Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12281 til 12300 af 152758
-
Naturvidenskabelige vs sproglinjen?
ForumindlægHej Sp. Hvad vil I bedst anbefale af linje på stx - er lige god til begge ting, men dog bedst li Matematik, hvis jeg skulle vælge.På forhånd! -
hej jeg har et spørgsmål vedrørende studieretning
ForumindlægHej jeg har lige nu linjen Mat - a, kemi, b og fysik, b og jeg fik for et stykke tid siden af vide af en af mine venner at hvis jeg ville læse til odotologi i universitetet og ikke regnede med at få en snit på ca 10 i denne linje så kunne jeg vælge medifag linjen og få 10 i karakter der også d... -
Termodynamikkens første hovedsætning
ForumindlægSærlig opgave III Jan. 2011, Opg. 1 Juni 2001, Opg. 1 Juni 2002, Opg. 1 Et mol helium (25,00 grader C og 4,00 bar) er indesluttet i en beholder med et gnidningsfrit og vægtløst stempel. Varmekapaciteten af en monoatomig gas (og dermed også helium) er CV,m= 3/2 R Gassen udvides til det dobbe... -
To spørgsmål.
ForumindlægHejsa. Har to spørgsmål til nedenstående opgave (se vedhæftet fil). Er spørgsmål A løst korrekt? Hvordan skal jeg løse spørgsmål B? Vh. Martin -
reaktionshastigheden v
ForumindlægHej ! Jeg er igang med en kemi/mat. opgave, hvoraf et af spørgsmålene lyder som så: v= - (d[A])/dt v står altså som en brøk med negativt fortegn. Opgaven lyder: forklar fortegnet i udtrykket for v. jeg ved så at, En væksthastighed må være positiv, da hastigheden ellers vil gå i minus, hvilket i... -
Hjælp til bioteknologi
ForumindlægHej :-D Jeg håber nogen kan hjælpe mig. Jeg skal til at vælge studieretning, og jeg overvejer at tage studieretningen matematik A/ bioteknologi A. Men er der nogle der ved hvor høj kemien er i faget – er det b-niveau eller c-niveau? Er biologien og kemien lige fordelt, eller er der mest b... -
Hvor mange vil læse medicin???
ForumindlægHej, Har selv planer om at læse medicin... skal sog først ud af 10. klasse og gymnasiet. Er lidt ivrig efter, at vide hvor mange der vil læse medicin i fremtiden, og hvorhenne? :) -
itvivl om facit
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave og vil hører om i vil hjælpe med at tjekke om mit facit er rigtig nok :-) i den første opgave har jeg fået at vinkel a er 49 grader og siden AB til at være 26,2 :-) opgaven er vedhæftet. -
Chlor
ForumindlægVi skal her om 2 dages tid holde et oplæg i kemi omhandlende chlor. Det skal dog lige understreges at det drejer som kemi på B niveau.. Hvad burde man komme ind på? Har i et bud på et forsøg man kan inddrage og forklare ud fra? -
Adganskrav = snittet af påkrevede fag el. alle fag?
ForumindlægSagen er den at jeg på det seneste har overvejet at give den et skud mod medicin-studiet, og derfor skal opfylde adgangskravet som i 2007 hed 9,5 i gennemsnit. Mit spg. lyder så: Er dette tal gennemsnittet af de relevante fag? (læs: påkrevede fag, i dette tilfælde dansk A, engelsk B, matematik ... -
Biologi på STX giver ikke adgang
Forumindlæghej allesammen. - i dag blev jeg (3g'er) præsenteret for et foruroligende faktum. jeg selv går på biotek A linjen på mit gymnasium. men disse der går på biologi A , idræt B og Mat B har ikke høje nok niveauer til at komme ind på de fleste naturvidenskabelige studier på universiteterne ... -
Kvote 2 og supplering
ForumindlægHellooo People :D Jeg er lige blevet færdig med gymnasiet, og vil meget gerne studere molekylær medicin til næste år. Dette år vil jeg bruge til at supplere nogle fag mht. at blive optaget på kvote 2 på Århus universitet. Adgangskravene for at blive optaget på uddannelsen er følgende: Matemat... -
Påvirkning af ligevægte ved hjælp af trykforøgelse
ForumindlægHej Jeg sidder lige med en kemi-opgave som jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal løse. Opgaven ser sådan her ud: Hvorledes påvirker en trykforøgelse ligevægten: N2O4 (g) -> 2NO2 (g) Det er opgave 10.5 i Kemi M skrevet af Jens Pilegaard Hansen, Hans Christian Jensen og Anni Kjeldgård. -
aktivitet
Forumindlægjeg skal lave en opg: bestem aktiviteten fra 1g U-238? nogen der kan hjælpe?? -
Skift af 2. fremmedsprog
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål om skift af 2. fremmedsprog. Jeg har en naturvidenskablig studieretning på stx med fysik a, mat a og kemi b og som mit andet fremmedsprog har jeg spansk på b. Jeg tror bare ikke at jeg ville kunne komme til at lære det ordenligt, når det kun er på b, og da jeg ikk... -
Opgave 4
ForumindlægOpgave 4. Daltons atomteori bygger bl.a. på følgende antagelser: a) Et grundstof består af ens atomer. b) Et atom kan ikke deles i mindre dele. c) Et atom af et grundstof kan ikke omdannes til et atom af et andet grundstof. Diskuter på grundlag af viden fra grundskolens fysik-kemi-undervisning, o... -
Fagvalg
ForumindlægHvilke to fagkombinationer er mest oplagte og findes der de bedste emner til Matematik-Kemi Matematik-Fysik Nogen der har noget erfaring på dette område. Skal vælge fag i morgen -
Koffein i kaffe
ForumindlægEr der nogen der har skrevet en SRP eller evt. en SRO opgave i fagene kemi og historie omkring koffein i kaffe? Hvis det er, kan vedkommende så være så venlig at sende opgaven eller et link til litteraturlisten? -
Parameterfremstilling - normalvektor???
ForumindlægHej, Jeg var til terminsprøve i dag, men kunne simpelthen ikke finde ud af denne opgave! Har vedhæftet et billede af opgaven. Opgave a) har jeg ingen idé om hvordan laves. Opgave b) fik jeg muligvis lavet rigtig. Fik skæringspunktet til: (-11;0;23) Opgave c) kunne jeg delvis løse. Jeg kender ... -
Facit...?!
ForumindlægHejsa vil lige høre om der er nogle, som har facitlisterne til kemi 2 og 3 - og ikke kemi 2000-systemet (Helge Mygind). Det er altid rart at få feedback på hvorvidt man har forstået opgavetypen regenet rigtigt:-)På forhånd tak!
