Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13161 til 13180 af 23766
-
Energi i kapacitor
ForumindlægEnergien i en kapacitor er givet ved E=\frac{1}{2}CU^2 Men i et andet indlæg herinde (nederst i https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=201299) bliver der nævnt, at \Delta E = \frac{1}{2}C\Delta U Hvordan det? Her siges der noget andet: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.as... -
Eksamen. Fra et emne til et andet.
ForumindlægHej :) Jeg sidder her og forberede mig til eksamen og kunne godt bruge lidt hjælp til nogle dispositioner. Jeg skal have lavet en overgang fra en kvalitativ analyse til et solcellekraftværk, en overgang fra spændingsrækken til et solcellekraftværk og en overgang fra syre og baser, f... -
halveringstid
ForumindlægHej. Hvis der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig, ville jeg blive glad :) Jeg har lavet nedenstående udregning, ved hjælp af halveringstids-formlen, men jeg synes ikke helt det passer med min logiske sans, før jeg bytter om på t(tid) og T_(1/2) i formlen. (Se min opgaven og udregning nedenfo... -
Mekanikopgave
ForumindlægHej alle, Jeg skal løse en mekanikopgave, men jeg sidder fast. Den lyder sådan: Ved en test af en bil undersøgte man hvor godt den kan accelere på en lige, vandret vejstrækning. Man målte følgende sammenhængende værdier, her får man så en masse sammenhørende værdier for tiden t og farten v. a) ... -
Kort enkel forklaring af ligning
ForumindlægHejsa (: Jeg skal lave en forklaring til denne ligning, men ved ikke helt, hvad jeg skal skrive der.. Altså jeg skal bevise at x = V*t = y = ax + b V = x/t <=> x = V*t (+0) = y = ax + b Ligningen viser lydens hastighed. x er den "rejste vej" i m og t er... -
Differentiering og optimering?
ForumindlægJeg sidder med en opgave, som jeg teknisk set har løst. Mit problem ligger i b-eren. Jeg har fået 4,47. Det passer fint når jeg tegner grafen og tjekker efter det. Jeg fandt det ved at finde v''(x) (altså at differentiere den to gange) og derefter løse ligningen v''(x))=0. P... -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
Serie- el. parallelforbindelse?
ForumindlægJeg har svært ved at forstå forskellen mellem hhv. serie-og parallelforbindelser. Jeg har fået nogle opgaver for, hvor der er vist seks forskellige forbindelser, og den mest nødvendige information for at kunne løse opgaven er, om forbindelserne er serie- eller parallelforbindelser. Da jeg som sag... -
Leptoner
ForumindlægHvilke gerne have forklaret den her sætnig: Leptoner påvirkes ikke af den stærke vekselvirkning men altid af den svage og gravitation. -
HTX matematik
ForumindlægHej alle sammen.. Her til sommer skal jeg starte på HTX. Jeg har set nøje efter den matematik bog de bruger i HTX og den er faktisk svær. Men jeg vil alligevel prøve at løse nogle opgaver. Men kan i (som går på HTX) give mig nogle råd om, hvordan jeg kan gribe det an. Eller hvad jeg kan gøre for... -
Lyd
ForumindlægHey er der ikke en der ikke fortælle mig lidt om lyd... jeg har selv fundet noget men, problemt er at det ikke er god nok. Så håber nogen gider fortælle mig hvad lyd er -
Lektiehjælp i matematik.
ForumindlægHej jeg hedder Timur Turan og jeg bor i Brøndby Strand. Jeg gå¨r på Greve Gymnasium og har matematik på A niveau. Efter sommerferien er jeg 3.g'er og jeg føler, at jeg har svært ved det, og vil gerne få hjælp til det så jeg kan forbedre mig til min eksamen næste sommer. Hvis det er muli... -
Cykelslange
ForumindlægHej Jeg er i gang med, mit eksamenoplæg, dog har jeg nogen spørgsmål. Jeg har lavet et produkt kaldt cycle roller- altså et produkt hvor man kan putte sin cykel ovenpå den så kan man cykle vha kageruller, og med den rette balance. Vi kiggede lidt på hvordan man lavede produktet her på nettet,... -
kvadratrod af 2
ForumindlægVed det er meget nemt spg. men kvardrat roden af 2 er det ikke 1 ? -
Keplers love
ForumindlægHej alle sammen :). Er der ikke nogle der kan hjælpe mig med udregninger til hver af de 3 love som kepler har lavet? Skal bare se hvordan de udregnes. Takker meget! Hurtigt svar! -
vand
Forumindlæghej kan det passe at noget af det kogende vand bliver omdannet til varmeenergi resten /halvdelen går så til atmosfæren som så varme det også er det rigtig -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
Dumpe matematik årsprøve
ForumindlægHvad sker der hvis man fx får -3 eller 00 til matematikårsprøve på gymnasiets 1.år? Jeg dumpede nemlig, og stort set hele min klasse dumpede, hvad sker der så? -
einstein
Forumindlæghej var det albert einstein der opfandt lysets fart og udvikle temekanikken -
alfastrålings vekselvirkning
ForumindlægHej :) Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke lige umiddelbart kan svare på.. den lyde som følgende Gør rede for alfa - strålings vekselvirkning med et stof..
