Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 11761 til 11780 af 24089
-
Dansk
ForumindlægHej :), er der nogen der gider at kigge min opgave i gennem? Bare for at se hvor den ligger til? var oppe i dag :) altså dansk skriftlig. -
Forskellen på teorier og metoder
ForumindlægHvad er forskellen på teorier og metoder i AT? -
SRP emne
ForumindlægJeg er meget blank indenfor mit emne til SRP, jeg vil gerne skrive indenfor engelsk A og psykologi C, men hvis nogen har nogle ideer til emner må i meget gerne hjælpe?? -
regressionsmodel med lagget variabel
ForumindlægJeg har estimeret en lineær regressionsmodel for afkastet (for 2013) for nogle investeringsafdelinger. I modellen indgår som forklarende variable bl.a. sidste års afkast, dvs. for 2012. Jeg har fået et signifikant positivt estimat. Jeg ville nu lige høre om denne konklusion er korrekt?: Der er e... -
Psykologi eller historie til min SSO?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive min SSO og det anbefales, at jeg blot skriver det i ét fag. Jeg tænker på at skrive det i Historie B eller Psykologi B, da det er to fag, jeg er ret gode til. Jeg hælder mest til Historie B, men jeg har også fornemmelsen, at det er en smule sværere, og tager lidt længere tid,... -
lyrik please hjælp migggg!!
Forumindlæghej jeg har trukket lyrik intet fordybelses område men har det lidt stramt med at skulle finde en sang vi har haft om danskhed, romantikken og 70'erne vi har arbejdet med noget lyrik igennem tiden de sange jeg skal perspektivere til er diana af burhan g, i kan ikke så os ihjæl, der er et y... -
Synopsis
ForumindlægHej, jeg skal snart op i mundtlig danks, og skal derved lave en synopsis. Jeg har trukket kortfilm og har valgt Lauges kat. Jeg mangler hjælp til noget jeg kan perspektivere til og nogen gode ideer til dispostionen :) -
Eksempler på eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle søde mennesker :) Jeg har virkelig meget brug for jeres hjælp. Beg skam til eksamen på fredag i ptopkaraktereri og ville meget gerne have nogle gode råd til hvordan jeg kan få topkarakterer. Og om I kan give eksempler eksamensspørgsmål????? Det vil virkelig være sødt af jer og et stort... -
Hvorfor har man påvist glukose ved rødt bundfald og fedt ved at lade det tørre?
ForumindlægHej :) Har lige to spørgsmål: Hvorfor har man påvist glukose ved at koge det op med Benedicts opløsning? Hvorfor har man påvist fedt ved at dryppe olie på et filtrerpapir og lade det tørre (efterlader en plet olie)? Håber I vil hjælpe! -
Perpektivering af et billede HASTER!
ForumindlægHvordan perspektiverer man to billeder med hinanden? -
Aktantmodel
ForumindlægKan man bruge aktantmodellen til at vise sociale forhold? -
Digttyper?
ForumindlægHej... Hvad kendetegner de forskellige digttyper? Kan stadig ikke helt få det ind i hovedet... Altså knækprosa, episke digte, traditionelle osv. -
Marc Chagall "Livet"
ForumindlægHej. Er der nogle, som tilfældigvis har en god idé til hvordan man fortolker et billede, på en god måde? Og som giver nogle gode point? På forhånd tak! :) ;) -
Finde den trigonometriske funktion
ForumindlægHej... jeg har problemer med en opgave, hvor mit resultat afviger en smule fra facit. Det er opgave b: Problemet er, at jeg er ret sikker på, at vandstanden når lidt op over de 3,3, som er det højeste, der er blevet målt. Jeg har løst opgaven ved først at finde amplituden ved (3,3 - 1,71)/2 =... -
Redegørelse.
ForumindlægHej. Jeg sidder ligenu og skriver på min SRP. Jeg skal skrive kort om Identitet som bebreb og herunder fortælle om de 8 livsfaser vi som individer skal gennemgå. Men skal jeg beskrive alle livsfaserne eller er det nok at sige hvad navnet er på den? Arg :o -
Redegørende afsnit - hvor langt? (SRP)
ForumindlægHej venner! Jeg skriver i øjeblikket SRP i engelsk og historie om musikkens indflydelse på ungdomsoprøret i 1960'erne. Jeg ville lige høre, om der er en tommelfingerregel i forhold til, hvor lang den redegørende del af en SRP-opgave må være. Opgaven må i alt være mellem 15-20 sider, og i ø... -
Bachelorprojekt i odontologi
ForumindlægJeg går på odontologi i KU. Jeg tænker på, hvis man skal skrive bachelorprojekt, må man gerne være alene! Eller skal man være i grupper? -
AT - plastik i havet
ForumindlægSkal besvare opgaveformuleringen "hvordan påvirker kampagner og film (om plastik i havet), menneskets vaner." Har i nogen gode råd til hvordan og hvorledes man fx kan bruge medieteorier til at besvare dette spørgsmål? -
Graphic novels analysemodel.
ForumindlægHandlingen: Hvad handler den om? Hvordan er handlingen bygget op-hvordan er strukturen? Hvad er dens temaer? Layoutet: Er billederene/billedrammerne traditionelt opbygget eller eksperimenterende ? Hvordan hænger layoutet sammen med handlingen eller teamaerne ? Er der et letforstå... -
Optimal fordeling
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til løsning af en opgave vha. henholdsvis Excel. Der skal laves en løsning, som er i stand til at bregne en optimal fordeling af to produkter produceret med 4 forskellige arbejdsstationer - disse fire bliver brugt til at producere begge produkter. Vi skal finde en løs...
