Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13061 til 13080 af 14099
-
HJÆLP TIL EKSAMEN I HISTORIE
ForumindlægHej derude Jeg skriver eftersom jeg er gået i stå. Mit emne er "En ny verdensorden 1989" og mine bilag er: - Et billede af world trade center der brænder - Et uddrag af den kritiske Richard A. Clarke som omtaler Bush-regeringens håndtering af terrortrusler op til 11.september ... -
KRÆFTIGT BRUG FOR HJÆLP!!!
ForumindlægHej derude Jeg skriver eftersom jeg er gået i stå. Mit emne er "En ny verdensorden 1989" og mine bilag er: - Et billede af world trade center der brænder - Et uddrag af den kritiske Richard A. Clarke som omtaler Bush-regeringens håndtering af terrortrusler op til 11.september so... -
SRP Rel B - Eng A - Kastesystemet i det moderne Indien
ForumindlægHej alle sammen, hvis der er nogen! Jeg har ikke før brugt den her side, men hvor der er mulighed for genvinst, er jeg på :-) Jeg hedder Nina og går i 3.g. Jeg skriver opgave i Rel B og Eng. A, og min problemformulering lyder således: Redegør for kastesystemet mytologisk og socialt Analysér og ... -
Hjælp til tragtindledning
Forumindlægjeg er igang med min indledning hvor jeg forsøger mig med en tragtindledning. Jeg har skrevet det generale og det konkrete. overblikket skal jeg nok selv få skrevet så det er ikke noget problem :) mit spørgsmål er bare synes i den er god? fanger den læseren eller er den helt hen i vejret? giv ev... -
Opbygning af opgave i ytringsfrihed - Hvordan? Hjææælp!
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave som omhandler pressens ytringsfrihed i henholdsvis Danmark og Mellemøsten. Jeg er gået lidt død i opbygning af opgaven, og synes det er for bredt et emne, at det kræver en afgrænsning. Mit problem er, hvordan min opgave skal opbygges, så der er "røde... -
analyse
Forumindlæghej jeg har en analyse opgave af Pandekager ( forfatter kathrine marie guldager) mit opgave er analyse pandekager med særlig fokus på identitetstemaet og storbyens påvirkning. Og jeg har skrevet: Karl har identitetsproblemer, fordi der er rod i hans ægteskab. Han har ikke et godt forhold til sin ... -
Gået i stå i analyse delen
ForumindlægHej :-). Godt nytår! Jeg er ved at skrive min 2. Års opgave (dansk-historie). Jeg skriver kun i dansk, og mit emne er mediernes magt, men med fokus på Muhammedkrisen (i nyeste tid). Jeg har lavet en del og alt det beskrivende og redegørende arbejde er færdigt, men den analyserende del sidder jeg... -
Problemformulering, Indretningsarkitekt :D
ForumindlægHej (: Jeg har skrevet en problemformulering som skal afleveres her kl.12. Jeg ville høre hvad i sys om den og om der var noget som kunne blive bedre :D Her er den: Indretningens betydning I en indretningsarkitekts arbejde skal der tages højde for mange forskellige ting. Der skal f.eks. tages h... -
tysk
ForumindlægEr der en sød person, der kan rette disse sætninger, som jeg har oversat fra dansk til tysk - mest fokus på de relative pronomen :) Her er brevet - Hier ist den Brief. Det er kommet i dag - Es is heute gekommen Her er det brev, der er kommet i dag - Hier ist den Brief, der heute ge... -
hjælp til oversættelse
ForumindlægHej med jer.. Jeg erl idt usikker på om jeg har oversat følgende sætninger korrekt.. Jeg kan desværre ikke finde ud af at lave de adskillige "tegn" på computeren, så i bør blot fokusere på min oversættelse fra spansk til dansk Mang tak på forhånd 2) Visito a silvia y Carolina - Jeg b... -
Stil
ForumindlægHej, ville høre om der en der ville kigge min stil igennem for fejl? Wir haben jetzt der Dokumentarfilm ”Ode and die Freiheit”gesehen. Der Film zeigt die deutsche Geschichte von 1945 bis Silvester im Jahr 1989, mit fokus auf den Fall der Mauer. Wir siehen in der Film, dass die System... -
SAMF/ENG - BLOGS/FB OG YOUTUBE - NARCISSISME
ForumindlægHej allesammen. I er sikkert alle sammen igang med AT, og jeg ønsker alle held og lykke. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg føler mig lidt på bar bund. Jeg har valgt engelsk og samfundsfag, og jeg vil fokusere på hvordan selvrealisering resultere i narcassisme(Giddens og Laschs te... -
Samfundsfag
ForumindlægHeej Jeg har besvaret en del spørgsmål indenfor Den engelsk/amerikanske (residuale) model. Men jeg har gået i stå på et af spørgsmålene.. Teksten om modellen er her: Det er velfærdsmodel , residual som betyder tilbageblivende eller resterende, og karakteristisk for denne model er, at markedet ans... -
Ulrich Beck, Giddens og overvågninssamfundet
ForumindlægHej Jeg skrivet AT lige pt. og har valgt emnet overvågning som følge af den øgede terrortrussel. Herunder skal jeg inddrage nogle teoretikere som Giddens, Foucault og Ulrich Beck. Foucault tror jeg, at jeg nogenlunde har styr på. Han fokuserer meget på den panoptiske bygning, og kommer frem til... -
TEP - Historie / Engelsk (Dansk vestindiske øer)
ForumindlægHey SP Jeg er igang med at skrive TEP, som er et tværfagligt eksamensprojekt på andet år, VUC HF. TEP'en bliver udarbejdet i form af en synopsis på max. to sider, som bare skal indholde stikord til fremlæggelsen af den til eksamen til sommer. Jeg har valgt at det skal være Historie (da jeg ... -
McDonald´s kommentar på 1000 ord?!
Forumindlægjaa hej vi skal skrive en McDonald´s kommentar på 1000 ord og jeg er kun nået op på 596, og jeg aner bare ikke hvad jeg mere kan skrive det er så svært, og især når vi kun har arbejdet med kommentar engang??! ________________________________________________________________________________________... -
brug for spansk hjælp!
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering hvor jeg skal oversætte en tekst med fokus på datiderne (præteritum og imperfektum), men jeg kan simpelhent ikke finde ud af hvornår det skal være det ene eller det andet :-( Jeg har prøvet mig frem ved de 2 første linjer, så det ville være super dejligt hvis d... -
Hvorfor startede hekseprocesserne i DK?
ForumindlægJeg er ved at skrive opgave om hekseforfølgelse men er stødt ind i noget af en historisk blindgyde. Hvorfor begynde man at jage hekse i Danmark? Jeg ved at troen på hekse var i Danmark allerede før kristendommen gjorde sit indtog, og jeg ved at den begyndte i Europa da Pave Innocens d.8 gjorde d... -
Metode i AT??
ForumindlægHej Jeg skal til AT eksamen på mandag og har derfor nogle spørgsmål om metode. Min vejleder sagde til mig, at det ikke var nødvendigt at komme ind på begreber som hypotetisk deduktiv eller induktiv metode og begreber som kvalitativ og kvantitativ, men nu har jeg hørt noget andet fra nogle af dem,... -
Tysk oversættelse
ForumindlægJeg skal oversætte nogle sætninger fra dansk til tysk, med fokus på udvidet infinitiv, er der en der vil kigge dem efter? 1. Jeg har forsøgt at finde en løsning. 2. Pludseligt begyndte barnet at græde højt. 3. Jeg er ikke i stand til at besvare dit spørgsmål! 4. De håber at blive anerkendt fo...
