Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13241 til 13260 af 135324
-
haster
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med min matematik opgavesæt på hf c niveau. a) 3(2x-4y)+2(x+3y) -
hældningskoefficient
ForumindlægHjælp mig jeg er lost... En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-3x+4 Bestem en hældningskoefficient for tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1)) -
Hjælpe mig med nogen opgaver
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe mig med nogen matematik opgaver ?? -
Forbedring af karakter
ForumindlægHej Studieportal, Jeg er lige gået til sommerferie, efter at have afsluttet 2.G på HTX Lyngby. Jeg har afsluttet mit Matematik B med 4 i både skriftlig, og mundtligt. Nu har jeg så været inde og kigge på den uddannelse, som jeg godt kunne tænke mig efter gymnasiet, og har desværre fundet ud af,... -
hjælp
Forumindlæghjælp til matematik -
Har i denne her stil!
ForumindlægHejsa har i lavet denne her 39;39;debatinlæg39;39; før? 3. For tyk til de kønne det er fsa dansk kriftlig fremstilling december 2010 håber der er nogen som har den så jeg kan få et indblik af hvordan i har lavet den. ps. Jeg skal ikke direkte skrive ALT det der står i jer... -
finansiel rådgivning eksamen
Forumindlæghej Jeg går på nuværende tidspunkt på finansøkonom uddannelsen på 3 semester, og ville høre om der var nogen der lå inde med en tidligere eksamen for brancheretningen finansiel rådgivning, da vi synes det kunne være rart at se et eksempel på en eksamen, før vi til december skal til eksamen i fa... -
Afleveringer i ferien og manglende rettede opgaver
ForumindlægSpørgsmål 1: Må man godt have afleveringer for i ferier? Har hørt noget med at man ikke må. Spørgsmål 2: Vi har en lærer (Samf A) som ikke har rettet vores 3 sidste afleveringer, det er så siden December. Der bliver bare sagt "I får dem snart" når vi spørger, men vi har ikke fået noget... -
y=0,5^2 + bx +c, find b og c!!! hjælp
Forumindlæghej.. Skal til matematik skr. imorgen og har lidt probs med denne slags opgaver... lidt hjælp ville gøre godt =)parabel: y= 0,5^2 + bx + cFing b og c når punkterne: P(-1,5) og R(3,-3), ligger på parablen..HVORDAN??? -
hjælppppp ??
Forumindlægheej folkens skal snart op til årsprøve i matematik, som sagt er jeg helt blank, for jeg synes bare at matematik timerne er ret kedelige... Jeg har næsten slet ikke fulgt med i matematik timerne , og jeg regner med at få 00 hva gør jeg ?? :S -
B fag - hæve til A?
ForumindlægHej, når jeg en dag begynder på gymnasiet vil jeg have Matematik på B niveau, for lige at se hvad det er på gym, men kan man godt bare hæve det til A niveau efter de 2 år? Og, hvis jeg har valgt at hæve det til A - kan jeg så godt komme på en uddannelse, hvor kravet er A niveau?På forhånd tak :) -
"Lay-out" i en opgave
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og er ved at skrive en matematik opgave ind, og er i tvivl om hvornår man enten bruger = eller <=>? Eks. 2=-0,8·5+b = b=2-(-0,8)·5 = eller 2=-0,8·5+b <=> b=2-(-0,8)·5 <=> ...eller er det "bare" en smagssag? Mvh og tak -
studieretningsopgave
ForumindlægHey Jeg ville høre om der var nogen af jer som havde en god ide til hva mit emne skal være i min studieretningsopgave? min Linie hedder Matematik, Fysik ,kemi, men der er helt klart nest materiale i matematik og fysik (fordi jeg kun har kemi på C, og desunden er det nemmere at skrive om de andre... -
Sværere?
ForumindlægAf bare ren og skær nysgerrighed, hvordan kan nogen sige, at x-studieretning er sværere end x-studieretning, her tænker jeg hovedsagligt på gym. I så fald, er der så diverse forskelligheder, hvad angår niveau på de forskellige studieretninger? Naturligvis, er det en fordel, hvis man er på den stu... -
Cosinusrelation - Hvordan isolerer man en side?
ForumindlægMin opgave lyder således: I trekant ABC er vinkel A = 26,1 grad, AC = 5 og BC = 3. Vinkel C er stump. a) Bestem vinklerne B og C b) Bestem AB Vælger så at sætte dataene ind i cosinus relationen således: 3^2 = AB^2 + 5^2 -2(AB*5)*cos(26,1) Men hvordan isolerer jeg AB? Eller gør jeg noget hel... -
Løs ligningssystem
ForumindlægHej. Da jeg havde om 39; løsning af ligningssystemer39; i 1g og har glemt alt om hvordan man regner sig frem til det, spørger jeg nu her inde. Jeg har kigget i mine bøger fra sidste år, men dog uden held... Jeg skal løse ligningssystemet mellem nedestående ligninger: -x+3y = 6 2x+y = -5 ... -
asymptote,division
Forumindlæghf 2000-8-3opgave 7aen funktion f er givet vedf(x)= (4x^3+22x^2-5x+3)/(x^2+6x+9)Det oplyses, at grafen for f har to asymptoter.funktionen ene asymptote er lodret da (-3)^2+6*(-3)+9=0 funktionen anden asymptote er skrå, da tællers grad netop er en større end nævners grad. den findes ved division.... -
Spejlingsaksen? Og fællesmængden?
ForumindlægJeg har virelig brug for hjælp til noget matematik jeg ikke kan huske, og noget jeg ikke har lært. Det første er: Ved spejling i linien x=3 afbildes T1 i en ny trekant T2. Hvordan finder jeg spejlingsaksen x=3 i mit koordinatsystem? Det andet er: Skraver punktmængden T2 ∩ K. Hvordan finder ... -
Gymnasie
ForumindlægHej Allsammen Jeg er en elev der går i niende klasse. I dag har jeg været til skolehjemsamtaler hvor jeg fik at vide at jeg klarede mig godt i alle fag undtagen matematik. I matematik fik jeg følgende årskarakter Færdighed:02 Problemregning:02 og Mundtlig matematik:4. Min matematik lærer ... -
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk...
