Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13541 til 13560 af 20689
-
Indledning til AT synopsis ?!
ForumindlægHej folkens.... jeg står og skal lave en AT - årsprøve i fagene Engelsk og Fysik. jeg har valgt at skrive om Tjernobyl ulykken, da vores tema er katastrofer. mit spørgsmål er så bare, hvordan skal en indledning se ud, og hvad ville være relavant at have med i den? håber i kan hjælpe :-) -
Rummet
Forumindlægkære studioportalen Jeg har fået emnet rummet i fysik og vil gerne høre alt om rummet som i ved. FX. Hvad er rummet. Stopper rummet et sted / eller er det uendeligt langt. Er der liv der liv i rummet. -
metalliske legeringer tillader superleder-effekt ved højere temperaturer, men ved nogen hvorfor?
ForumindlægHej Ved nogen noget om hvorfor metalliske legeringer giver superleder-effekten ved en varmere temperatur? Evt. links? Jeg har det i øvrigt herfra. http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Fysik/Superledning/superledning På forhånd tak -
Hvordan griber man kemisk analyse an?
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i fysik og mangler lige at få styr på det sidste. Hvordan griber man kemisk analyse an? Hvad er magnetisme? Hvad sker der med magnefeltet i en spole der er tilsluttet jævnstrøm? Vekselspænding? Tak på forhånd! -
Hjælp til mekanik elektrisk skateboard haster !!!!
ForumindlægHej igen Jeg har noget som driller mig en hel del i min fysik b opgave og det er at jeg skal finde ud af hvor stor den resulterende kraft på skateboardet er Her er billede af opgaven Jeg håber at der er nogen som vil hjælpe mig med opgaven På forhånd tak -
Bestråling af fødevarer i USA (AT 2014)
ForumindlægHej alle! Ville bare lige lige høre, om andre har valgt at have om bestråling af fødevarer i én af disse to fag: Fysik og/eller Engelsk. Vi skal jo snart igang med at lave talepapir, så kunne være fedt lige at dele tekster, indgangsvinkel osv. omkring emnet :) -
erstatningsresistansen af et kredsløb
ForumindlægHej, jeg sider med en opgave i fysik. i opgaven skal jeg lave en ligning til at udregne erstatningsresistansen af kredsløbet. Jeg har siddet med dette spørgsmål i lidt tid, men jeg kan simpelthen ikke finde ligningen. Er der nogle der kan hjælpe mig her? -
Halveringstid- HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg skal her på tirsdag op i mundtlig fysik, og har en af over emnet kaldet halveringstid, reaktoren, og kerneomdannelse. Jeg forstår ikke rigtig det jeg indtil videre har læst på nettet, så er der nogle som kan forklare??? :D -
Hubbles lov
ForumindlægJeg går i 1.G og skal til fysik eksamen her d. 17. juni, og er i gang med at læse op. Jeg synes det er svært med Hubbles lov, er der nogen der kan forklare den kort og simpelt, så en som mig på C-niveau forstår det? På forhånd tak! :-) -
Energiforhold ved temperatur - og faseændringer
ForumindlægHej SP Jeg skal til Fysik B eksamen, men tænker på, hvad der kunne være mest relevant at komme ind på, hvis man får et spørgsmål, som relaterer sig til energiforhold ved temperatur - og faseændringer? Er der nogen, der lige kan give nogle hints? Mvh. -
Ellære - belastningskarakteristik
ForumindlægHej Jeg skal til fysik B eksamen snart, og ud fra en af opgivelserne for ellære står der belastningskarakteristik, men kan ikke huske, hvad det er.. Er der nogen, der lige kan forklare mig kort om det, og hvad jeg kan komme ind på om belastningskarakteristik på B niveau? Mvh. -
Præsentation af bevægelse med konstant acceleration
ForumindlægHej, jeg har fået stillet til opgave, at præsentere emnet; bevægelse med konstant acceleration. Er der nogle der evt. kan guide mig hen i, i hvilken retning jeg skal starte? Og måske nogle gode bud på, hvad jeg kunne skrive om? Dette er til fysik C-eksamen. -
fremstilling af salt (metal og syre)!?
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi eksamen 9 klassen, og er i tvivl om et forsøg... Jeg vil gerne fremstille et salt af magnesium og saltsyre... Når metalet er opløst skal man så inddampe væsken eller kan man se saltet som bundfald?? Please hjælp!!!! Tak på forhånd:) -
bestået eller ej?
ForumindlægHejsa, jeg scorede 00 i fysik B eksamen men fik 4 i skriftlig årskarakter. Betyder dette jeg er bestået eller ej? Min fortvivelse forekommer da jeg ikke er klar over om eksamen tæller mere end årskarakteren. -
Astronomi
ForumindlægJeg sidder med et spørgsmål til min fysik eksamen, og jeg har problemer med at finde svar på nettet. Jeg skal forklare hvordan andre stjerner adskiller sig fra solen - nogle der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Stråling og elektromagnetisme
ForumindlægI min fysikbog står der at gammastråling og røngtenstråler (og for den sags skyld osse almindeligt lys) er elektromagnetiske stråler, men hvad har det med elektromegnetisme (eller bare magnetisme) at gøre? (Skal op i fysik i morgen og niveauet behøver ikke kun at være 9. klasses) -
Kan jeg stadig gå i HTX?
ForumindlægHej har lige været til fysik mundtlig eksamen og fik 00 dvs dumpet. Dog er jeg gymnasie klar, kan jeg stadig kom inde i HTX? Det er 9 kl eksamen -
Ukendt bilag
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig fysik.. Jeg har emnet brændværdi og nyttevirkning, jeg er dog lidt usikker på det ukendte bilag, da mit emne ligger sig tæt op ad termisk energi, hvad tænker i sådan et bilag kunne være? -
Forklar også hvordan vinklen φn beregnes ud fra målinger af afstanden a til væggen og afstanden Sn til centralpletten. Benyt nedenstående figur.
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til nogle forskellige fysik opgaver på c. tak på forhånd. Forklar også hvordan vinklen φn beregnes ud fra målinger af afstanden a til væggen og afstanden Sn til centralpletten. Benyt nedenstående figur. (vedhæftet fil) -
Bølger - formel
ForumindlægHej alle fysik eksperter! Jeg har lige et enkelt spørgsmål, som jeg ikke lige kan finde logikken i. Indenfor emnet bølger findes formlen f=1/T Men hvorfor lige 1/T? Jeg ved godt at T er periode. Håber der er nogle der kan hjælpe! - På forhånd tak :D
