Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 13661 til 13680 af 27879
-
Bøger på Gymnasiet
ForumindlægHej, jeg ville gerne høre om nogle af jer ved, hvilke bøger der benyttes til følgende fag på gymnasiet (stx): Dansk A Historie A Religion C Erhvervsøkonomi C Oldtidskundskab C Jeg ved godt, at det varierer fra gymnasie til gymnasie, men jeg håber på at læse lidt op i sommerferien så... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i dansk på mandag, og jeg tænkte på, når man læser en novelle, hvordan skal man kunne så se at man i teksten skal kunne se at der er snakke om det moderne gennembrud. Håber jeg kan få en forklaring på forhånd tak. -
Fysik Eksamen
Forumindlæghalløjsa derude.. er der andre uheldige mennesker til stede der ligesom mig skal op til fysik eksamen :( alt kommer jo til at foregå på en helt ny måde på grund af den nye reform... er det ikke rigtigt? så det er ikke engang muligt at spørger folk herinde om råd..:( -
Perspektivering.
ForumindlægHvad er en perspektivering helt præcis? Nogen som også lige vil gi mig nogle eksempler, så det kan sidde fast "deroppe" :P -
Det moderne gennebrud - Irena Holm
ForumindlægHeeeeeej .. Jeg skal til at skrive 2.g opgave om det moderne gennembrud i dansk. Jeg overvejer Irene Holm med henblik på det moderne gennembrud, men tænkte på om der nogen der har lavet en rigtig god analyse, fortolkning og perspektivering af denne novelle, bare sådan så jeg kan danne mig et bill... -
Eksamen
ForumindlægNogen der kan forklare mig- hvordan Old-eksamen helt foregår? Jeg er nemlig ikke helt med. Gerne uddybende- og hvad man skal kunne - for at komme i den dyre ende.. -
matematik på A niveau
Forumindlægjeg har et spørgesmål - til august starter jeg på STX og jeg har matematil på A niveau. I folke skolen lå jeg på 4-7 (karakter), der er mange der siger at det er meget svært ! mit spørgsmål er hvordan kan jeg blive bedre til matematil? tak på forhånd -
Bedre til at tale/skrive på engelsk?
ForumindlægHar I nogle gode råd til, hvordan jeg kan blive bedre til engelsk? -
'det var det'
ForumindlægHvordan siger man på engelsk: 'det var det' Altså, man er færdig med at fortælle ALT det man ville. -
Spiselig kemi.
ForumindlægHej, er der nogle der ved noget om spiselig kemi og alle disse underemner: o Fedtstoffer o Kulhydrater o Proteiner o Tilsætningsstoffer o Vitaminer og mineraler Tak på forhånd ;-) -
Fremlægning og regler.
ForumindlægMin tysklærer vil have mig til at fremlægge UDEN papirer. Fair nok, har gjort det før... Men det var en 2 minutters fremlæggelse. Hans begrundelse er, at man ikke må have papirer med til eksamen. Så jeg må kun have ganske få ord på hvert dias. Og ingen hele sætninge + en fin grammatik, udtale o... -
Identitetsdannelse SRP
ForumindlægJeg er ved at skrive en SRP omkring unge og deres identitetsdannelse i det senmoderne samfund. I den forbindelse har jeg valgt at benytte mig af Ziehe (individualisering, formbarhed, øget refleksivitet), Giddens (refleksivitet, risikosamfund) og Riesman (socialkarakter). Jeg er dog lidt i tvivl ... -
AT
ForumindlægEr der nogen der har nogle generaler noter til AT? -
Færdig med SRP
ForumindlægHej... Ville bare lige hører om der er nogle der har skrevet studieretningsprojekt og om i har følt at 2 uger var for lidt/for meget tid at have til at skrive SPR? Skal selv igang med SPR på fredag og har virkelig ikke nogen fornemmelse af om 2 uger er meget eller lidt tid at have. Ved selvfølge... -
Bytte SRP til rettelser, desperat
ForumindlægHej folkens, jeg ved jeg ikke er den eneste som har sved på panden lige for tiden, da der skal afleveres SRP imorgen. Men efter at have læst Metro er jeg blevet lidt bange, for der stod at 2% af dem herinden mener at de dumper denne opgave. Jeg ved at jeg ikke er den eneste som ikke har lyst til... -
Indledning - nogen der har en indledning, som må låne til inspiration?
ForumindlægHej. Jeg vil blive rigtig glad, hvis jeg kunne låne en indledning til et studieretningsprojekt - jeg er nemlig i tvivl om, hvad den skal indeholde.. -
problemformulering?
ForumindlægJeg er fuld i gang med at skrive en synopsis om psykologi og har refereret til forskellige problemformulering, som jeg netop har skrevet nedenstående, men problemet er, hvordan lyder det? logisk? ulogisk? Eller skal der flere spørgsmåle på? - Hvad synes I? Kan I komme i tanke om flere problemfor... -
Samfundsfag og hvad?
ForumindlægHej, Har virkelig savnet et forum med kun AT - især op til eksamen, så det er bare genialt at vi desperate, især 3.g'er, kan tale sammen om vores bekymringer. Sys det hele går så stærk og snart skal vi afgive vores endelige valg. Nu skal det jo som sagt handle om fremtiden. Jeg tænkte på de... -
Krav til 2g-opgaven.
ForumindlægHej, jeg skal til at afl. 2g opgave i dansk, og har desværre smidt sedlen ud hvor kravene til opgaven står. Nogen der kan give et link, eller skrive det her på? Vil sætter meget pris på det :) -
AT- Fedme
ForumindlægHeej :). Jeg skriver om Fedme i AT-synopsis eksamen (bio/psyk) og jeg vil gerne om man kan kombinere Borderline med Fedme? hvis ja ? Hvordan ? Maribel .
