Psykologi

Eksempler på eksamensspørgsmål

17. juni 2014 af LineH12 (Slettet) - Niveau: C-niveau
Hej alle søde mennesker :)

Jeg har virkelig meget brug for jeres hjælp.
Beg skam til eksamen på fredag i ptopkaraktereri og ville meget gerne have nogle gode råd til hvordan jeg kan få topkarakterer. Og om I kan give eksempler eksamensspørgsmål?????

Det vil virkelig være sødt af jer og et stort hjælp :D

Svar #1
17. juni 2014 af LineH12 (Slettet)

*skal til eksamen på fredag i psykologi

Brugbart svar (0)

Svar #2
17. juni 2014 af Puppeteer (Slettet)

Forhåbentligt har du fået en undervisningsbeskrivelse om hvilke emner, I har været igennem. Hertil kan du så udlede, hvilke emner du så kan trække. 
Var selv oppe i det sidste fredag, hvor jeg fik en case. Overskriften var "udviklingspsykologi og tilknytning", hvor jeg så fik 2 cases (kan dog også bare være en enkelt case, så er den bare en smule længere) - så blev jeg bedt at redegøre for problemstillingerne, påføre teori på de to cases også svare på hvordan tilknytning påvirker ens personlighed senere.
Så spørgsmålene er oftest at redegøre for problemstilling (altså, egentlig bare give et kort resume over hvad case/casene handler om, hvilke problemstillinger de tager fat i), bruge noget teori fra emnet og vise eksempler på, hvordan du kan bruge teorien på casen (giv direkte citater) også kommer der et diskussionsspørgsmål :) Så det er egentlig bare nemmest at læse igennem pensum og få nogle gode noter med ind til forberedelsen. 
Det, der kan give top karakter, er at du har god struktur (altså systematisk gennemgår - det her er problemstillingen, det her er min analyse, jeg bruger den og den teori, redegører for teori osv.), kunne sin teori og have styr på pensum.
Held og lykke.


Svar #3
17. juni 2014 af LineH12 (Slettet)

Tusind tak

Skriv et svar til: Eksempler på eksamensspørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.