Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13001 til 13020 af 135324
-
Hjælpelære
ForumindlægHeeY.. Jeg vil gerne har en hjælpelære til matematik, fysik og kemi da jeg har svært ved disse fag. Jeg går i 2.g håber der er en som vil hjælp. -
Hvordan beviser man De Moivres formel??
ForumindlægJeg er ved at skrive stor opgave i matematik om komplekse tal og skal bevise De Moivres formel, men kan overhovedet ikke overskue det. Jeg har en bog der hedder Komplekse Tal af Jens Carstensen, men der står en halv side med noget der lige så godt kunne være hieroglyffer..\nEr der nogen, der kan ... -
Mat. A HHX - Eksamenssæt
ForumindlægHejsa! Er der tilfældigvis en person herinde, som er i besiddelse af PDF-versioner af eksamenssæt for august og december for Matematik A HHX i 2014 og 2015? Altså ikke besvarelser, men selve opgaveformuleringerne? Hvis det er tilfældet vil jeg meget gerne have fat i disse, så jeg kan bruge dem ... -
Epidemi i srp
ForumindlægJeg skriver om epidemi i matematik og samfundsfag til srp39;en ii december. Men jeg er stadig i tvivl om, hvordan jeg kan berøre "epidemi" på det samfundsfaglige omårde, så jeg kan nå en god karakter der? Mine egne overvejelser er, at komme ind på det etiske. Og hvilken epidemi er m... -
Mat-A lektiehjælper SØGES
ForumindlægJeg søger en til at hjælpe mig med matematik A-niveau mod betaling. Jeg læser GSK og har eksamen i december, så det er især forberedelse til dette jeg har brug for hjælp til. Jeg er 20 år og bor på Østerbro, vi finder ud af hvor det er lettest at mødes. Jeg håber du kan hjælpe mig:-) Maria -
hjælpelærer
ForumindlægHej Jeg er i gang med matematik på B-niveau i Aalborg. Jeg skal til skriftlig eksamen den 12. december, men er slet ikke parat endnu, og har derfor brug for en hjælpelærer. Forestiller mig, at vi mødes et par gange om ugen frem til eksamen, enten på cafe eller hjemme hos mig. mvh. Maria. -
Årlig relativ tilvækst
ForumindlægJeg sidder med eksamensopgaven fra December 2017 Matematik A-niveau. Jeg har en Excel fil med data om "antal boliger med oliefyr" som er vedhæftet. Opgaveteksten lyder "Bestem denårlige relative tilvæksti antallet af boligermed oliefyr, og bestem ifølge modellenantal boliger medoli... -
Aflevering
ForumindlægJeg er gået helt død i en opgave i min aflevering. opgaven er fra stx matematik B december 2009. og lyder på: grafen for en lineær funktion f(x) går gennem punkterne a(3.7) og b(9.25) Bestem en forskrift for f(x). Jeg har bare brug for en hint til hvordan man gør.. Hilsen Mia Ps. Svar hu... -
kvartilsæt
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med en opgave som lyder (det er opgave 4 fra matematik c december 2010) Udfyld en tabel som nedenstående: alder (år) 20-30 30-40 40-50 50-60 60-70 intervalfrekvens % ???????? Jeg kan da ikke udregne intervalfrekvensen når jeg ikke har hyppigheden eller frekvens -... -
DET HASTER!!!
ForumindlægHej, håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd!!! Jeg skal til terminsprøve imorgen i matematik, og vi får fsa december 2013! Så jeg ville spørge, om der er nogen der har haft den, og som gerne vil fortælle mig, hvad man skal være forberedt på, (fx. rente) Og nej det er ikke snyd. Min lærer sagde... -
4 a-fag i gym, men 5 a-fag med GSK
ForumindlægJeg afsluttede gym her sidste år med 4 a-fag. December samme år afsluttede jeg matematik A (B-A) Får jeg så en bonus for 5 a-fag, eller gælder det udelukkende, hvis man har dem i gym? Jeg har søgt en videregående uddannelse i år. -
annuitetsopsparing
ForumindlægHej er der nogen som kan give et eksempel på hvordan man bruger formlen for annuitetsopsparing (formel 5 i formelsamlingen)? er virkelig helt lost... tak på forhånd! -
Saga
ForumindlægHej, er der nogen herinde der har skrevet en saga før? -
Reducer
ForumindlægHej(; jeg skal til terminsprøve i morgen og er igang med at repeterer en masse matematik. Men er gået i stå ved reducer, hvis et stykke lyder 9a-(12+6a)+3 hvad gør man? tak på forhånd(; -
økonomi
ForumindlægHej :) Er der nogen, som har kendskab til økonomi-studiet, som evt. kan fortælle lidt om det? Jeg er mest interesseret i at høre hvordan matematik indgår i studiet? Jeg går i 3g og matematik A, men er lidt usikker på om jeg ville kunne klare matematikken. Jeg er udmærket i matematik, bare ikke et... -
Heej
ForumindlægHeej, jeg er ny her og jeg vil gerne have lidt hjælp til matematik især til ligninger! når men, mit lille spørgersmål er : -5x+7+3=3(-2x+5) Pleaz svar miig. sig også hvordan du gør., skriv hele resultatet ned :D -
Pære og batteri, Vejen til Fysik AB1, Opgave 187, Side 235, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 187. En pære påtrykt 4,2 V; 0,2 A tilsluttes et 4,5 V batteri med en indre modstand på 3,0 Ω. Hvor stor er pærens modstand ? (Antag, at den ikke afhænger af, hvilken strøm der går gennem pæren). a) Hvor stor er pærens resistans ? Mit forsøg: R = U / I = 4,2 V / 0,2 A = 21 ohm D... -
KARAKTER - HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg har lige en hurtigt spørgsmål som skal besvares idag da det er MEGET MEGET vigtigt. Jeg tænkte på, jeg går 3. år i STX og bliver student imorgen efter en Matematik A mundtligt eksamen. I min årskarakter fik jeg 02 i mundtligt og 4 i skriftligt, I eksamen har jeg fået 00 i skrif... -
please...
Forumindlægjeg skal aflevere matematik opgave imorgen. jeg har regnet dem alle sammen men vil meget gerne have at i checker dem. opgave1: 2*3 + 4*23 = 4+7 6+4*2*2*2 = 38 11 11 opgave2 3*52 - 2(3 + 84) = 3*5*5 - 2(3 + 0,5) = 3*25 - 2(3,5) = ... -
Tutor søges hurtigt!
ForumindlægJeg er fuld gang med at læse til eksamen i matematik på lærer seminariet. Jeg har i flere måneder forberet mig, men som tiden kommer nærmere er der stadig mange matematiske problemer jeg mangler at have styr på. Da jeg samtidig læser alene kunne det være rart at få en tutor. Jeg vil betale 120,- ...
