Søgning på: fysik noter c. Resultater: 12061 til 12080 af 84813
-
Bevis af regnereglerne for bestemt integral
ForumindlægHej studieportals brugere. Det er således sådan at jeg har brug for beviserne af regnereglerne for bestemt integral. Jeg burde nok selv sidde og lave dem, men da jeg er i tidspres denne uge, så har jeg ikke rigtigt overskud til at få dem lavet. Jeg har søgt rundt herinde på studieportalen, men i... -
optisk aktivitet
Forumindlæghey folkens Er der nogen der hurtigt gider at skrive kort om et optisk aktivt molekyle....gider ikke at slå det op (er for doven) I behøver ikke svare hvis I også er dovne, men hvis nogen har det i hovedet ville det jo være perfekt.mvhkyllerylle -
Faldetiden for en kugle
ForumindlægHvis man måler en kugles faldetid og måler afstanden den har faldet så skulle man gerne finde ud af at jo tættere kuglen er på jorden jo hurtigere er den om at falde til jorden.Men hvis man tegner udviklingen ind på et enkeltlogaritmisk, milimeter, og dobbeltlogaritmisk papir, på hvilken af de pa... -
radioaktivitet og elektromagnetisme
ForumindlægJeg har hørt at radioaktive bølger kan blive afbøjet af elektromagnetisme. Er der ikke nogen som gider at forklare mig hvorfor og hvordan? -
2 karaktere i fort. sprog
ForumindlægJeg har fortsætter tysk, dvs. tysk på b-niveau.Inde på Lection, som vores skole bruger tiul karaktergivning, kan jeg se, at jeg har to karakterer for tysk, både mundtligt og skriftlig. Kan det passe, skal der ikke kun gives en fælles karakter, når det er b-niveau? -
Civilingeniør/Medicin??
ForumindlægNogen der hvor en civilingeniør kan få job, har kigget på ug.dk men kan ikke lige hitte det der.. og der er mangel på job eller er det et usikkert job??? og hvad uddannelsen til medicin, nu når der kommer nye adgangskrav fra 2008, bliver man så optaget hvis man har de krævende fag, ellers ska... -
Differentialligninger og komplekse funktioner
ForumindlægEr det rigtigt, at der er en nær sammenhæng imellem differentialligninger og komplekse funktioner, forstået sådan, at man ved hjælp af den ene kan finde løsningsmuligheder for den anden og omvendt? I fald, hvad kaldes denne matematiske disciplin? -
STX?? Byggeteknikker??
ForumindlægHeii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete... -
Kvote 2 Fagsnit?
ForumindlægHej Jeg var inde og kigge på min status på århus universitetes hjemmeside. Der står: kvote 2 fagsnit: 7,0 - hvad vil det sige? Og der står min kvotient er 4,6 med bonus, vil det sige at mit snit ikke er tilstrækkeligt nok for at kunne blive set i kvote 2? Så jeg kan egentlig allerede godt glemme ... -
Mekanik! DET HASTER!!
ForumindlægHej SP Sidder og skal til eksamen om 2 dage. Jeg skal til min eksamen om kinematik, komme ind på stedfunktioner. Jeg kender kun til den ene, hvor vi har en konstant hastighed, og dermed får en ret linje. Jeg ved, at der er flere grafer (3, tror jeg), som kan beskrive en partikels placering. Er d... -
Hvad vil du mene er vigtigst?
ForumindlægDenne tråd er ikke korrekt placeret i forhold til kategorien, det skyldes at jeg ikke ved helt, hvor jeg skal sætte den ind under... Jeg synes personligt at min standpunktskarakterer er dårlige, og er virkelige nervøs for at det kommer til at betyde noget for mit gennemsnit, når jeg skal ud af g... -
Oliens densitet
ForumindlægOpgaven lyder: I et U-rør er der som antydet på figuren hældt vand og olie. Vandet står 135 mm op i den ene gren, mens olien står 12,3 mm højere i den anden gren. a) Hvad er oliens densitet? Aner ikke hvad jeg skal gøre her, jeg mener jeg har en formel der heder Rho = m/v, men jeg kender hverke... -
indre energi.
Forumindlægjeg har brug for hjælp på denne her. opgaven lyder: Kan den indre energi af et stof blive o? forklar hvor eller hvorfor ikke. -
Er matematik på A-niveau svært?
ForumindlægJeg har aldrig været speciel god til matematik, men jeg kan godt lide matematik. Jeg aflsutter folkeskolen til sommer og jeg er i tvivl om jeg skal vælge mat på A-niveau eller B-niveau. Jeg er bange for at A-niveau er for svært og at jeg bliver for stresset og fortvivlet midt i forløbet... Siden ... -
HTX vs STX niveau
ForumindlægHej Alle sammen. Nu er jeg blevet færdig med 1.g på htx og kan ikke lade være med at tvivle efter at jeg har talt med mine venner fra folkeskolen som har valgt STX omkring det niveau de har. For da vi talte sammen var der mange ting jeg havde lært i mat A som de ikke har lært f.eks. Og jeg fik d... -
"Innovation And Business" eller "Eksportingeniør"?
ForumindlægHej, Jeg har siddet og kigget på forskellige uddannelser og nu er jeg virkelig ude på herrens mark - derfor håber jeg på at få noget hjælp :) Jeg har i meget lang tid været vild med følgende uddannelse, da jeg synes den lyder rimelig genial: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-civinn... -
Kosmisk baggrundsstråling
ForumindlægHej. Jeg kunne godt vide lidt om Kosmisk baggrundsstråling .. Jeg har søgt her, men jeg kunne ikke finde noget om det .. Det jeg kunne tænke mig at vide er, hvad Kosmisk baggrundsstråling er .. & bare nogle fakta .. Ved ikke om nogen af jer der har beskæftiget sig med emnet .. Men håber d... -
At studere psykologi uden at have haft det i gym
ForumindlægOK, så det skal siges, som overskriften hentyder, at jeg ikke har haft psykologi, da jeg gik i gymnasiet. Dog lyder studiet faktisk virkelig spændende, så jeg overvejer at søge ind... tror I, at man er dårligere stillet end dem, der har haft det i gym (altså om det bliver "ekstra hårdt"... -
Hvad skal I op i?
ForumindlægHej til alle jer (u)heldige elever der skal til eksamen her snart :) Hvad skal I op i? Jeg har selv lige fået det at vide: Biologi (yeah!) og TYSK?! ('oh skræk, oh ve' hvad sker der?!...lad mig dog lige leve lidt længere endnu) Er I heldigere end mig; lad mig høre og luk endelig jeres f... -
lineær Differentialligning
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og læst om lineaæt differentialligninger og lidt tvivler om jeg har forstår det rigtigt eller ej: som der står Lineær differentialligninghar føglende form: er det sådan at hvis en diff-L har ikke y så den er ikke lineær ? for eksempel: y` =2x +1 er ikke lineær ?? ell...
