviroment. Er der nogle der lige på stående fod kan huske den??
