Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 13301 til 13320 af 23785
-
Appelformer i "I Have a Dream"
ForumindlægHejsa. "It would be fatal for the nation to overlook the urgency of the moment". "There will be neither redt nor tranquility in America until the Negro is granted his citizenship rights". Hvilken appelform er det? Pathos, Logos eller Ethos? Tak! -
SSO ideer - tuborg/cocacola/romantikken
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive min sso i Dansk. Opgaven skal bestå af omkring 6-8 sider. Jeg har tænkt på noget reklameanalyse - tuborg - Cocacola - nogen der har noget respons til disse emner. Jeg har også set en del skrive, at romantikken er et godt emne, hvad kunne man lave opgaven som, inden ... -
"En - to - tre - NU!" af Jesper Wung-Sung
Forumindlæghej :p Jeg skal finde et sted i bogen "En - to - tre - NU!" af Jesper Wung-Sung til oplæsning.. jeg skal læse ca ½ side op af bogen, det er længe siden jeg har læst den. Nogen som har et forslag til hvad jeg kunne læse :) ? -
Relative pronominer
ForumindlægHej! Jeg kan ikke bruge min online ordbog lige pludselig og har derfor lidt svært ved denne sætning! Sie gebraucht viel Geld für Kleidung, als sie nicht leisten kann "Hun bruger mange penge på tøj, som hun ikke har råd til" - Er ret sikker på det ikke passer men det er svært ude... -
Tysker -> USA
ForumindlægHejsa. Var det ligefør og under DDR at østtyskerne rejste illegalt til Amerika? -
2.g-opgave - Historie - Franske Revolution
ForumindlægHejsa.. Jeg skal, som så mange andre, til at skrive 2.g-opgave. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om et emne indenfor "Den Franske Revolution", dog er jeg usikker på hvilket underemne jeg gerne vil have om. Nogen der har nogle idéer til noget interessant stof, som der også er kød nok... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHey, skal inden længe skrive et større projekt i virksomhedsøkonomi ned finansiering som sekundærfag. Jeg er ikk typen, der er så meget til tal mv. jeg er mere til de bløde værdier og hummuniske indgangsvinkler. Derfor har tænkt på at skrive om supplerende rapporter (etisk-, socialt-, miljø-, k... -
Fattigdom i DK
ForumindlægVurder forskellige muligheder for at mindske den moderne fattigdom? Det er fattigdom i Danmark der skal mindskes. Nogle der kan hjælpe mig her? -
Forskel
ForumindlægHvad er forskellen mellem dansk og engelsk. Please kom med et par eksempler. Mvh Mia -
HVAD ER PRIMÆR -SEKUNDER LITTERATUR LISTE? EN SOM KAN HJÆLPE :D
ForumindlægHVAD ER PRIMÆR -SEKUNDER LITTERATUR LISTE? EN SOM KAN HJÆLPE :D -
Permanganats reaktion med benzen
ForumindlægPermanganat kan oxidere en dobbeltbinding i et org. stof, så der dannes en diol (hvis der er en dobbeltbinding). Kan permanganat oxidere benzen? Vi foretog et forsøg med CH3-CH2-O-Ar og fik et negativt resultat, hvorfor det? Er permanganat ikke stærkt nok til at oxidere benzenringe? -
Ideér til min SRP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP i uge 5 og 8. Jeg har valgt H&M som virksomhed og fagene er afsætning og international økonomi. Grunden til jeg valgte den virksomhed, var får at kunne skrive om den måde de brander sig selv på, men den vinkel på opgaven stemmer ikke overens med mine to fag, derfor vi... -
Forstår det ikke...
ForumindlægJeg har prøvet at oversætte sangen men kan ikke forstå meningen med det... nogen der vil hjælpe? Ich weiss, dass auf der Strasse hier kein einziger Baum mehr stand, Ruinen in den Himmel ragten, schwarz und leergebrannt. Und über Bombenkrater ging ein Wind von Staub und Russ. Ich stolperte in S... -
Hvad er en ikke-døde metaforer?
ForumindlægHvad er en ikke-døde metaforer? Jeg skal søge en "ikke-døde metaforer" i Teksten frag "Fyrtøjet" Mvh -
Hvad vil I mene min SRP ligger til?
ForumindlægHej Har skrevet i samfundsfag A og historie A, og har fået min karakter i dag. Ville bare lige høre om, hvad I synes min opgave fortjener? Mange tak. -
Historieopgave im Den Danske Grundlov.
ForumindlægHej:) Jeg skal til at skrive en historieopgave om knap en månedstid og jeg overvejer at skrive om den danske grundlov, men jeg ved bare ikke hvad jeg skal specifikt skrive om. Hvordan skal jeg få opgaven til at fylde de 10-12 sider. Jeg skal snart lave en problem formulering, men jeg ved ikke hv... -
Kilekritik, haster inden imorn
ForumindlægHEJ, er der nogen derude som har lavet kildekritik på en kilde som jeg eventuelt kunne kigge på og få noget overblik over det? Det skal helst være inden inden på torsdag -
Haaaster liiidt - Kigge på lidt tysk Plz?
ForumindlægJeg har 8 korte sætninger som skal oversættes fra dansk til tysk : 1. Brødrene Grimm udgav i 1812 en eventyrsamling, som alle børn kender. => Die Brüder Grimm gaben 1812 eine Märchensammlung heraus, die alle Kinder kennen. 2. Heksen giver Snehvide et æble. => Die Hexe gibt Schneewiitchen... -
UDGANGSPUNKT.
ForumindlægJeg har fået et billede, som jeg skal tage udgangspunkt til (til en stil), skal min stil så starte med "handlingen" på billedet? Eller skal det bare indgå i stilen? På forhånd tak. -
OPTAGELSEPRØVE STX 2017 hjælp
ForumindlægHEJ jeg skal til optagelseprøve på tirsdag, der står i det brev jeg fik udleveret fra skolen at jeg skal op i Dansk, Engelsk, Matematik - tysk/fysikkemi prøven er elektronisk, vil høre om der nogle der ved hvordan det forgår og nogle gode råd med på vejen
