Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 13661 til 13680 af 52987
-
En god fysik rapport
ForumindlægHej alle sammen. Nu har jeg igennem de sidste par år undret mig over, hvad en god fysikrapport er? Selvom jeg har tænkt "Det her er godt" også afleveret min rapport, så får jeg den alligevel tilbage med en middelkarakter.. Jeg kunne rigtig tænke mig, at vide hvordan en RIGTIG g... -
kræfter i mudder?
ForumindlægHej Jeg sidder lige med to opgaver jeg har lidt svært ved at forklare og løse. Først skal jeg beskrive de kræfter som påvirker en hest og rytter mens de synker ned i noget mudder. Hernæst skal jeg vha. fysiske love og begreber, forklare hvorfor en helikopeter, modsat hesten + rytteren, g... -
SKIDE NERVØS!
ForumindlægJeg skal til skriftlig optagelsesprøve i morgen på computer, i dansk,eng,mat og er vildt nervøs! jeg har kigget på brøker,ligninger og lidt med kommaer og latinske betegnelser for tillægsord og det. Er der andet jeg kan øve mig på? -
Forsuring?
ForumindlægHeysa! Er der nogle der ved hvad nitrogenforsuring og svovlforsuring er?Hvordan kan man bekæmpe forsuringen og kan man skrive det med nogle reaktionsskemaer? TAK -
11!!?!?!?!?!
ForumindlægHvad skal der til for at få 11 i religion!?!? plz meget modtagelig overfor gode ideer, guldkorn, sætninger, tips, kloge ord etc. 1000 TAK! -
Dispentation til medicin-studiet
ForumindlægI slutningen af 2.g var jeg så uheldig at få konstateret kræft, og det har så fulgt mig igennem hele 3.g og resulteret i at mine karakterer selvfølgelig er dalet en hel del, da det er svært at både følge med i skolen, være i kemo-behandling samt forholde sig til det hele psykisk. Jeg har altid vi... -
novellefilm + andre analysemodeller
ForumindlægHej.Jeg skal på til fsa i mundlig dansk her på torsdag. Vi kan komme op i otte forskellige emner, og det synes jeg er rigtig mange. Vi kan komme op i novellefilm, og jeg har ikke rigtig nogen god analyse til det? Er de nogle af jer der har det? Og hvor mange emner kan I komme på i? -
Bevis for regneregler for skalarproduktet, den distributive lov.
ForumindlægHej.Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, jeg sidder og læser til matematik eksamen, 1-årigt forløb til matematisk A-niveau, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man beviser den distributive lov i regneregler for skalarproduktet?Den siger, at (i vektorer): a*(b+c)=a*b+a*cJeg ved godt hvad s... -
tulku vs. lama
ForumindlægHvad er forskellen på en tulku og en lama? De har jo begge opnået erkendelse og kan begge reinkarneres som mennesker igen. -
Universets opbygning?
ForumindlægHvis I skulle til eksamen i fysik på C-niveau og havde emnet "Universets opbygning" - hvad ville I så komme ind på? -
Afskaffelse af idræt i gymnasiet
ForumindlægJeg skal skrive en tale om, hvorfor det er godt at afskaffe idræt. Men jeg har svært ved at finde på noget. Så hvad synes i om at afskaffe idræt PÅ gymnasiet? -
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha... -
Har brug for hjælp
ForumindlægHej har du mod på at hjælpe mig med matematik på b-niveau. Jeg kører gerne til alt mellem Roskilde, Slagelse og Kalundborg. Det skal helst være nogle gange om ugen - ca. 3 timer hver gang. Hvis du bor i Kbh...skal det helst være 1 gang pr. uge i min. 5 timer. Du skal starte hurtigst muligt. Beta... -
modtaget tilbud. vil noget andet.hjælp..
ForumindlægHej, er der nogen der kender til reglerne omkring at ansøge på universiteterne? jeg søgte inden d. 5 juli, og er kommet ind på ruc. men jeg vil hellere på sdu. har man mulighed for at afslå ruc og så søge en af de ledige pladser på sdu? eller er det forbeholdt de som fik afslag på deres prioriteter? -
Forklaring på formel Fopdrift= F2-F1
ForumindlægEr der nogen der kan forklare formlen F2-F1? Jeg har ikke forstået den. -
Superstrengteori...
ForumindlægNogen der ved noget om superstrengteorien og betydningen af superstreng? -
at skifte teknikfag
ForumindlægHejsaJeg går på HTX, og har her i grundforløbet, proces som teknikfag. Dette er et valg som jeg synderligt har fortrudt. Jeg overvejer at skifte over til elektronik, men jeg er bange for ikke at kunne følge med. Dem på elektronik holdet har jo gennemgået alt det basale, og mere til..Er der nogle ... -
Er MnO2 (mangandioxid) katalase?
ForumindlægJeg er ved at færdiggøre en rapport, men hvis MnO2 ikke er det samme som katalase (eller opfører sig på samme måde) er der noget jeg ikke har forstået helt korrekt.Er MnO2 (mangandioxid) katalase? -
omskriv brøker
Forumindlægx+1 x-1--- + ---x-1 x+1 -
Metodeafsnit
ForumindlægHej. Nogen der har en ide om hvordan man laver en metodeafsnit i SSO opgaven ? Altså hvis i har et eksempel jeg kan se vil det være meget rart :).
