Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12741 til 12760 af 33650
-
Film, rig vs. fattig
ForumindlægHej allesammen. Nu når man ser film i skole, folkeskole,gym osv., så er det vel ofte at filmen har en betydning for forløbet i undervisningen. så kommer mine "tanker": Jeg sad (hjemme) og så en film, hvor man følger to familier. filmen foregår i 1800-tallet under industrialiseringen i E... -
valg af studieretning..Fys eller kemi
ForumindlægHey alle erfarneEfter den nye reform skal man efter den første halve år vælge hvilken studieretning man skal vælge.Jeg er lidt i tvivl og ønsker vejledning.På den gymnasie som jeg har søgt på, og er blevet optaget på er der mange muligheder.jeg ved ikke hvad det bedst kan betale sig1. mate A, Fys... -
valgfag ? hvad gavner mig bedst
Forumindlæghej jeg har mat og kemi på a neveau og synes selv at mat, kemi og fysik som jeg har på b er de sværeste fag. er lige startet så vi skal vælge valgfag til efter jul ellers er det efter første år (kan ikke lige huske hvornår men pyt med det) jeg interesserer mig rigtig meget for tysk og fremmedspro... -
vil høre jeres meaning der går på Vuc hf eller har gået.
ForumindlægHej , Jeg er 17 og er en udlændning som har boet i Dk 4år . Jeg fylder 18 i Dec inden Jul. jeg har besluttet mig at tage Vuc Hf efter jeg er færdig med 10 klassen fordi det har enkelstfag men der er nogle problem min mor som er også en udlændning. hun synes at det er dårligt ide at tage vuc ... -
ONENOTE TIL MAC
ForumindlægJEG HAR ET PROBLEM! Jeg har nogle meget vigtige noter på onenote, som jeg skrev da jeg brugte windows. Jeg er nu skiftet over til en Macbook, og kan ikke åbne mine onenote-noter på min mac :-( Nogen der kan hjælpe mig med at åbne disse noter på min mac, da de er meget vigtige! Jeg kan ikke få det... -
ONENOTE TIL MAC
ForumindlægJEG HAR ET PROBLEM! Jeg har nogle meget vigtige noter på onenote, som jeg skrev da jeg brugte windows. Jeg er nu skiftet over til en Macbook, og kan ikke åbne mine onenote-noter på min mac :-( Nogen der kan hjælpe mig med at åbne disse noter på min mac, da de er meget vigtige! Jeg kan ikke få det... -
Emneopgave
ForumindlægHej derude Jeg vil lige høre om nogen evt. havde lyst til, at dele deres noter indenfor området "vektorer i planen" og "analytisk geometri" ?? Jeg har nemlig ikke så mange noter, og ofte synes jeg noter er nemmere at forstå end lærebøger. Modtages med kyshånd :) -
EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej derude jeg står og mangler noter til min mundtlig matematik eksamen i morgen. Mine egne noter er nemlig ik så gode. Det drejer sig om matematik på andet år i gymnasiet på b-niveau! Kan nogen give links til noter eller evt. sende. Det ville være så lækkert. Vh. Niels :) -
Differentialkvotient af log(x)
ForumindlægHej. Jeg skal op til Matematik B eksamen i morgen, og er i gang med at rette de noter jeg har skrevet til mine eksamensspørgsmål. Mit spørgsmål går på de noter jeg har lavet til differentialkvotienten af log(x), heraf om min forklaring på hvordan jeg differentierer log(x) er korrekt og forståen... -
Engelsk og sprogets udvikling
ForumindlægHejsa Jeg er desværre kommet i lidt af en knibe, vi er igang med vores ide-fase i forbindelse med AT-synopsisen, hvor vores overordnede emne er "rejser", altså skal opgaven indeholde en fysisk rejse. Personligt er jeg blevet helt vild med emnet "engelsk og sprogets udvikling",... -
FeedBACK! AT-Problemformulering
ForumindlægEr igang med 4 semester at-prøven og fagene er biologi/historie. Overemnet er ''Globalisering'' Min problemformulering lyder således: 'Igennem mange årtier er steroider blevet brugt, er det gået hen og er blevet et globalt problem?'' Synes selv det er en ud... -
Ideer til fys/mat eller fys/his
ForumindlægHej Alle. Jeg skal som mange andre også snart i gang med at skrive SRP.. Jeg skal vælge mine to fag i morgen. Jeg overvejer enten Fysik - Historie eller Fysik - Matematik, hvor fysik i begge tilfælde er hovedfaget. Det skal lige tilføjes at jeg har Fys(A) og Mat(A). Men for at jeg kan beslutte m... -
Er desperat efter matA/fysA SRP-emne
ForumindlægHej :-) Vi skal til at vælge fag om få dage i SRP, og tror det ender ud med mat A og fys A, men er stadig ikke sikker. Er der nogle, som har nogle gode emner til denne fagkombination? Har overvejet dæmpede svingninger, men hvad skal indgå i denne opgave udover noget med 2. grads dif. ligning... -
Videregående studie og bolig
ForumindlægHej venner Sagen er det, at jeg til sommer har tænkt mig at søge ind på en videregående uddannelse (medicin). Lige nu bor jeg selv i København, så som første prioritet har jeg tænkt mig at søge KU (Københavns Universitet). Min anden prioritet herefter skal være Syddansk Universitet, osv. Man f... -
Hjælp!!!!!
ForumindlægHej jeg skal aflevere min stil imorgen, er nogen der evt ville rette den plz!!!! har virkelig brug for hjælp!!!!! (logger senest på ved 22.00 tiden) plz jeg ber jer hjælp. mig..... Fatima a 16 year old Muslim girl, she lives with her religious family, which are Turkish immigrants who live in a... -
Chiken Tikka Masala - test
ForumindlægTask 1: Translation In his famous “Chicken Tikka Masala” speech, Robin Cook, the former foreign minister of the Labour party, tries to convince the Britons that multiculturalism is not just alone important for the country’s economic and international competitive power, but... -
rettelse til nogle sætninger
Forumindlæggoddag...Jeg har nogle tyske sætninger, som jeg ikke er helt sikker på... og ville derfor blive glad hvis der var nogen som gad at rette dem igennem...1. Jemand gibt immer Absagen wenn sie Abstellungsplatze suchen, und das ist bestimmt nicht ein guter Start an seinen Lebens als Erwachsene.2. Jede... -
need help..!!!
Forumindlægnutid....The man who (to be) are walking down the street brought me some flowers, which (to be) was very preety. He said he had bought them from one of the people who ( to sell) sells flowers in the market every Saturday. I told him that there (to be) was many people who ( to do) do that, and I a... -
Mangler hjælp til et lille stykke af en oversættelse fra øvelseshæfte 2.
ForumindlægHej håbede at der var en som lige ville kigge dette igennem, da jeg meget i tvivl om det.Her er den danske version. Der er stadig walisere, skottere og irere, der taler et keltisk sprog, ligesom det der taltes af de keltiske stammer, der levede på de britiske øer for to tusinde år siden. Keltisk ... -
Ordstilling, help!
ForumindlægI de følgende sætninger skal der byttes om på ordstillingen, dvs. verballed før subjekt, så vidt jeg ved! 1)Næppe havde han sagt det, før det skete; Hardly had he said it, before it happened. ? 2) Engang var jeg svømmet for langt ud: Ikke et bud på selv, hjælp! 3)Ikke før søndag kunne han gør...
