Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 12421 til 12440 af 135324
-
Videregående uddannelse: Fysik, datalogi, matematik og teknologi eller anden ingeniør?
ForumindlægHej. Jeg skal til at vælge videregående uddannelse, og mens jeg er sikker på, det skal være inden for det matematiske eller natur-/teknisk videnskabelige område, har jeg svært ved at få snævret den nærmere ind. Indtil videre står valget mellem: - Fysik (AU) - Datalogi (AU) - Matematik og Teknolo... -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for tredjegradspolynomiet f(x)=a*x^3+bx^2+cx+d i det punkt, hvor grafen skærer andenaksen
ForumindlægMit eget bud: Grafen skærer andenaksen i punktet (0,d), og dette punkt vil altid resultere i en vandret tangent, hvorfor tangentens ligning er y=d. Jeg føler dog jeg mangler korrekt argumentation. Nogen der kan hjælpe? -
Beregning af vektoren, der skaber livevægt (Teknisk matematik: opg. 252)
ForumindlægHeyJeg har et problem med opgave 253 fra bogen Teknisk Matematik, af P. Madsen (Htx).Jeg har fået følgende oplysninger:vektor F1 = 100Nvektor F2 = 200Nvektor F3 = 300NVinklen mellem vektor F1 og F3 er: 105°.Bestem den vektor, der i størrelse og retning kan holde ligevægt med de tre givne kraftvek... -
Matematik eksamen snart, en Der kan forklar mig hvad KEG skal på opgave a og b
ForumindlægKig vedhæftet dokument ? -
Privatlære søges akut i matematik, historie, dansk, kemi, fysik, religion, oldtid, ...
ForumindlægLektiehjælp søges i akut. I første omgang til SRP. Derefter til lektie i det daglige og senere til eksamen. -
Hvad gør jeg galt i disse to opgaver? :)
ForumindlægVedhæfter billeder - -
Hej :) hjælp .
ForumindlægHej. Er der nogle, der kender stilemner i FSA dansk skriftligfremstilling december 2009 og december 2008. eller FSA Dansk maj 2007 og 2006 :) (ALTSÅ FRA 9 KLASSE) -SVAR SÅ HURTIGT SÅ MULIGT :) TUSIND TAK PÅ FORHÅND!!:) -
Bestem arealet at et tværsnit, som er fyld med vand . BOG: TEKNISK MATEMATIK
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg sidder med bogen Teknisk Matematik, s. 141 opgave 146 og har et lille problem med en opgave, som handler om at finde arealet, af et tværsnit som er fyldt med vand.. Jeg har allerede regnet det meste af opgaven, men den sidste del giver mig lidt kvaler. Opgave omhandler en c... -
Mat C..HF?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg sku´ lige spørg om der nogen, der har en eksemplar af mat C for hf..altså en gemmel f.eks. eksamopgave.. Tak påforhånd.. -
Brug Matematik til at finde ud af hvor meget energi der skal til at få en raket i kredsløb.
ForumindlægTitlen er mit spørgsmål. Jeg har brug for en hjælpende hånd. -
opg 5.075 "eksamensopgaver i matematik 3-årigt forløb til a-niveau"
Forumindlægjeg skal gøre rede for at F er stamfunktion til f F(x)=(x+1-(1/(x+1))-ln(x+1)) f(x)=((x/(x+1))^2) ved at integrere f får jeg: ((x^2-2)/(x+1))-2*ln(x+1) men jeg kan ikke få det til at passe med F nogen som har et par tips? -
Kan nogen hjælpe mig med denne matematik/fysik opgave om kraftvektorer og kileremstræk
ForumindlægHvem end der hjælper please lav en grundig beskrivelse på hvordan man udregner det, da jeg ikke har nogen ide om hvordan jeg skal lave denne opgave. Jeg har vedhæftet et billede med både forklarende tekst, billede og opgave -
Matematik STX A eksamen dec 2009 opg. 16
ForumindlægSe link. under opgave 16. Mit spørgsmål er om mit argument for at det skal være den numeriske værdi under rodtegnet er korrekt? Eller skal det være noget helt andet? Udover det vil jeg da ikke klage hvis der var nogen som gad at rette de andre opgaver selvom jeg ikke er færdig endnu. På forhånd t... -
Matematik på C-n trækker snit mega ned! det jo for dumt?!!
Forumindlægjeg har haft matematik på C sidste år og fik 10, 10 men har fundet ud af i år at det i mit snit, kommer til at tælle som 5, 5 så det trækker jo mit snit sygt meget ned. og forstår ikke hvorfor jeg skal straffes :P også på B skal man trække 25% fra og kun på A forbliver karakteren den man har fået... -
Gymnasielærer
ForumindlægHej alle derude Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer? -
Eksamenssæt.
ForumindlægHej. Er der nogen, der har lavet dette eksamenssæt, jeg har vedhæftet. Det er fra 5. december 2014. Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp, da jeg har ret svært ved matematik Mvh -
Opgave 5.1 fra "Enigma - et dilemma"
ForumindlægJeg skal gøre rede for at følgede kan skrives som Jeg forstår ikke hvordan det kan omskrives på denne måde :/ -
Matematik: I en ligbenet trekant ABC er siden AB= siden BC=X
ForumindlægHej alle samen har brug for hjælp til en opgave. I en ligbenet trekant ABC er AB=BC=x, og AC=2y. Endvidere betegnes højden fra B med h. a) Bestem h udtrykt ved x og y, gør rede for, at arealer af trekanten ABC er bestemt ved T=y*sqrt(x^2-y^2) Det oplyses at omkredsen ABC er 10 b) Bestem y u... -
stambrøk 2/n tabellen ægyptisk matematik haste
Forumindlægjeg skal diskutere hvordan man løser 2/n tabellen opløsninger i dag. Er der nogen der har nogle ide på hvordan man griber den an på. jeg har prøver hele dag men jeg kan ikke finde ud af det. -
Matematik og dansk - Formidlings artikel / populærvidenskabede artikel
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en artikel i min SRP om et matematisk problem (matematikdelen er 98% færdig). Jeg ved bare slet ikke om min meta-del indeholder hvad den skal, og hvordan jeg laver en formidlende artikel?? Nogle af jer som har eksempler på disse? kunne være SÅ FEDT! Mange tak!
