Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13061 til 13080 af 40685
-
Fuld hf på enkeltfag erfaringer?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der har erfaringer med en fuld hf- eksamen på enkeltfag? Fordele/ulemper.. Håber i vil hjælpe, da jeg selv overvejer det. På forhånd tusind tak -
Medicin adgangsgivende snit
ForumindlægRygtet fortæller, at pga. en begrænsning af de svenske og norske studerende på KU, så kan det forventes, at det adgangsgivende snit til fx Medicin falder snart, muligvis til sommer! Er der nogen der kan bekræfte det rygte - og evt. har yderligere informationer om hvad adgangskravet i så fald bli... -
Haster! Afstand til centrum
ForumindlægEn cirkel er givet ved: (x-2)^2+(y+1)^2=100 linje l er givet ved: 3x+4y-7=0 a) Bestem afstand fra centrum til linjen l? m går gennem cirklenns centrum til linjen l. b) Bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem linjen m og cirklen? Tak -
AT problemformulering
ForumindlægHej. Ville høre om nogle af jer kunne hjælpe mig med en ting. Skal til at skrive problemformulering til min eksamen i almen studieforberedelse og i den anledning har jeg valgt emnet "Ytringsfrihed, religion og blasfemi" med fokus på terrorangrebet i krudttønden i København. Mit overemne... -
Hjælp med naturvidenskabelige metoder
ForumindlægHej alle. Jeg kunne godt tænke mig en smule hjælp til at få overblik over de forskellige metoder indenfor bioteknologi og naturvidenskab. Jeg er i gang med at skrive min synopsis til AT eksamen til sommer. Jeg har om religiøse græner i forhold til Jehovas vidners grænser til det dansk sundhed... -
Dialogen
Forumindlæghej¨ jeg har brug for hjælp.. hurtigt jeg skal til eksamen i dag. jeg har emnet dommedag med fagkombinationen religion og fysik og kom lige pludselig til at synes at min perspektivering til nutiden var lidt tynd.. er der ikke en der har et forslag til hvad jeg kan perspektivere til. for det and... -
Hjælp til AT-problemformulering
ForumindlægHej, Jeg er meget splittet hvad angår min problemformulering til AT eksamen. Jeg har falgt at bruge fagene samfundsfag (A-niveau) og religion (C-niveau). Mit emne er 'Kampen for kønnet', og jeg skal prøve at finde en problemformulering indenfor det emne. Det der i hvert fald er sikk... -
Religionskritik - Sartre > < Russell
ForumindlægJeg sidder til filosofi eksamen og har et par spørgsmål omkring religionskritik Hvad kritiserer Sartre de franske radikale for? Hvad går Russells vision for det lykkelige samfund ud på, og hvorledes kan man bedømme den? En forklaring af , at Russell er funktionalistisk og at Sartre er fundamenta... -
Islam: sura 2, koen.
ForumindlægHej alle, Jeg skal i morgen op i religion C eksamen, hvor bl.a. Sura 2: koen er opgivet som pensum. Jeg har gennemlæst denne, men kan ikke helt komme frem med en konklusion. Hvad er formålet, og hvad handler den om? Som jeg ser det, er den mulig at parallelisere med Benarestalen og Bjer... -
dansk eksamenssæt?
ForumindlægHej.. Hvor mange eksamenssæt bliver lavet hver år til studenternes afgangseksamen på stx? bliver der ikke lavet 2? en almindelig også en til sygeeksamen? -
Dansk på A niveau!
ForumindlægHejsa allesammen. Ville bare spørge. hvordan er dansk på A niveau? og hvad lærer man i dansk på A niveau? snakker om dnask i STX. Mvh Victoria -
den græske olympiade og guder
ForumindlægHejsa, jeg ska til at skrive 2. g opgave i historie om den græske olympiade. Under min analyse havde jeg enten tænkt mig, at analysere en kilde, som er et uddrag af Pausanias beskrivelse af Grækenland - beskrivelser af de forskellige gudetempler eller et digt skrevet af Pindar, som er skrevet til... -
PROBLEMSTILLINGER ???
ForumindlægEmne: Michael Jackson Fag: ENGELSK (A) , RELIGION (B) Min problemformulering: Hvordan lykkedes det for fans at sætte ham op på en piedestal og iscenesætte ham, som værende en "gud" Har ingen idé til problemstillinger? Hvad med.. 1. Hvem var Michael Jackson og hvordan udviklede hans ... -
Trækker det meget ned?
ForumindlægHej! Har lige været op til matematik eksamen idag og har lige opdaget, at jeg har lavet to dumme fejl. Trækker det meget ned hvis man f.eks. glemmer at skrive nogle variabler nogle steder og dermed får et forkert resultat, men at fremgangsmåden er rigtig? T... -
Ligning for tangent i punkt (differantialregning)
ForumindlægHej, har denne opgave, men er meget usikker på den, kan nogen hjælpe? -
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ... -
Er der nogle opgavesæt om differentialregning?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor jeg kan finde opgavesæt om differentialregning? -
Lineær funktion
ForumindlægHej, jeg sider med nedenstående opgave. Jeg ved at jeg skal finde hældningskoefficienten, men jeg ved ikke. helt hvordan jeg skal regne det ud. Nogle som kan hjælpe, og forklare lidt hvordan det skal gøres? Grafen for en lineær funktion f går gennem punkterne (0, 5) og (4, 7). a) Undersøg, om g... -
GYMNASIE SKIFT - PLS HJÆLP:(
ForumindlægHej folkens Jeg står i et meget STORT problem lige nu. Det her har gået mig på i længere tid. Det starter fra grundforløbet på min nye skole efter 9.klasse, som er Aalborghus Gymnasium. Hver dag indtil nu har været et helvede for mig. Jeg har aldrig ønsket hverken den retning jeg har lige nu som... -
Skifte til HHX
ForumindlægHej allesammen, p.t går jeg på Gymnasiet og har gået der godt 2 måneder nu... Det er helt ok socialt, men fagligt er det rigtig blandet. Vi har fysik, biologi, matematik (en masse af det matematik jeg ikke interesserer mig for overhovedet!), idræt, billedkunst whatever.. En masse fag, som...
