Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 13281 til 13300 af 57177
-
Samfundsfags eksamen
ForumindlægJeg står og skal op til samfundsfagseksamen her d. 21. Mit pensum er en bog vi har fået udleveret, som jeg er ved at have læst igennem nu. Jeg har desværre haft nogle computer problemer og har mistet de fleste af mine noter, og skal derfor skimte bogen forfra og tage noter til det jeg synes jeg h... -
Biologi mundtlig eksamen
ForumindlægHej biofolk!Da jeg skal op til eksamen i bio A, er jeg intresseret i at vide om der er nogen af jer, der har prøvet at været til bio mundtlig eksamen. Hvordan forberedte i på eksamen i biologi. Jeg søger også noter til bio A- niveau. Tak -
the man who loved flowers
Forumindlæghej er her nogen der har læst novellen the man who loved flowers, som kan fortælle mig buskabet i teksten og generelt hvad kan man sige om sådan en underlig novelle...??og hvis der nogen der har noter dertil, vil det være super ??? -
Engelsk!! HJÆÆLP!!
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om de her 2 sætninger. Hvilke af dem er rigtigt? 1. She do not love her son 2. She doesn't love her son. eller er ingen rigtige? Hvordan skal man sige det? -
Fransk oversættelse, 100 ord
ForumindlægHej Er der nogen, der vil være venlig at rette dette? Det fylder 100 ord. Den danske tekst står også i word-filen Hilsner PS. Jeg vil sætte stor pris på, hvis det blev vedhæftet som en word-fil, da jeg ikke har lyst til at komme i kambulage med min lærer igen angående denne side. -
tysk... PLease
ForumindlægHejsa..!!Har lige et spørgsmål. Har valgt tysk næste år på højt niveau, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan eksamen foregår...Endvidere er det rigtigt, at man får en ukendt tekst som man skal oversætte inden i forberedelseslokalet-ligesom som på obligatorisk niveau...?Hvis ja, må m... -
Kommentar !! ER DER FEJL?
ForumindlægEr der fejl i teksten? Why do parents at nearly every school shooting say they “never thought it would happen here”? It is because many of them float their children off to school in a bubble, grateful to live in a wholesome town. Sometimes we have to expect that everything could be happening an... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej, det nedenstående handler om forskelle mellem to personer; Billie Holiday og C.P. Ellis, som vi havde beskæftiget os med. Er der nogen der vil læse den igennem og rette for fejl, både grammatisk og ordstilling. Håber I kan Hjælpe mig. På forhånd mange tak. Difference between Billie Holiday a... -
Reducer brøk
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at reducere denne brøk ? jeg kunne kun komme frem til (3mp)/(m(p+h)) = 3p/p+h -
Fremskrivningsfaktor og vækstrate.
ForumindlægJeg har 2 opgaver i min matematikaflevering, hvor der bliver stillet de præcis samme spørgsmål, og jeg ved ikke hvad jeg skal svare på dem. Opgave 3 En eksponentialfunktion er givet ved f(x) = 3*1,09^x. a) Gør rede for, hvad fremskrivningsfaktoren fortæller om ændringen i f(x). b) Gør r... -
hurtig hjælp til oversættelse af denne tekst
ForumindlægBiografanmeldelse: Frits (Janus Dissing Rathke) er en glad dreng, der i sommeren 1969 bliver konfronteret med sider af verden som bliver skelsættende for ham. Hans far, landmanden Peder (Jens Jørn Spottag), bliver indlagt med depression, han oplever raceurolighederne og drabet på Martin Luther Ki... -
Thermopylai/Thermopylæ, haster!
ForumindlægHej Alle. Er der tilfældigvis nogle som brænder for at vedhæfte eller uploade nogle notater til slaget ved thermopylai af Herodot. ??? Det ville gøre mig, og mange andre, meget glade! På forhånd tak !! P.s. Old, jeg forlader dig foraltid, i morgen! -
Energiniveaudiagram
ForumindlægHej! 1) Jeg vil gerne vide, hvorfor ligger energierne tættere og tættere, jo større n biver. 2)bølgelængder, der skyldes overgang til n = 1, kaldes lymanserien. Beregn de fire første bølgelængder i lymanserien (2?1, 3 ?1, 4?1 og 5?1. Mangler jeg nogle oplysninger eller kan man løse denne opgav... -
en lille sætning :) (engelsk)
ForumindlægUregelmæssige verber, kan nogen forklare mig hvordan det lige er? Han klyngede sig til sin avis, som han ikke læste Kan nogen oversætte den, har prøvet så mange gange, men det lyder helt forkert. Avisen føltes som bly i hans rystende hænder Det var det håber i kan hjælpe ! -
at forbedre sig!
ForumindlægHvordan kan jeg forbedre mig mat, fyk og kemi? Vil enormt gerne forbedre mig især efter et sølle 02 i NVG (hvilket har taget enormt hårdt på mig :( ) Kender i nogle metoder? Skal jeg selv læse mig til det? Skal jeg tage ekstra undervisning eller få en lærer? -
Stjerner
ForumindlægHej Jeg har lige et spørgsmål i forhold til, hvilken formel man skal bruge, når man udregner intensiteten ved lambda-max. Skal man her bruge Plancks strålingslov eller Stefan Boltzmanns lov? -
Lille sætning..
ForumindlægHejsa. Det ville glæde mig hvis nogle kunne give mig et forslag til denne oversættelse.. Den er lidt tricky! - Jeg har en gave til dig, men vi ses jo først om fjorten dage. Mit (halve) bud: - I have a present for you, but ?? in fourteen days. På forhånd tak. -
kort rettelse om faget engelsk.
ForumindlægEnglish as a Subject in School I chose A-level English bacause I think English is a very important lanuage, which is spoken all over the world, and in the universities a lot of the books your going to read is written in English. Personally I find the pronunciaion most difficult and it’s a ski... -
hvilke beviser?
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig mat A her snart. og tænkte på hvilke beviser, der er vigtige at kunne indenfor følgende emner: vektorer i rummet vektorer i planet vektorfunktioner differentialregning integralregning trigonometri funktioner - log og eksponentielle analytisk plangeometri rumgeometri ... -
Chi i anden test
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal lave SRO og skal bruge den såkaldte Chi^2 test Er der nogen der kan forklare mig hvad det er og give mig et konkret eksempel
