Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11861 til 11880 af 14099
-
gange stykke
ForumindlægHar lige et sidste spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. 16 i andne + 16. Siger man så ikke bare 16 x 16 også plusser 16? eller er jeg helt gal på den? Kan det give 272? -
Hvad tænkeri om kristendommen
ForumindlægHej alle! Jeg skal lave en undersøgelse om, hvordan den almindelige danskers syn er på kristendommen, og hvad der gør, at man holder sig væk kristendommen. Skriv gerne jeres opfattelse, og jeres begrundelse. På forhånd tak! -
Tysklands historie
ForumindlægHej allesammen.Er der nogen der har noter om tyskland historiePå forhånd tak.. -
Analyse af konkurrencesituationen
ForumindlægHej alle sammen! Sidder og er ved at lave en disposition til min SRP og har fået til opgave at bl.a. analysere konkurrencesituationen i revisionsbranchen. Jeg skriver i afsætning og virksomhedsøkonomi. Da jeg prøver at få en rød tråd i hele min opgave har jeg valgt at bruge disse to modelle... -
Teori - kan jeg anvende Karl Marx som teoretisk udgangspunkt for min synopsis?
ForumindlægHej Jeg skal skrive AT synopsis i denne uge og til 2. g årsprøve i næste uge. Jeg er kommet så langt som at jeg skal diskutere teori. Mit emne er fattigdom. Kan jeg godt skrive at min synopsis er præget af en marxistisk forståelse af fattigdom? Eller hvad menes der med Teori? I min Håndbog (som m... -
Hvornår er samfundet er rigt ?
ForumindlægHej. Vil gerne høre folks meninger om hvornår et samfund er rigt ? -
Spansk
ForumindlægKunne rigtig godt tænke mig, at kunne beherske spansk (både mundtligt og skriftligt) flydende. Og til det håber jeg, der var nogen af jer som evt. kunne hjælpe mig på rette vej.*Jeg har i øjeblikket kun haft spansk undervisning(gymnasie) i ét år, så det eneste jeg sådan set kan finde ud af/forstå... -
old og rel - hvad er vigtigt?
ForumindlægHey derude:DSå starter vi igen, denne gang som 2.g'er. Efter at have lidt hist og her, med hvor svært det egentlig er komme ind på drømmeuddannelse på uni, fx psykologi eller medicin, har jeg lovet mig selv at det bliver et absolut terper år (hmm, det var det vist også sidste år..)Så derfor h... -
Interview om læge ( Oso Opgave)
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive min OSO og jeg er nået til det punkt i opgaven hvor jeg skal interviewe en læge. Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber kan blive besvaret. Tusind tak på forhånd :) 1. Hvorfor valgte du at blive læge? 2 Hvordan er en almindelig arbejdsdag for dig? 3. Hv... -
Dansk/Historie opg. 2.g ?
ForumindlægEr der nogle, som har en idé til et overemne i faget dansk el. historie ELLER begge dele samlet? Jeg er lidt på bar bund. Søger hurtigst muligt svar, da min seddel skal afleveres i morgen :( På forhånd tak! -
Kristendom, please hjælp mig,
ForumindlægHej allesammen Jeg skal desværre til religioneksamen, og ved INTET om hvad religionen, kristendom går ud på? er der ikke nogen her inde der please kan fortælle mig hvad det går ud på? og evt. give mig gode råd undervejs om religion eksame? .. please, er virkelig urolig, og har læst en del.. me... -
24-timers - Gode råd?
ForumindlægJeg skal op i fysik C på tirsdag, men da det er den med 24-timers forberedelse, skal jeg op og trække i morgen. Jeg har læst lidt i min bog, men jeg kan ikke rigtig få mig selv til at gøre mere, da jeg på forhånd ved at jeg har 24 timer med det emne jeg skal op i, men jeg ville egentlig gerne vid... -
Energi
ForumindlægUnder et overordnet emne, der hedder "Energiformer" (til eksamen).. Hvilke energiformer er vigtige at nævne? Og hvad kan der fortælles om dem? Hvis nogen evt. har gode links eller bare ideer =) På forhånd tak. -
Janteloven - Hvad mener du?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave hvor blandt andet janteloven skal indgå... Jeg har sat mig ind i hvad den går udpå osv. Det jeg er interesseret i er følgende: - hvad er din holdning til janteloven..? - hvilke aspekter mener du ligger tæt op af eller skyldes janteloven? - Hvad kan vi gøre for at ... -
Det HASTER please!!!
ForumindlægHej skal lave en tekstanalyse af den som blinker er bange for døden. og skal besvare disse spørgsmål!! Beskriv peritekstens denotative, konnotative, og tekstlige niveau. 2. Dernæst finder du ved at google på nettet eksempler på epitekster om værket. Vælg en eller to epitekster og skriv en kort... -
Optimering af karakter til kvote 2 AAU
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på min drømme uddannelse medicin, derfor starter jeg på idræt på SDU til sommer :-). Imellemtiden havde jeg tænkt mig at forbedre mine karakterer ved supplering. Er der nogle der ved om man kan gå til eksamenen mere end 1 gang? Således at hvis man får 7 første gang, kan ... -
litterær artike...
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel om Camilla Christensens novelle "søndag". Da jeg aldrig har skrevet en før ved jeg endelig ikk hvordan jeg skal gå i gang med analyse og fortolkning og hvad der egenligt skal med i en litterær artikel.. Så nogen der kan hjælpe der ? Og der står i m... -
Hvordan læser man lektier på Uni?
ForumindlægHej. Jeg er netop begyndt på en videregående uddannelse på universitetet. Her får vi op til 20 sider for hver dag i et fag. Jeg tænkte på om der er nogle derude som har nogle fifs til hvordan man kan følge med i forelæsningerne? Jeg tager noter til hver forelæsning, men jeg kan godt se at jeg bru... -
Statskundskab
Forumindlæghvor god skal man være til matematik for at klare statskundskab i århus? -
Læse medicin, men undlade at blive læge
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, om man er forpligtet til at blive læge, hvis man læser medicin? Hvis dette ikke er tilfældet, vides det så også, hvor stor en procentdel af de medicinstuderende, der undlader at blive læge og vælge en forskerkarriere? Mvh. Emil
