Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 12221 til 12240 af 109300
-
snit for ingeniør uddannelse
Forumindlægved godt at der findes mange forskellige slags ingen området, man hvad er snitet sådan ca. til at komme ind på de uddanelser.. -
spørgsmål ang. valg af fag i srp
Forumindlæghej. min studieretning er: Engelsk A Matematik B Samfundsfag B Jeg overvejer at skrive i Engelsk og Samfundsfag. men jeg havde kun samfundsfag i 1.- og 2.g så mit spørgsmål er om jeg alligevel godt kan vælge at skrive i engelsk og samfundsfag, på trods af at jeg ikke har samfundsfag længere. -
Ellipse - Vis at E er en ellipse med centrum i C(4,2) og halvakserne A=3 og B=6.
ForumindlægHvordan gør man uden hjælpemidler? -
Antal eksamener for STX
ForumindlægJeg har et par spørgsmål omkring eksamener, som jeg håber I kan hjælpe mig med at finde svar på. Jeg er i tvivl omkring hvor mange eksamener man skal op til i et almindeligt STX- gymnasieforløb på 3 år. Jeg overvejer stærkt at tage 5 A-niveau fag - kommer det til at betyde noget for antalle... -
En virksomhed afsætter to varer A og B. Det samlede ugentlige dækningsbidrag DB kan bestemmes ved...
ForumindlægEn virksomhed afsætter to varer A og B. Det samlede ugentlige dækningsbidrag DB kan bestemmes ved. DB(x,y)=-x2+800x-0,25y2+300y Hvor x angiver afsætningen pr. uge af vare A og y angiver afsætningen pr. uge af vare B a) Bestem det samlede ugentlige dækningsbidrag ved en produktion på 300 stk. a... -
Anbefalede bøger?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg blev student i sommers og har taget mig et år hvor jeg arbejder. Jeg vil dog gerne studere lidt i mellemtiden og forberede mig til at jeg skal på uni. Kan nogen anbefale en bog eller flere bøger som dækker følgende emner: http://kurser.ku.dk/course/nmab10002u Om ... -
Fejlbehandling af min ansøgning til uni - hvad gør man?
ForumindlægHej igen, elskede forum, Jeg ansøgte om optagelse på KU, filosofi, men blev afvist - min afgangskarakter var under adgangskvotientens gyldne grænse. Siden hen opdagede jeg at der var ledige pladser på SDU, og sendte d. 2 august en konvolut med en ansøgning+afgangsbevis ind til dem. Denne modto... -
SU- reform 2013
ForumindlægHej allesammen Som I nok ved er SU reformen blevet vedtaget, i denne reform bliver karakterboosteren (at man må gange sit snit med 1.08 2 efter studentereksamen) fjernet. Men jeg bliver student i 2014, og jeg er nødt til at tage et år, hvor jeg supplere med kemi B og C og matematik A, og jeg ... -
I hvilket år vil antallet af diabetikere passere 275000, hvis denne udvikling fortsætter?
ForumindlægJeg sidder med disse tal, hvor der er tale om en lineær model: År: 2000 2001 2002 2003 2004 2005 Antal: 145132 155759 168427 182034 195513 206083 Jeg skal så udregne i hvilket år antallet af diabetikere passerer 275000, hvis udvikl... -
adgangskrav og eksamensbevissammensætning
Forumindlæghej jeg er ved at tage HF som enkeltfag, og i den forbindelse er der nogle ting jer er usikker på. 1. hvis jeg i et fag har fået en god karakter på B niveau og derefter tager A niveau og får en ringere karakter, kan jeg så, - når eksamensbeviset skal sammensættes -, selv bestemme hvilken karak... -
HHX
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil rigtig gerne ind på hhx, men jeg er lidt i tvivl - SKAL man have Engelsk på A niveau? Kan man ikke vælge en anden studieretning, så man måske får det på b niveau? - Og hvad skal man bruge A niveau engelsk til, hvis man vil arbejde med økonomi? -
I et koordinatsystem i planen er der givet en cirkel, som gär gennem to punkter A(3,5) 0g B(9,13). Det oplyses, at linjestykket AB er diameter i cirklen (se ...
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet en cirkel, som gär gennem to punkter A(3,5) 0g B(9,13). Det oplyses, at linjestykket AB er diameter i cirklen (se figuren). a) Bestem en ligning for cirklen. Linjen / tangerer cirklen i punktet A. b) Bestem en ligning for t -
Dokumentaren mellem fakta og fiktion
ForumindlægAndre der skrev essayet til studentereksamen i dag? Hvad var jeres hovedpointer/konklusion? Synes det var svært, da min pointerne i den første tekst nærmest var min hovedpointe. Tror jeg får misforstået emne. Hvad med jer? -
eksamen i skrift.
ForumindlægHej, Hvordan kan man øve sig/ forbedre sig i engelsk skriftlig? - og hvor ligger der gamle eksamensopgaver (jeg kan ikke finde noget på uvm.dk). der snakkes her om STX eng (B) 3 års. Håber I kan hjælpe mig as soon . på forhånd tak. mvh anna -
Antal STX eksamener hvis man skal afslutte 3.g i sommer 2013?
Forumindlæghej, jeg er vist lidt i tvivl om dette, kan nogen fortælle mig, om det stadig er 11 eksamener (inkl. SRP og AT), man skal komme op i? Jeg har allerede været til to eksamener i slutningen af 2.g (Engelsk B og Tysk fortsætter B-niveau). -
hvad er "paper" genren på dansk
Forumindlægjeg har fået en oppg hvor jeg skal skrive "a paper" i forbindelse med en engelsk opg. hvilken genre er det på dansk?? -
Funktionen f(x) = b *x^a opfylder, at f(4) = 5 og f(6) = 9, bestem forskriften for f
ForumindlægFunktionen f(x) = b *x^a opfylder, at f(4) = 5 og f(6) = 9, a) bestem forskriften for f b) bestem f(11) c) løs ligningen f(x) 12 forstår det virkelig ikke, en eller anden plz hjælp mig -
Differentialligninger. Både y'=ay(M-y) og y'=b-ay
ForumindlægJeg skal op til matematik eksamen på onsdag, og stødte ind på spørgsmål omkring differentialligninger både lineær og logistisk vækst. Hvordan vil man kunne beskrive eller forklare grafens udseende mht. typerne? -
Et taxa firma Qtaxa tilbyder følgende priser: km taksten er 18 kr. og startgebyret er 45 kr. a) Opskriv ligningen f(x) = ax + b, hvor x er antal km og f(x) ...
Forumindlæga=18 b=45 hvordan finder jeg x når jeg kender a og b Et taxa firma Qtaxa tilbyder følgende priser: km taksten er 18 kr. og startgebyret er 45 kr. a) Opskriv ligningen f(x) = ax + b, hvor x er antal km og f(x) er prisen. De to konstanter a og b skiftes med tallene for km takst og startgebyr -
Tysk B eksamen HF Analyse af Artikel "Der 9. November 1989 Nacht, als alles ging"
ForumindlægKære Studieportalen Jeg skal hermed til eksamen i morgen i mundtlig tysk B. Jeg har trukket en artikel, hvilket er et uddrag fra det tyske blad "Stern", som handler om murens fald i 1989 og de glade stemninger, der fandt sted i denne tidsperiode. Jeg er ikke nervøs, da jeg er st...
