Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12001 til 12020 af 33650
-
Rettelse af engelsk-stil, 200 ord :-)
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg har skrevet en lille engelskstil og dødsstraf på 200 ord. Håber i vil hjælpe med at rette den, da jeg gerne vil have en god karakter! My opinion on the death penalty is both positive and negative. In principle, there are some people who deserve to die because of the crimes ... -
Problemer med Engelsk komma sætning
ForumindlægJeg er normalt meget god til engelsk, men jeg må indrømme jeg har store problemer med engelsk komma sætning. er der nogle der gider at kigge på mine oversættelse, hvor det specielt er komma fejl i skal rette.\n\n1.Faktisk har jeg fundet et nyt job\n1. Actually I have found a new job. (der kan bad... -
Rettelse af en lille smule engelsk :P plz
ForumindlægHEEEY,, håber i gider at rette nedenstende tekst :D Skinhead is a story about a young boy, Jim Hawkins, who lives in an ordinary working-class area. He joins a gang and thinks he receives the respect and satisfaction, by violence. Skinhead takes place in Plaistow, London’s EastEnd, in a ... -
Engelsk avisartikel
ForumindlægHeysa, jeg har en engelsk oversættelse af en dansk avisartikel, jeg meget gerne vil have, at i gad kiggge igennm.På forhånd - mange tak for hjælpen!Den danske tekst:Det er hjernen, der bestemmer, om vi blever forelskede, og det vedtages i et meget primitivt, gammeldags område for drifter og insti... -
Mere engelsk :P
ForumindlægSå er der endnu engang engelsk :P Vil være rart hvis en eller anden gad lige se på den :) There is always a line by the till (cash register) in the supermarket where I usually do my shopping, because half of them usually are closed. And what is then the advantage of being able to find your grocer... -
oversættelse
ForumindlægNytænkning eller tradition ? Et af Hollywoods gamle temaer, som man har fået ind med modermælken , blev påny taget op i 1990 i Kevin Costners film 'Danser med ulve'. Filmens hovedperson , John Dunbar , spilles af Constner selv , som blev dagens helt , da han udviser et usædvanligt helte... -
Engelsk oversættelse - rettes:-)
ForumindlægLondon, d.28.decemerKære MaryDet var vel nok skuffende at besøge London igen efter så mange år. Jeg er sikker på, at London konkurrer med Rom om at være Europas kedeligste hovedstad. Man kan undre sig over, at det er kommet så vidt når man ved, at London var verdens centrum i de svingende 60... -
Teknologi
ForumindlægHejsa derude. Jeg håber virkelig på at en af jer dejlige mennesker, der ser mit indlæg vil rette min oversættelse, da jeg er lost når det gælder engelsk. HER ER DET JEG HAR OVERSAT OG LÆNGERE NEDE ER DEN DANSKE VERSION PLACERET: El, TV, radio, telephone and cars are some of the thing the nowada... -
emner.....?
ForumindlægHejsa....ville lige høre om der var nogen,som kunne henvise mig til et sted hvor man kan se eventuelle emner til 3.g opgaven????Også gerne hvis i selv har et godt emne..... :) -
jeg har brug for hjælp
Forumindlæghejsa alle jeg skal lave en analyse at disse tekster1. busstreken i Montgomery, Alabama 1955. boykottens ledelses introduktion til den sorte befolkning. Montgomery kommunalbestyrelses reaktion på højesterets kendelse om forbud mod diskrimination i busser. 2. Stokeley Carmichae. om Black Power 196... -
Danskopgave - ørneflugt
ForumindlægKære kollegaer Jeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet no... -
AT eksamen
ForumindlægHej, Er der en derude som kan forklare mig hvad man skal til AT eksamen? Hvad skal man fremlægge? Ens konklusioner og metoder? Finde andre vinkler til temaet? Håber der er en derude, som kan forklare mig det! -
Dårlig til engelsk
ForumindlægJeg går i niende klasse og skal i gymnasiet efter sommerferien. Jeg klarer mig rimelig godt i dansk lidt over gennemsnittet. I matematik klarer jeg mig rigtig godt(blandt de bedste i klassen, hvis ikke den bedste.) Men engelsk er en anden sag, jeg har svært ved at bygge sætningerne op så de giver... -
SRP længde
ForumindlægHej allesammen. Jeg står med et problem: jeg har stort set skrevet min SRP færdig, og føler, at jeg har besvaret min problemformulering. Jeg har bare det problem, at den er en side for lang (dvs. 21 siders brødtekst fra indledning - konklusion). Jeg har allerede smidt en god del figurer og skemae... -
Kilroy
ForumindlægNogen der har en god analyse og fortolkning af Kilroy Kilroy af Ib Michael?? -
Hvad skal I op i? :-)
ForumindlægHej folkens, Nu har man i dag fået offentliggjort eksamensplanerne for de skriftlige eksaminer. Ville lige høre hvad I skal op i :-)? Jeg skal op i dansk, engelsk, samfundsfag og matematik. Hav en god forlænget weekend ;-) -
1. verdenskrigs spørgsmål/opgave til torsdag.
ForumindlægHvilke forklaringer kan der gives på udbruddet af 1. verdenskrig? Hvad kendetegnede livet som soldat under 1. verdenskrig? Hvilken rolle spillede Danmark og danskerne under 1. verdenskrig? Hvilke konsekvenser fik versaillestraktaten? Forklar hvad Dolkestødslegenden er? Ville være utrolig ... -
Erindringsroman?
ForumindlægHej. Er der nogen herinde, der kan give mig en definition på en erindringsroman? Jeg skal nemlig skrive en opgave, hvor jeg skal karakterisere forfatteren, men indeni står der at det er en erindringsroman, vil det så sige at det er forfatteren, der beskriver sin egen barndom eller? Håber der er n... -
hva er a,b,c niveau på Hf?
Forumindlæghva er a,b,c niveau på Hf? Jeg skal på Hf efter sommerferien.. så derfor ville jeg meget gerne vide det.. På forhånd TAK.. -
Jan Sonnergaard opgave - Polterabend.
ForumindlægJeg er ved at skrive dansk opgave om Jan Sonnergaards POLTERABEND. Og er nået til spørgsmålet. Er der en skjult kritik af mennesket i teksten? Indtilvidrer er jeg nået frem til dette: Efter min analyse af jeg-fortælleren som døden, vil jeg umiddelbart sige at der ikke er en specifik kritik af ...
