Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11841 til 11860 af 14099
-
Børnemishandling og tvivl i forhold til teorier
ForumindlægHej. Når jeg laver en fx samfundsfags aflevering, er det virkelig svært for mig at finde teorier, som man kan bruge - findes der sider med dette? evt hvad gør I andre? Mit andet og mest vigtige spørgsmål er i forhold til min SRO, hvor jeg skriver om børnemishandling/udsatte børn, men kan simpelth... -
Eksamens skræk...
ForumindlægSom mange andre lider jeg af eksamens skræk, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at komme af med det! Er der nogle der kender metoder til at bearbejde det??? /V -
Cecil Bødker.
ForumindlægJeg skal til at skrive danskopgave i 1.g. Jeg har valgt at skrive om hendholdsvisDet Land Ulydighed og Cementens Vilkår, begge af Cecil Bødker.Nu står jeg og mangler sekundær littæratur. Evt. info om Cecil Bødker eller anmeldelser/analyser og tolkninger af digtene. Jeg ville blive meget glad for ... -
AT : Samfundsfag + religion
Forumindlæghejsa har i forslag til emne i samfundsfag + religion, overemnet er Rejser – opdagelser, forandringer og ny viden? taak;) -
læserbrev!!?
ForumindlægSkal skrive et læserbrev, til imorgen, det skal være af almen interesse.. Nogen der har et emne? Eller en god idé.. På forhånd taaak.. -
religion, spørgsmål
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der vil hjælpe med disse spørgsmål, da jeg snart skal til eksamen.1) hvordan ser henholdvis kristendommen og Islam på frelse.2) Har Islam nogen skabelsesberetninger og evt. hvilken. 3) åbenbaringen af koranen og koranens betydning.4) Sharia versus det sekulariserede s... -
Store problemer - Oldtidskundskab
ForumindlægKrise situation - min pc er brudt sammen dagen før eksamen.Sidder i et andet hus, foran en anden pc og skal læse oldtidskundskab, hvilket jeg ikke har fået gjort denne dag.Jeg har ikke tilgang til egne notater, som jeg spenderede gårdsdagen på. 3 års arbejde er væk...Har yderst få notater liggend... -
Herman Bang - Frøkenen
ForumindlægHejsa til alle jer derude...Er der nogle af jer, som har arbejdet med Herman Bangs novelle 'Frøkenen' som derfor så har nogle gode notater? Eller hvis du kan huske hvad I har snakket om, så er det også fint ... Jeg er lidt lost med den, og har prøvet at søge på den, men uden held ...Håber... -
Jura - RUS-tur
ForumindlægHej allesammen Er der nogen der har haft studiestart på jura på KU i år? For jeg har et par spørgsmål, som jeg håber, at I kan svare mig på. - Er RUS-turen obligatorisk? - Går man glip af noget, hvis man ikke tager med? - Er der mulighed for, at man kun er der om dagen, men tager hjem o... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægBør man inkludere skalmodellen til eksamen og hvad bør der i så tilfælde siges om den? -
Gode Råd til hvordan man forbedre sig i engelsk?
ForumindlægHaløj Jeg ville hører om i kendte nogle gode måder, man kan blive bedre til engelsk, og om metoderne har nogle effekt? føler jeg er lidt lost med det engelsk, især mit grammatik. På Forhånd tak! -
Forskel fra folke til gym.
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år og ville lige høre hvilket fag, I synes der er mest forskel mellem fra folkeskolen til gymnasiet???Og om det er en god/dårlig forskel??? -
Arbejdstimer - hor mange?? hjælp
ForumindlægHej.. Flot fejl i overskriften - for sent at rette nu, men der skal altså stå hvor og ikke hor Jeg er 16 år, og startede på en STX efter sommerferien sidste år, så jeg er en "lille " 1.g'er Jeg arbejder rigtig meget, virkelig meget.. Dt går fint nok på nuværende tidspunkt, men jeg v... -
Oversættelse.
ForumindlægJeg ved, at samme oversættelse er postet i en anden tråd, men den er efterhånden begravet, så jeg smider den her - den skal afleveres i morgen. I forhold til den anden tråd er der rettet i den, men jeg vil gerne bede de, der har mulighed for det, om at tjekke den igennem. På forhånd tusinde tak!E... -
Seksualmoral
ForumindlægHej,Jeg skal skrive en essay der skal handle om seksualmoral....Jeg kan virkelig ikke komme igang med den, nogle der kan fortælle hvad jeg evt. kunne skrive om...Bjarke -
Potens og handel hjælpppppp
ForumindlægJeg har en opgave som jeg ikke forstår hvordan jeg skal regne den ud, håber i kan hjælpe mig :) Opgaven: 500 g tomater koster 7,95 kr. hvor meget koster.... A. 125 g? B. 4,3k kg? c. 0,6 kg? -
'Den stærkeste' af August Strindberg - Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægKære Studieportal.dk-brugere Så har vi været til skriftlig eksamen, men jeg er meget i tvivl med min besvarelse - er der ikke nogen venlig sjæle, der har lyst til at læse den igennem og eventuelt vurdere den på skalaen? På forhånd tak. PS. Den er nu i et format, I alle kan åbne ;) -
fejl?
ForumindlægGuns-guns-gunsAnd it’s remind me about a text, I have read, named guns-guns-guns. Because it tells about, how spread guns, and other kind of weapons, are in the U.S.A, and of course how big a problem it really is, for making a safely land, for the public actually. Nobody can control the gun laws... -
Problemer med fremlæggelse
ForumindlægHellow Folkens Jeg har et problem mht. at fremlægge. Jeg kan sagtens sidde og fortælle om det alene til det jeg skal fremlægge om, detaljeret og præcist, men så snart det er foran hele klassen ryster jeg i kroppen og får det dårligt, begynder at svede, bliver nervøs og føler en form for angst i k... -
Tyrkiet
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe? jeg skal finde ud af hvordan tyrkerne tidsopfattelse er (altså hvordan er de med møde tider, og gir de hinanden hånden osv)Jeg skal også finde ud af hvordan en forretningsmand går klædt til et forretningsmøde?håber der en nogend er kan hjælpe mig eller hvor jeg evt. k...
