Søgning på: fysik noter c. Resultater: 13361 til 13380 af 84813
-
Dansk - Engelsk Kort Rettelse!:)
ForumindlægHej alle på Studieportalen! Dette danske stykke text skal oversættes til Engelsk: Joan kom løbende ind i klasselokalet. ,, Skynd dig George,” råbte hun. ,,Der er sket et bankrøveri. Der er politi med hunde og alt muligt, og der kom også en ambulance.” ,, Tag det roligt,” sagde G... -
Engelsk oversættelse-rettelse:-)
ForumindlægJeg vil meget gene have tips til at få denne oversættelse korrekt. På forhånd tak!Den sørgelige nyhed bredte sig hurtigt i lejren, og ved daggry holdt de møde for at drøfte hvad der skulle gøres. For det første blev de enige om, at de ville bære Livingstones lig og alle hans personlige ejendele d... -
Rettelser
ForumindlægEn der kan finde fejl og evt. hjælpe mig med at rette dem tak! ville være dejligt!! 4) At my opinion, the 3rd verse sets the tone for the whole poem. Using a strong word like kill has made the poem formidable. But as I have mentioned earlier, the erotic mood of the speaker is evident, which som... -
Hjælp til en fysikopgave haster
ForumindlægVi regner med, at fra en højde på 100 km, falder et brudstykke fra MIR lodret ned mod Stillehavet. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9.7 m/s2 under faldet. Vi regner endvidere med at brudstykket ikke havde nogen lodret fart inden faldet. a) Hvor lang tid ville nedturen tage, hvis der... -
Forskerspire
ForumindlægRegner med at deltage i forskerspire projektet, men leder lige nu med lys og lygte efter en god ide. Hovedsageligt inden for mat,fysik,kemi,geografi genren men sociologiske emner kunne også være interessante. Derfor er jeg interesseret i at høre fra folk som har,eller regner med at deltage i et p... -
Eksamen 2005
ForumindlægJeg var til skriftlig fysik eksamen(standardforsøg) i går og jeg synes at spørgsmålene var sværere end de plejer at være. Så jeg tænkte bare på om der var andre der havde det samme indtryk som mig og hvis det viser sig at man generelt har klaret sig dårligere i år giver man så karakterer efter det? -
Forsøg til Atomkernefysik
ForumindlægHej.Jeg skal op i folkeskolens afgangseksame i Fysik/Kemi.Har nogenlunde styr på tingene ved hvert emne ;-)Men hvad hvis jeg trækker noget om atomkernefysik / periodiske system... hvilke forsøg kan man lave? .. Kan man f.eks. godt lave et salt, altså noget om ioner o.s.v.. håber I har andre idée... -
Radioaktivitet
ForumindlægHey, ja har skrevet rigtig mange indlæg idag, men det er fordi jeg er igang med at lave dispositioner til min fysik eksamen på tirsdag!;P -Og jeg har fået rigtig mange svar tilbage, det er jeg glad for:) Men ville lige have hjælp til radioktivitet...Har ikke nogle forsøg til den, og ville h... -
FSA HELP NOW
ForumindlægHej... Jeg skal meget snart op til eksamen i fysik/kemi(folkeskolen). Jeg kunne godt tænke mig at spørge, dem soom har prøvet det før, hvilke spørgsmål der bliver spurgt om, som kan give 10 i karakter? Det skal være inden for disse emner. Magnetisme, Radioaktivitet eller metaller/ikke-metaller ... -
Opbygning
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive studieretningsopgave i fagene matematik og fysik. Jeg får min opgaveformulering udleveret imorgen. Jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg skal opstille min opgave? Skal det bare være, som almindelig rapport med formål, teori.. osv? Eller hvordan og hvorledes? På forhånd... -
banekurver
ForumindlægHej :) Hvis i havde en spørgsmål der hed: lav en matematisk beskrivelse af banekurver med udgangspunkt i fysikken. Hvad ville i så have med af under emner??? Jeg har indtil videre lidt med at man kan lave en parameterfremstilling af den (kort), hastighed og acceleration, hvad mere ? havde tænkt p... -
Vamekacacitet rapport
ForumindlægJeg skal skrive fysik rapport om varmekapacitet, men ved ikke hvad der forventes at der skal skrives under følgende: Diskussion Konklusion Perspektivering Litteratur Bilag Forsøget gik ud på at varme vand via elkedel, men jeg vil nu bare vide hvad jeg skal komme ind over, i de følgende und... -
Isolering af værdi i en brøk
ForumindlægHej Jeg sidder med denne her kemi op gave, hvor jeg skal isolere V_b i udtrykket: (V_s*C_s)/(V_s+V_b)=((1.76^-1)+1)*((V_b*C_b)/(V_s+V_b)+H) Først har jeg ganget igennem med (V_s+V_B) og fået: (V_s*C_s)=((1,76^-1)+1)(V_s+V_b)*(V_b*C_b+H*(V_s+V_b)) Som jeg så har reduceret til (V_s*C_s)=((1,7... -
Opg. 2.002 (STX)
ForumindlægI trekanten ABC gælder at : BC = 2*AB AC =5/2*AB opgaven er : bestem cos C. Her ved jeg at jeg skal bruge cos-relationer. ellers helt blank b) Bestem areal af ABC udtrykt ved c på forhånd tak :) -
beskriv modellen ved brug af reynoldstal
ForumindlægJeg skal svare på en spørgsmål i min opgaveformulering som lyder: 'Kom herunder ind på Reynoldstal og dets betydning for hvilken model luftmodstanden følger.' (Jeg skriver i fysik og mat btw, og dette spg tilhører til fysik delen) Jeg vedhæfter modellerner nedenunder, men er der nogen de... -
Opgave 270- haster
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørge om der er nogen der kan hjælpe mig med følgende spørgesmål i fysik, for jeg kan ikke finde ud af det? 270. En gammel kanon med elevationen 330 tildeler ved affyringen en kugle på 20 kg og den kinetiske energi 100kJ. i opgaven ses der bort fra luftmodstand. a) hvor... -
Sinuskurve
ForumindlægHej jeg har en opgave der lyder sådan Angiv forskrifter for en funktion hvis graf er en sinuskurve med amplitude 2, midterlinje y=3 og en sviningstid på 4 Først jeg har gjort det at jeg ved a=2 k=3 og b=1.5708 og så har jeg solvet for at finde c Solve 3=2*sin(... -
venner
ForumindlægFem venner bor i samme gade i fem huse A,B,C,D og E. Ganges husnumrene B,C og D får man 1260. Når man B, C og D tager sammen får man det dobbelte af E. E's husnummer er et lige tal. A's husnummer er halvanden gang så stort som E's. Alle husnummrene er imellem 2 og 222. Hvad er de? -
logistisk
ForumindlægHej.. Jeg har nu været herinden og søge hjælp, men har ikke fundet hvad jeg søgte. Jeg har fået til opgave at lave en linær, ekspotentiel og logistisk vækst kurve, dette er gjort. Derefter skal vi forklare hvad a,b,c og d står for. Dette er tildels også gjort, men mangler stadig at forklare c. Så... -
kogepunkt haseter
Forumindlæghej min opgaver fortæller at, man skal forklar hvorfor kogepunktet stiger for den homologe række af alkoholer fra ethanol til 1- hexanol. Ethanol: jeg kender dens smeltepunkt -98 C , og dens kogepunkt er 65 C opløselighed i vand 20 C : fuldstændigt blandbar jeg ved at alkohol , er væsentli...
