Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12741 til 12760 af 95433
-
RET STiL på 86 ord(DET HASTER!)
Forumindlæghej håber i vil hjælpe mig med at rette en stil på 86 ord, det haster virkelig meget, da den skal afleveres inden kl 12 i aften.. tusind tak på forhånd -
Hjælp! Dumpet matematik
ForumindlægHej! Jeg slutter 2.g lige om lidt og jeg ved at jeg ender med 00 både skriftligt og mundligt, da min lærer kun tager det ud fra vores prøver, og ikke alle de afleveringer jeg laver. Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan komme ind på uddannelse som har et adgangskrav på at man skal have bestået mate... -
Tegne et gen?
ForumindlægJeg har fået til opgave at skitsere et gen ? Men er et gen ikke en sekvens i DNA som koder for et protein ? Hvordan skal jeg "tegne" det ?! Har jeg misforstet opgaven ? Nogle forslag på hvordan man tagenr et gen ? -
Valgfag HHX
ForumindlægHalløjsa studieportalen! Jeg står og skal til at vælge valgfag for 3. år på hhx. (går på 2. år lige pt.) Jeg kan vælge imellem: Mat A (totalt udelukket), psykologi, organisation, retorik og finansiering. Ville sådan set bare høre, om i har erfaringer med nogen af overstående fag? Det jeg væg... -
fordøjelseskanalen
ForumindlægHar brug for lidt hjælp til dette. Knus - Forklar hvordan føden nedbrydes i fordøjelseskanalen. -
Kulturfagpakken - eksamen
ForumindlægHej Hvordan foregår eksamen i kultorfagpakken på HF? Er det en 24-timers eksamen eller? -
Essay
ForumindlægKære Studieportalen Det er første gang jeg har skrevet en engelsk essay, og jeg ville være utrolig glad hvis én venlig sjæl herinde, ville spilde 20 minutter af deres liv på at hjælpe mig med at rette de mest væsenlige fejl og give mig skrive om mine mangler - Fx. om min opsætning er rigtig. I ... -
AT 2014 Ramadan Bio/Reli
ForumindlægHej Jeg skal snart udarbejde min AT synopse i emnet "Mad og mennesker". Jeg skal beskæftige mig med ramadan og noget om, hvorvidt det er sundt at faste. Jeg har tænkt mig at analysere ramadan som et overgangsritual i religion, og komme frem til noget i retning af, at man får renst sin... -
KARL POPPER FILOSOFI
ForumindlægHurtigt! Kan Poppers teori falsificeres?!? Tak på forhånd! -
Tryk i gas
ForumindlægHejsa Jeg leder efter hjælp til denne opgave: En lodretståend cylinder er øverst lukket med et tætsluttende stempel, der kan bevæge sig gnidningsfrit. Cylinderen er anbragt i vakuum, men indeholder selv en ideal toatomig gas. Et lod med massen 50 kg holder til at begynde med stemplet fast i høj... -
mdt. Matematik
ForumindlægHvad sker der for mig :SJeg tegnede enhedscirklen og sagde noget om sinus fik kun 5 ?? -
Mat A skr. Eksamen: Hvad synes i?
ForumindlægSå har der været skr. eksamen i Matematik A. Hvad synes i så om opgaverne? Jeg synes de var rimlige nemme, dog kunne jeg ikke huske omkring substitutionsmetoden for integral regninger, så opgave 4 i delen uden hjælpemidler fik jeg slavet forkert. Ellers ser resten rigtigt ud, og håber på 12 we... -
Rettelse af essay
ForumindlægHola folkens. Tænkte om der evt. var en person der ville kigge mit engelske essay igennem for diverse fejl og rette dem/ komme med forbedringer? It would be appreciated :-) Har kigget med mit bedste retteøje igennem for fejl og grammar ;-) Cheers Mathias C. ps. den er på 3 sider plu... -
Omkostningsfunktion
ForumindlægHej Jeg har fået stillet opgave: Antag at omkostninger som en funktion af aremængden er bestemt ved forskriften C = f(x) = 264 + 3,03x - 0,006x^2 + 0,00002x^3 Jeg forstår bare ikke hvad - 0,006x^2 + 0,00002x^3 er? Altså de to første er faste og variable omk, men hvad er de sidste? -
Engelsk-Religion VS. Biologi-Psykologi
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har endelig bestemt mig for at jeg skal på en STX efter sommerferien, men nu er jeg i tvivl om hvilken af disse to linjer jeg skal vælge: Engelsk A-Religion B-Naturgeografi B-Samfundsfag B Biologi A-Psykologi B -Matematik B Jeg elsker engelsk, og ser det derfor som en rig... -
Stråling - atommodel
ForumindlægHej! Jeg står i den situation, at jeg skal løse en række fysik opgaver. Jeg har virkelig brug for hjælp til dem, pls! De er vedhæftet. Jeg takker mange gange på forhånd! -
Eksponentiel aftagende (HJÆLP)
ForumindlægJeg er virkelig en kegle til eksponentiel vækst. Dette er den sidste opgave i min matematik aflevering, som jeg simpelthen ikke kan forstå. Nogen der kan hjælpe? Tabellen viser sammenhørende værdier af temperaturen x (målt i °C) i en fryser og holdbarheden y (målt i døgn) af en rullepølse, ... -
f(x)=3190/1+29.5*e^−0.113*x,≥ 10
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med den her opgave som lyder: Vægten af en industrikylling af en bestemt race kan med god tilnærmelse beskrives ved modellen f(x)=3190/1+29.5*e^−0.113*x,≥ 10 Hvor f(x) angiver vægten i gram, og x angiver antal dage efter udklækningen. b) Kyllin... -
Syrer og baser – titrering
ForumindlægEr der nogen der kort kan forklare hvad titrering i realiteten er? Jeg har en smule svært ved at forstå præcist hvad der sker i en titrering? evt. på nybegynder niveau :) På forhånd mange tak -
Kemi - haster
ForumindlægHej :) Er der en, der kan hjælpe mig med følgende kemi opgave: Consider an aqueous 1.00 mol kg-1 solution of Na3PO4, a compound with useful detergent properties. Calculate the boiling point of the solution assuming that: (a) it does not ionise at all in solution (b) the van't Hoff fac...
