Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 12881 til 12900 af 63055
-
HTX!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?
ForumindlægHej SP9;ER. Jeg ville bare lige vide, hvor mange elever der er i gennemsnit pr klasseværelse på HTX! Hvis i ikke ved det overstående, så vil i ikke være søde og skrive hvor mange elever der går i jeres klasse, altså hvis i går på HTX! Tak På Forhånd -
Brobygning - HTX og STX
ForumindlægI forbindelse med at jeg skal på brobygning på henholdsvis STX og HTX (jeg går i ottende) i denne uge, er jeg interesseret i andres oplevelser eller viden om dette. Bliver man "sluset" ind i en almindelig klasse og hvad lavede i? På forhånd tak -
Matematik -.-
ForumindlægHej jeg har et Matematik spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Den lyder sådan her; 40% af det beløb 9A sælger billetter for, skal klassen aflevere til skolen. Resten af pengene kan de beholde. Hvor mange penge kan de beholde, hvis de sælger biletter for x kr.? -
Er der kongruensfejl heri? kort
ForumindlægDen nedenstående var en fejl :) Er der nogen kongruensfejl heri? Her selv rettet igennem man kan jo godt være, at jeg har overset nogle. Skal foucus laves om til focuses? Og skal discuss laves om til discusses? Grammar Questions Lydia Davis focus in this text in how we speak and sometimes what ... -
Fra word til pdf?
ForumindlægJa som overskriften antyder er jeg ikke den vilde nørd til sådan noget med at konvertere filer til andre filtyper.Jeg håber derfor der er en derude, som har lidt mere IT forstand end mig, som kan forklare hvordan jeg får konverteret en word fil indtil pdf.. Kan sagtens finde ud af det den modsatt... -
Minus og plus
ForumindlægJeg læser konstant, at minus*plus giver et negativt tal. Men hvordan hænger det så sammen med, at 10^9*10^-5 giver et positivt tal? -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Hyperbel og ellipse
ForumindlægHej jeg sidder fast i en opgave hvor jeg skal bestemme skæringspunkterne mellem en ellipse og en hyperbel. Formlerne hedder:x^2 + y^2 = 1 25 9(25 står under x^2 og 9 står under y^2)ogx^2 - y^2 = 1 9 4(9 står under x^2 og 4 står under y^2)Kan man ikke regne skæringspunkterne ud på en måde, ... -
Funktioner
ForumindlægHJÆLP! En moron skal løse et simpel ligningsystem. Kan nogen hjælpe trin for trin please? 1) 2x-3y=1 2) 3x-2y=9 -
MANGLENDE FORKLARING
ForumindlægJeg undrer mig særdeles meget over hvordan jeg fra (a2-6a+9)/(a2-9) til (a-3)/(a+3) ? Hvordan kan dette lade sig gøre? På forhånds tak for hjælpen! -
Bestem f 9;(x) - Har jeg gjort det rigtigt?
ForumindlægBestem f 9; (x), når: f(x)=-(1/2)X og X0=-9 Giver det ikke det her: f 9; (x) = 1 -
enhed
Forumindlægjeg har et lille problem mit resultat er rigtig skal bare have lavet det om til megaton et tont er 4.2*10^9 resultatet er 1.4454397707474^20 hvad bliver dette i megaton -
nem mat spørgsmål??
ForumindlægEn sodagvand koster næsten 9 kr, inkl. pant. hvad er panten hvis indeholdet koster 4 kr mere end flaskepanten -
Sandsynligheden for 2,3,4
ForumindlægDisse opgaver blev stillet til en 9.klasse - men desværre uden facit ! 1) En klasse på 22 elever. Hvad er sandsynligheden for at hhv. 2, 3 eller elever har samme endetal på deres mobil ? (Altså 3 svar. Jeg formoder, at der menes præcis 2, 3 eller 4 elever.) 2) En klasse på 25 elever. Sandsynlighe... -
exoplaneter, Kepler og planetbaner
ForumindlægHej!Jeg er nu igang med min 3.g opgave i fysik, og har valgt at skrive indenfor området astronomi. Jeg synes det kunne være spændende at skrive om planetbaner, eftervise keplers love, impulsmoment- og bevarelse samt noget om exoplaneter.Jeg har svært ved at finde noget brugbart litteratur, selvom... -
årskaraktere
ForumindlægHeeej alle ! det er sådan at jeg har fået: 00 og 02 i fysik b :/ betyder det så jeg er dumpet? og hvis jeg gerne vil læse til audiologi, hvordan kan jeg opfylde den drøm?? mit snit ligger på 6,7 og man skal 5,4 for at komme ind på uddannelsen :( det er så træls at jeg skal dumpe fysik!! men ka... -
HJAELP!!!
ForumindlægHej, er der nogle som vil hjaelpe mig, med at rette min essay, den er ikke sA lang. Hvis i vil, kan jeg sende til jeres indbakke. -
Facitliste
ForumindlægNogen der har facit til kontext 9 emnet der hedder “karakter” det haster! -
Naturvidenskabelig uddannelse med en HHX
ForumindlægHej Jeg blev HHX student her i sommers men er blevet meget interesseret i fysik og vil derfor gerne tage en bachelor i fysik. Mit problem er bare at jeg ikke har haft hverken fysik eller Kemi på handelsskolen og skal bruge det for at komme ind på den fysik linje jeg gerne vil. Desuden skal je... -
3 Fag?
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og tænker lidt på hvad jeg skal studere, og så endte jeg med at kigge lidt på au.dk. Jeg har altid interresseret mig for matematik/fysik/datalogi, og overvejer at blive gymnasielærer. Astronomi findes kun som en kandidatuddannelse, der kræver at man har en bachelo...
