Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 13601 til 13620 af 174810
-
Lektiehjælp i matematik og Fysik
ForumindlægMangler du en dygtig, erfaren og tålmodig lektiehjælper til matematik eller fysik på gymnasieniveau? Jeg er en 27-årig fysikstuderende på sidste del af min kandidatuddannelse. Jeg har mange års erfaring med privat lektiehjælp og har desuden arbejdet som gymnasielærer i fysik. Jeg bor i København.... -
Matematik problemregning 2005 - HASTER!!
ForumindlægJeg er igang med problemregning og jeg er gået helt i stå. Kan nogen evt. hjælpe mig med opgave 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5 i Matematik problemregning 2005, der handler om TV2's programmer? (Gerne udregning og resultat eller evt. sende mig et dokument, hvor I selv har lavet det) ... -
Matematik FSA Aflevering
ForumindlægHeej :) Jeg har en Aflevering for i Matematik, jeg er godt i gang med det, men er gået i stå, p.g.a at jeg ikke kan tegne måålestokforholdet. Der står her at jeg skal tegne studiet i målestokforholdet 1:100 Jeg ved ikke hvordan jeg skal tegne det, kan i mon ikke lige hjælpe her,, jeg skal a... -
hvorfor er | a-hat c-pil | = |a-pil| |c-pil|
Forumindlæghvorfor er | a-hat c-pil | = |a-pil| |c-pil| ? -
hjælp til SSO-emne i matematik
ForumindlægJeg skal til at skrive SSO, og kunne godt tænke mig at skrive i matematik. Men jeg har ingen idé om, hvilke emner man kan vælge. Er der nogle af jer der har nogle forslag? Og evt. nogle erfaringer? Håber I kan hjælpe :-) -
HJÆLP til FSA Matematik 2001
ForumindlægHej allesammen! Jeg har en blækregning for til i morgen (FSA Matematik 2001). Jeg mangler bare en opgave, som har brugt flere timer på og som jeg simpelthen ikke kan finde ud. Jeg vil derfor være MEGET taknemmelig hvis nogen kunne hjælpe mig med den:) Her er linket til opgaven, der er scannet... -
Svært ved matematik
ForumindlægHej.. Jeg har utrolig svært ved matematik. Er lige startet i 8. klasse, og var egentlig okay i 7. , men min lærer synes også at det er gået ned ad bakke for mig! Nogen der kan hjælpe, da jeg gerne vil have gode karakterer i skolen? På forhånd tak, Anders. -
hjælp
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=ln(x)-5x^2 . a) Bestem f'(x). Jeg er ved at øve mig til i morgen uden hjælpemidler, og stødte på denne opgave, nogle der kan hjælpe? Kan ikk rigtigt huske hvordan man gør.. -
Uddannelse til en økonom/matematiker
ForumindlægHej alle. Jeg er nu næsten halvejs igennem hhx og er begyndt at spekulere på, hvad jeg vil lave bagefter. Jeg har undersøgt UG.dk og fundet frem til forskellige videregående uddannelser, som jeg synes ser spændende ud - især fordi de alle har meget med økonomi og matematik at gøre, hvilket in... -
Projektion af c på a er lig med 2a
ForumindlægVektor a = (2) (6) b = (4) (5) c = (10) (k) OPGAVEN: Bestemmelse af k, således at projektionen af c på a er 2a.. vektor c på a = (c (prikket med) a / [a]^2) * vektor a 10 . 2 k 6 * (2) (4) divideret ... -
Matematik afgangsprøve maj
ForumindlægHej, Her den 3. maj skal jeg op i matematik skriftlig. Der er 30 minutters færdighedsregning og 3 timers problemregning. Jeg forbereder mig på de 3 timers problemregning, ved at løse gamle eksamensæt. Men det jeg gerne vil have hjælp til er hvordan jeg bedst muligt kan forberede mig til den 30 ... -
Matematik skriveprogram/funktion
ForumindlægJeg bruger Neo Offie på Mac. Da jeg skriver dispositioner til matematik, ville det være skønt at få det samlet på en overskuelig måde. Er der nogen tilføjelsespakke, jeg kan downloade, så det bliver lettere at skrive det, eller er der et program til Mac, der kan hjælpe mig? Jeg har virkelig en el... -
vektor a vinkelret på vektor b
ForumindlægJeg har fået givet to vektorer. Vektor a = (3,-1,t) og vektor b =(t,3,5) og jeg skal så bestemme t således at vektor a er vinkelret på vektor b. Er det ikke bare at sige: vektor a * vektor b = 0 <=> a1*b1+a2*b2+a3*b3=0 , og så isolere t i denne ligning ? -
Matematik! (Jens og Peter)
ForumindlægHer er en lille opgave om Jens og Peter! Jeg vil bare hører hvad folk siger til mit facit.!? På forhånd tak!:Jens og Peter har haft et job i ferien og tilsammen tjent 12.600 kr.Hvor meget har hver af dem tjent, når Peter har tjent dobbelt så meget som Jens?Opgaven skal løses ved hjælp af en ligni... -
Inertimoment - matematik/teknikfag
ForumindlægMine forsøgsresultater: nedbøjning af bjælken (45x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,8mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,4mm. Og nedbøjning af bjælken (140x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,4-5mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,2mm. opgaven lyder: - beskrive den teoretiske sammenhæ... -
hjælp d r Matematik??
Forumindlæghej jeg har problemer med opgave 4. altså jeg forstår slet ikke opgaven, så håber i ka hjælpe mig.. hilsen ATM -
Matematik areal (ringe)
ForumindlægHej, jeg har en opgave hvor der står: Find arealet for hver ring. Ringenes Bredde er 5cm. Det ligner nogen lunde det billed jeg har lagt ind her på. Er i sød at hjælp tak:) -
Matematik Virkelig brug for hjælp
ForumindlægFsa 2002 maj-juni 2.2 min lommeregner kan ikke lave den regning. ville være super sødt hvis i lide kunne hjælpe. -
matematik b binomalfordeling
Forumindlæghej nogle der kan hjælpe -
Matematik- Skriv tallet helt ud
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave.. Sådan ser den ud: 1-4 = ? Hvordan skal jeg løse den? Hvordan ser udregningen ud- hvis der er en? Opgaven hedder "Skriv tallet helt ud" Hvis jeg bruger lommeregneren kommer der flere forskeligge svar... Nogle der kan hjælpe?
