Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 12421 til 12440 af 36004
-
perspektivering
Forumindlæghej alle, jeg skal til mundtlig årsprøve i historie i morgen og sidder lige nu med min 24timers forberedelsestid. jeg har fundet de kilder jeg vil bruge og skal til at lave min disposition. vores lære er kommet med nogle ting vi skal have me di denne disposition og en af tingene er: - I skal også... -
Perspektivering, Nogle forslag? prøveform B
ForumindlægJeg har fordybelsesområdet "Fast reklame" , opgivelsesteksterne er "United colors of Benneton" og "We believe in Salvation". Mit prøveoplæg er "Cult shaker" reklamerne, fordi at de 3 reklamer alle er ment til at skulle skille sig ud og er meget særpræget og... -
Analyse af "I østen stiger solen op"
ForumindlægHej alle. Jeg skal om en lille måneds tid op i mundtlig dansk til årsprøve. Jeg har trukket "Romantikken - med fokus på romantisk lyrik" og har valgt "I østen stiger solen op" med B.S. Ingemann. Men jeg mangler lidt inspiration til, hvad jeg skal skrive i min analyse og evt. p... -
Biologi eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til biologi c eksamen på mandag, og er næsten færdig med mine dispositioner, men der er nogle emner som jeg ikke rigtig forstår 100%.. så hvis der er nogle som ligger inde med dispositioner/noter af de her emner ville jge blive glad hvis i gad at sende dem :) Proteinsyntesen og ... -
logistisk differentialligning
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med mundtligt dispositioner til eksamen. Jeg mangler et sidte punkt i min disposition om differentialligninger. Nemlig omhandlende logisktisk diffeerntialligning. Der står at jeg blot skal omtale denne. (Jeg har vedhæftet billede). Omtal er ikke så omfangende. Så jeg ... -
Er det realistisk?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en pige, som går i 9. klasse. Jeg vil meget gerne gå på universitet i udlandet mine primære tanker er Oxford og Cambridge, mit snit er på 10,7 og mine standpunkts karakterer har et gennemsnit på en ren 10'er. Det skal siges, at jeg som valgfag i skolen har fransk, så je... -
Problemformulering
ForumindlægEr der nogle som har tid og lyst til at hjælpe mig med at skrive min problemformulering i religion færdig. Jeg sender til din/jeres mail hvis det er også kan vi skrives videre om opgaven derfra. Emnet er islam -
Rapport!
ForumindlægHeyVi har lige fået vores 2. Års rapport tilbage i tysk, og jeg har mildest talt fået en elendig karakter for den..Det fag jeg nok er ringest til er tysk, men syntes alligevel at min kammi og jeg har gjort en stor indsats for at lave en rapport vi kunne være stolte af.Normalt tager jeg mig ikke a... -
En lille historie
ForumindlægHej! Vi skal lave en lille historie på tysk til imorgen, og jeg ved ikke om det er rigtigt? Er der nogen der vil rette den for mig, så er i søde! Den er ikke særlig lang :) Florian ist 14 jahre alt und wohnt in Hamburg. Jeden morgen erwachen Er Uhr. 07:00 weil er in Schule sein. Er geht unter ... -
Oversættelse af "Sorg"
ForumindlægHej alle! Jeg har en tysk- ekstramappe hvor jeg skal oversætte "sorg" til tysk! Jeg har prøvet og slå det op, der kommer en masse ord, men de er på 7 bogstaver hvor at " sorg" som skal oversættes til tysk kun må være på tre! Så hvis der er noget der har et forslag,... -
2. Verdenskrig
ForumindlægEr der nogen der kan henvise til bøger/kilder der omhandler tyskernes tab i 2. verdenskrig. eller hvorfor tyskerne tabte søkrigen altså atlanter krigen.. eller hvis nogle af jer selv har et godt bud hvorfor det gik tyskerne som det gjorte. -
Dygtige overskudsagtige elever søges
ForumindlægJeg er desværre rigtig dårlig til tysk og får først en hjælpe lærer i år 2013. Derfor har jeg brug for at nogle vil være så venlige at rette min tysk oversættelse fra dansk til tysk. I ville virkelig hjælpe mig! -
hjælp til at rette
ForumindlægHej alle Jeg har sidder og lavet en tysk stil, er ikke verdens bedste til tysk. og jeg lidt problemer med ordstilling, grammatik. det ville være dejligt hvis der var nogle mennesker med overskud og erfaring. der ville bruge lidt tid og rette min tysk stil! Tak på forhånd! -
Grammatik
ForumindlægHej! Jeg er lige i tvivl om dativ og akkusativ på tysk. Hedder det "kannst du mir helfen" or "kannst du mich helfen"? Skriv hvorfor det hedder sådan. Mich=akkusativ Mir=dativ. Jeg ser slet ikke dativ i den sætning -
hjælp til en sætning
ForumindlægHvordan siger man det her på tysk? Den unge generation ønskede en forandring af de sociale forhold Die junge Genration wunschte eine Veränderung von die sozialen Verhältnis Jeg er også i tvivl om det skal stå i genitiv. -
Gastarbeiter in der BRD
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til en tysk oversættelse. Jeg skriver teksten på dansk neden under. Jeg har selv lavet den på tysk(men det er jeg ikke så godt til) og vil gerne sammenligne min med jeres.Også nogle gæstearbejdere er arbejdsløse, men de fleste af dem har et job. Uden dem kan mange fab... -
Ideer til emne og fortolkning af "Tørdokken"
ForumindlægJeg sidder med en meget tør novelle, der hedder "Tørdokken". Den er skrevet af en tysker ved navn Stefan Andres i 1949 og man kan tilsyneladende intet finder om den på nettet. Jeg er aldrig støt på forfatteren før, så er lidt balnk, da novellen ikke rigtig siger mig så meget. -
Spørgsmål om sumtegnet
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål om sumtegnet ∑. I en tråd er der en opgave, hvor der indgår et sumtegn. Jeg har set det i forbindelse med bestemte integraler, men ikke med uendeligstegn fra oven og for neden f.eks. ... -
KEMI EKSAMEN
ForumindlægJeg skal snart op i kemi eksamen og der er et spørgsmål der siger at man skal give eksempler fra hverdagen på oxidation af både organiske og uorganiske stoffer. Jeg har skrevet at oxidation af primær og sekundær alkoholer kan vise oxidation af et organisk stof og jeg har skrevet at oxidation af ... -
Skal nævne differentialkvotienten for tre forskellige funktioner
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering om differentialregning. Har en opgave som lyder således: Nævn differentialkvotienten for tre forskellige funktioner og med et tal eksempel for hver. Jeg forstår det som jeg skal komme på et tal eksempel, hvor jeg skal lave f(x) om til f'(x) jeg har gjort således:...
