Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11901 til 11920 af 14099
-
Nådsensbrød
ForumindlægHvad er hovedproblemet i den historie? er det bare at den der fattiggård er så fordærdelig? -
De 3 taksonomiske niveauer
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp med de 3 taksonomiske niveauer. Vi har en skriftligopgave i geografi omkring planeterne, og vores lærer vil gerne have at vores opgave er bygget op med de taksonomiske niveauer. Jeg har aldrig arbejdet med de 3 taksonomiske niveauer før, så jeg ved ikke så meget om de... -
Karen Blixen - "Aben"
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen i Karen Blixens forfatterskab. I den forbindelse skal jeg analyserer hendes novelle "Aben". Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle hjemmesider eller andet hvor jeg kan få hjælp til denne analyse? På forhånd tak! -
kvantefysik
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kort kan forklare mig københavnerfortolkningen, Heisenbergs usikkerhedsrelationer og EPR - paradokset? Eller ihvertfald bare nogen/en af dem :) På forhånd tak. -
Jura eller erhversjura
ForumindlægHej, til sommer skal jeg starte på en universitetsuddannelse, dog er jeg i tvivl om, hvorvidt det skal være jura eller erhvervsjura. Jeg har et ønske om, at arbejde i udlandet efter endt uddannelse, så hvilken uddannelse er det mest oplagte at vælge, hvis man ønsker et fremtidigt arbejde i udla... -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma... -
Større chance for optagelse efter bonus-ordning?
ForumindlægHej:) Jeg har lige afsluttet HF, og vil ekstremt gerne læse psykologi. Problemet er at mit snit er 8,3, hvilket jo ikke er nok, da standbyen i Aalborg er 9,0. Med bonus-ordningen fra næste år, hvor man kan gange sit snit med 1,08 vil jeg lige komme op på 9,0 i snit. Mit spørgsmål er så om i tro... -
hjælp til samfundsfag!
Forumindlæghje (; Er det nogle der kunne fortælle mig, hvilke partier i Danmark, der har ideologien populisme? -
NORDIRLAND?! HJÆLP :-(
ForumindlægJeg skal skrive en DSO omkring Irland, hvor jeg blandt andet skal redegøre for ''Den Nordirske Borgerkrig''. Når jeg søger på dette på Google osv. kommer der mange sider, artikler osv. op. Jeg ville derfor hører om nogen af jer har et forslag til en disposition til denne opgave. A... -
Hvor sjovt er det at gå i byen med hul i hovedet?
ForumindlægHvis vi tager udgangspunkt i den første reklame med titlen "Hvor sjovt er det at gå i byen med hul i hovedet?", hvordan lyder din personlige analyse og fortolkning så af den i forhold til disse fokuspunkter? 1. Hvem er afsenderen, hvad er reklamen, og hvem er målgruppen? 2. Hvem e... -
Projektopgave Forandring- Demokrati
ForumindlægHej allesammen! Vi er to piger der i næste uge, har det man kalder 9. klasses projektuge. Vores overemne er forandring: og vi har så valgt at vores underemne/delemne skal være; Demokrati, hvor vi så har valgt, at tage udgangspunkt i Det arabiske forår. Vores problemformulering og det hele... -
Nietzsches filosofi
ForumindlægHvordan er Nietzsches idéer anderledes end de foregående accepterede opfattelser? -
Uretfærdig eller retfærdig bedømmelse af essay
ForumindlægHej! Jeg skulle skrive et essay om elektroniske medier. Min lære gav mig 4 for den, men synes ikke det er retfærdigt. Synes i det er en retfærdig eller uretfærdig bedømmelse? Vil nemlig gerne vide hvad, der skulle gøres bedre til næste gang. Her er det: Mildere syn på medier Tv, c... -
Hjælp til dansk essay
ForumindlægHej alle sammen!!! ;) Jeg skal skrive om en dansk essay, som hedder, Om at gå i skole, men jeg ved ik helt hvad jeg skal skrive om det. Jeg ved ik helt hvordan man skriver et essay. Er der nogen der ved det, så er i meget velkommen til at svare til mig :) Tak! :D -
Hvilken indflydelse har religionen på et individ?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp med det her spørgsmål Hvilken indflydelse har religionen på et individ? -
HASTER! Teori om Industrialiseringen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen aflevere AT-eksamens synopsis og jeg skriver om damplokomotivets indflydelse på den danske industrialisering, i Historie og Fysik. Hvad kan man tage fat i omkring teorier og videnskabsteori? Mvh. Lin -
BNP
ForumindlægHej, Hvis man nu kender et land, som UK's GDP (eller også på dansk: BNP), både fra flere 100 år siden og fra i dag, hvad kan man så bruge det til ? - altså hvad kan man få at vide ud fra det.. på forhånd taak :) -
Homovielser - AT, samfundsfag og religion
ForumindlægHej derude, Jeg har i AT ("Kampn for det gode liv" er overemnet) valgt at skrive i religion og samfundsfag omkring den nylige lovgivning omkring vielse af homoseksuelle i den danske Folkekirke. I religion vil jeg tydeliggøre den indholdsmæssige del af de religiøse forestillinger o... -
Arabiske forår
ForumindlægHej ! Jeg har valgt emnet Det arabiske forår til AT. Men er utrolig meget i tvivl omkring hvor mit hovedfokus skal være og i det hele taget min problemformulering. Af overordnet problemstillinger tænker jeg på: - Hvad udløste det arabiske forår eller - kan de enkelte lande efter styr... -
SRP - Apartheid
ForumindlægHeej :) Jeg skal snart igang med at skrive studieretningsprojekt i fagene historie og samfundsfag. Jeg skal skrive om emnet Apartheid i Sydafrika, og fået at vide at jeg i samfundsfag blandt andet skal inddrage nogle samfundsfaglige teorier, men jeg er i tvivl om hvilke samfundsfaglige teorier m...
