Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13581 til 13600 af 154034
-
Genetik
ForumindlægHej jeg har en prøve i biologi i morgen i emnet genetik i bogen Biologi til tiden, biologi på C niveau. Hvilke begreber skal man huske og hvad er værd at vide? -
Oversættelse af "Vanedannede atmosfære på café Tjili Pop" (artikel)
ForumindlægJeg har oversat denne artikel fra politiken, men er især i tvivl om hvorvidt forskellige ord skal være adskilte eller stå sammen, fx. 'Søndagsbrunch' = Sunday brunch, Sundaybrunch eller Sunday-brunch? Artiklen er lidt lang, men indeholder (forhåbentlig) ikke særlig mange fejl, så jeg håb... -
B-cellekræft
ForumindlægForklar hvilke følger ubehandlet B-cellekærft vil få for immunforsvaret? -
møns klint. bredde? trekant
ForumindlægPå Møns Klint har der gennem tiderne været mange nedstyrtninger. På nedenstående geometriske modeller ses et lodret snit gennem klinten før og efter en nedstyrtning .. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Fil... -
Bøger eller sider om tysk
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål. Jeg går ind til mit sidste år af tysk i gymnasiet og har virkelig brug for at forbedre min karakter. Det er især grammatikken jeg har problemer med. Altså den skriftlige del. Min plan er at forbedede mig ekstra grundigt her i de sidste uger i sommerferien, men jeg mangl... -
Hvilken ville passe til mig?
ForumindlægHejsa allesammen (: Jeg har snakket med min studievejleder og vi har det lille problem, at vi ikke rigtig kan finde en linje, hvor jeg passer ind.. Nu går jeg i første g og skal til næste år have et års orlov, da jeg tager på højskole. Jeg kommer tilbage til gymnasiet igen efter det år -til en ... -
Naturvidenskabelige Olympiader
ForumindlægNogen der har deltaget i fysik, biologi, matematik, kemi eller datalogiolympiaden i år (ellere forrige år)? Hvordan er det gået indtil videre/hvordan gik det? -
Emne antibiotika
ForumindlægHej, min veninde har brug for hjælp til hendes SRP, hun skriver: Jeg mangler kilder til min SRP, og mit emne er antibiotika. Skriv endelig hvis i kan hjælpe, kontakt mig på min mail: selmakatolseb@gmail.com :) Mvh. Veninden -
Reducéring
ForumindlægHej. Kan jeg mon få nogle til lige at tjekke min reduceringsopgave, da disse typer opgaver ikke lige er min stærke side. På forhånd mange tak! Opgaven lyder: Reducér (a+b)-2a(a+b) Mit resultat: (a+b)-2a(a+b) = a^2+b^2+2ab-2a^2+ab = -a^2+3ab+b^2 -
opg. med potens og kvadratrødder
Forumindlæger der nogle der vil hjælpe mig til at løse nogle af følgende stykker: 1) (1/3)^5 / (-3/2)^6 = 2) 2a^3*3a^9*(4a)^3 = 3) 12.-rod af a^3b^4 * 3.rod af a^2b^3 d)((a^-4)^-3 + (a^3)^2 *(a^2)^-3)) / ((a^4)^2 - a^6*a^-4) c) (3. rod af 3*3^2)/(kvadratrod af 3^3 * 3^5) håber på hjælp! -
Mindstekravsopgaver - 80% ?
ForumindlægKære SP-hjælpere Jeg har hørt, at hvis man laver en fuld besvarelse af 80% af mindstekravsopgaverne i et eksamenssæt, så opnår man karakteren 02. Gælder dette på tværs af uddannelser ( dvs. HTX, STX og HF osv. )? -
Substitution eller partiel
ForumindlægHvornår skal jeg bruge hvilken en af måderne til at integrere og hvornår skal jeg bruge den anden.Skal til skriftlig eksamen på fredag (a-niveau og har løst opgaver til alt andet end i pensummet end partiel- og substitutions opgaver.når jeg kigger mine tidligere regneeksempler ud, så kan jeg ikke... -
rettelse haster immigrate
ForumindlægHej håber en har tid til lige at rette det igennem bare hurtigt. På forhånd tal. :) det haster rigtig meget. Today it’s June the 22nd, and the ship Empire Windrush will bee an very important history in the United Kingdom. The ship arrived about 492 people from Jamaica to Tilbury, so the pe... -
Tysk eksamen
ForumindlægHeeej.. Nogen der ved hvordan det kommer til at foregå til tysk eksamen i 2.g? Vi har jo 24 timers forberedelse til A teksten, hvor vi bare skal analysere den og fortolke etc. Hvad med B teksten, hvad skal man gøre der? På forhånd tak ;-) -
Behøver man beskrive stedet i en novelle?
ForumindlægBehøver man beskrive stedet i en novelle?? (HASTER) -
Manglende afleveringer part 2
ForumindlægManglende afleveringer hvis man i 3g mangler nogle afleveringer i fag, Kan man så ikke blive student? tak for hjælpen. -
definitionen af "litteratur"?
Forumindlæghvad er definitionen af "litteratur"? -
Skal alle op i dansk Termins stil i 3g?
ForumindlægSkal alle op i Dansk termins stil i 3g? Jeg ved at alle ikke skal op til eksamen men hvad med terminsprøver i slutningen af 3g? Tak -
Dumpede eksamen, HF?
ForumindlægHej Alle, jeg dumpede (åbenbart) til min engelsk B eksamen, begrund af en rigtig lorte sensor. Er der nogen der ved hvis man dumpede til eksamen, om man så kan tage faget igen og stadig få SU? -
handelskole
Forumindlæghej jeg har et problem...Alle mine venner bliver studenter i år i næste uge faktisk...Sammen med mig selvfølgelig, men den ene af mine veninder går på handelskole, og bliver student som den sidste, og selvfølgelig skal vi op og se hende med roser... MEN Hvad farve er huen på handelskolen....På gy...
