Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 13341 til 13360 af 25374
-
Vil du rette min oversættelse? (den er ret svær og lidt lang)
ForumindlægDanish: Der er en ting man kan sige om Holocaustbenægterne: I det mindste ved de, hvad de benægter. For at fastholde de løgne, de fortæller, må de benytte sig af ihærdig falsificering. For at affærdige Storbritanniens kolonielle grusomheder er ingen sådan anstrengelse nødvendig. De fleste synes ... -
Erhvervscase 2005
Forumindlægnogen der har hørt rygter om, hvilken virksomhed casen tager udgangspunkt i? -
Rettelse af tysk oversættelse. Omkring små 100 ord. Både dansk og tysk tekst.
ForumindlægHej :) Håber meget på en venlig sjæl vil tage et kig på mit forsøg på at oversætte en dansk tekst til tysk. Mange tak på forhånd. Dansk tekst: Tæt ved byen Ulm i Tyskland lever (der) en hund Max; den er meget berømt, fordi den engang har rettet en mands liv. Da manden en dag var ude på marken, b... -
Rettelse af tysk oversættelse. Omkring små 100 ord. Både dansk og tysk tekst.(ps. haster :) )
ForumindlægHej :) Håber meget på en venlig sjæl vil tage et kig på mit forsøg på at oversætte en dansk tekst til tysk. Mange tak på forhånd. Dansk tekst: Tæt ved byen Ulm i Tyskland lever (der) en hund Max; den er meget berømt, fordi den engang har rettet en mands liv. Da manden en dag var ude på marken, b... -
mundtlig eksamen..! :S har virkelig brug for hjææælp..! :S
Forumindlæghejza jeg skal op i en historie eksamen på mandag, og jeg er den type, som er meget nervøs. de sidste 3 eksamner har jeg været syg og kastet op på grund af at jeg var så nervøs. men jeg har meget meget svært ved at lade vær med ik at være nervøs og være rolig. men jeg kan ikke få det væk.. jeg er... -
Emner i 3. g? Hjemmeside?
ForumindlægEr der ikke sådan en hjemmeside, hvor man kan se hvilke emner man som regel skal igennem i 3. g (STX)? For mit vedkommende i følgende fag: Dansk (A), Engelsk (B), Fysik (A), Historie (A), Matematik (A), Religion (C) og Samfundsfag (B). Jeg vil blive meget glad hvis I kunne linke til den hjemmes... -
kilder til manhattanprojektet
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Historie A, fyisk B a) Hvordan fungerer en atombombe, og i hvilket omfang havde den amerikanske regering forudset den ødelæggende virkning i Hiroshima og Nagasaki? b) Hvilke politiske og militære motiver lå bag den amerikanske regerings brug af atombombe... -
The Veldt
ForumindlægHej, jeg har et lille problem, som jeg håber nogen gerne vil hjælpe mig lidt med:) Min engelsklærer har ikke været så god, og vi har ikke fået analyseret nogen tekster og skal op til eksamen om nogle dage. - Er der nogen der har haft noget om The Veldt? Kan I så ikke lige skrive kort (men ikk alt... -
Huxley-Wilberforce-debatten - hvor? (links + hjælp)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) I historiedelen har jeg tænkt mig at redegøre for hvordan samfundet reagerede på hans teori, men mangler nogle kilder. Jeg har set at nogle har skrevet om Huxley-Wilberforce-debatten men hvad g... -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer med tysk som hovedfag?
ForumindlægJeg har planer om at studere tysk på uni efter mit sabbatår, og jeg kunne godt tænke mig at blive gymnasielærer efterfølgende. Jeg har hørt, at afhængigt af ens fagkombination kan det være svært at få et job, men gælder det også tysk? Ift. sidefag overvejer jeg fransk, græsk (som giver undervis... -
Hjælper det overhovedet at gå på privatskole?!
ForumindlægHvis adgangskravet til studie X er 9. Der er to pladser tilbage. Elev 1 har 8.5 i gennemsnit han har gået på en anerkendt privatskole (Gymnasium) Elev 2 har 9.5 i gennemsnit han har gået på handelsskole. Hvem får pladsen? Der er generelt strammere krav efter karakter givning på privatskole, + pri... -
STX Forberedelse
ForumindlægHej alle søde mennersker, Jeg vil bare lige spørge om, hvis man vil blive læge vil det så være klogt at tage HTX, STX, HHX eller hvad. Planen lige nu er STX Statskolen i Sønderborg. Det andet spørgesmål er, om der er gennemsnitskrav med hensyn til karakterne på STX? Jeg er virkelig god til biolo... -
Biografi - af Tove Detleveen
ForumindlægHeej Vil nogen rette min biografi ? Tove Ditlevsen Som barn ville tove Ditlevsen gerne være en digter, men sin far mente at en pige ikke kunne være en digter - Det have han ikke ret i, for tove Ditlevsen blev digter. Hun blev en af det meste læst Kvindelige forfatter, som Danmark har haft. ... -
Hjælp til kort tysk oversættelse
ForumindlægHejsa, håber der er en herinde der har tid og lyst til at kigge min tyske oversættelse igennem for fejl, og meget gerne med forklaring på rettelserne; takker på forhånd :-)Oversættelsen på dansk:Hvert år vælger mange unge mennesker at tilbringe et skoleår i udlandet. Selvom afskeden med forældre ... -
Hjælp til fransk rettelse
ForumindlægEr der nogen der har lyst til at læse det nedenstående igennem? \nI nogle steder har jeg problemer med at oversatte til fransk, hvis der er nogen der har lysr, så vil jeg være meget GLAD. \nPå forhånd mange TAK! \n\nMarianne a 22 ans, elle a quitté ses études d’anglais et vit de petits jobs. Elle... -
Kvote 2 ansøgning - Lærerudd. hjem
ForumindlægHej alle sammen. ville godt vide hvad i synes om denne ansøgning. udover hvad jeg kunne få mere med Håber i kan hjælpe :) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Siden jeg... -
Oversættelse I spansk
ForumindlægHej jeg har oversat nogle sætninger til spansk, men jeg er dog lidt usikker på om jeg har oversat dem rigtigt. Jeg ved ikke om jeg har bøjet verberne i deres rigtige tid eller på den rigtige måde. Er der nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd. 1. Jorge er en ung fyr på 21 år. Jorge es un jove... -
Nora hat hunger
ForumindlægDet er tre korthistorier skrevet af Sibylle Berg under titlen Ein paar Leute suchen das Glück und lachen sidh tot..vi har læst historierne Nora hat Hunger, Vera raucht eine og Ruth langweilt sich..opgaven lyder på et resume af historierne og derefter en præsentation af de tre personerHJÆLP -
HJÆLP - SRP!!
ForumindlægJeg har lige fundet ud af at jeg ikke har nogen anelse om hvor mange kilder jeg skal bruge samlet i mit SRP projekt. Jeg har valgt at skrive i historie og fysik, og ved godt at jeg skal bruge omkring 2-3 kilder i historie delen, men er det også nødvendigt i fysik delen at have kilder? -
Det gamle testamente
ForumindlægHej hej alleI religion skal jeg læse fra starten af 1. mosebog (verdensskabelsen) til Kain og Abel-historien. Men jeg har ikke fået udleveret teksten, fordi jeg har været syg, og jeg har ikke det gamle testamente.Kender I et sted på nettet, hvor jeg kan finde det gamle testamente og disse histori...
