Søgning på: matematik 1g. Resultater: 13681 til 13700 af 32350
-
det gyldne snit
Forumindlægjeg skal redegøre for der gyldne snit inden for matematikken og tallene Φ=1+√5/2 og Φ1= 1-√5/2 og følgende gælder Φ+Φ'=1 og Φ+Φ'=-1 håber at der er nogen der kan hjælpe :( -
HJÆLP!!!Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, el... -
Søger en hjælpelærer
ForumindlægHej Jeg er en pige på 16 år, der går i 10.kl. som søger en hjælpelærer til engelsk og matematik, som ikke lige er min stærke side. Hjælpelæreren må meget gerne være fra gymnasiums niveau og op efter. Jeg vil rigtig gerne have at undervisningen skal forgå hjemme hos mig i Vallensbæk N. Og ja løn ... -
Lektiehjælp i Mat, Fys, Kemi tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Alfred jeg har arbejdet som Gymnasielærer i fagene Matematik, Fysik og Kemi i nu 3 år. Jeg vil gerne tilbyde privatundervisning i ovenstående fag til studernede på Universitetet og elever på almen. Gymnasium(STX) på alle niveauer. SU-venlige priser. Venlig hilsen Alfred ... -
uge opgaver
Forumindlæghej jeg er en pige på 13 som har spørgsmål om matematik. mijn opgave lyder sådan: skriv et decimal tal, som består af 3 enere, 5 tiendedele og 2 hundrededele. min opgave skal være færdig til den. 3/17/2022 håber i kan hjælpe mvh pige på 13 -
Funktioner
ForumindlægHej :) Sidder med en matematik opgave og kan ikke finde ud af at løse følgende opgave: To funktioner f og g er givet ved f(x) = 4*0,5^x og g(x) = 4*2^x. Jeg vil meget gerne høre hvordan finder ud af det, evt med udregning, på forhånd tak:) Grafen ser sådan, på det vedhæftet bilag: -
Differensligninger
ForumindlægJeg overvejer nu at skrive SSO om differensligninger (og ja jeg mener DIFFERENSligninger - og ikke differentialligninger!) Men jeg er lidt i tvivl har differensligninger noget med taylorrækker (eller taylorpolynomier eller hvad man nu ønsker at kalde dem) at gøre?Er der desuden nogen der kender t... -
Formelsamling for mat A i gymnasium?
ForumindlægSkal til årsprøve i mat på tirsdag, så jeg tænkte at det ville være en god idé at købe en formelsamling, da jeg samtidig skal udstå et helt år endnu :p Er der nogen formelsamlinger for gymnasium mat A som i umidbart (stav?) vil foreslå? En af mine venner har en der hedder 112 matematik eller såda... -
x^n differentialregning.
ForumindlægHej sidder og skal forberede mig til min mundtlige matematik eksamen, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af dette bevis. er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. jeg plejer at bruge 3 trins reglen, men nu står der også noget om produktreglen, og det er da et helt andet bevis... meget... -
Består jeg mat b!?
ForumindlægHej alle sammen. Det er sådan at jeg står i en meget dårlig situation. Jeg afslutter matematik b i år og har fået dårlige karakter i det. Årskarakterne blev 00 i skriftlig og 02 i mundtlig. De karakterer har selvfølgelig skuffet mig og jeg må indrømme jeg har det meget dårligt. med det. Nu er der... -
proportionalitet og omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har fået offentliggjort eksamensspørgsmålene til muntlig eksamen til matematik c-niveau hvor et af af spørgmålene lyder sådan:Der ønskes en redegørelse for ligefrem proportionalitet og omvendt proportionalitet.Hvordan ser graferne ud, og hvordan bestemmes ligningen for en ligefrem proportiona... -
Eksamens karakterer
ForumindlægHej, skal jo snart til eksamener og ligger og regner løs på hvad det minimum er jeg skal have for at bestå :) Men har lige nogle spørgsmpl: 1) Idræt, musik og billedkunst hvordan er det dét tæller? 2) Har skriftlig matematik på A-niveau, så jeg skal jo til skriftlig eksamen i det her om ikke s... -
Råd - mat?
ForumindlægOm en uge har jeg prøve i matematik, og emnet er diff.regning, som jeg har utroligt svært ved. Jeg kan simpelthen ikke tænke logisk, og meget af det kræver at man bare tænker logisk. Hmm.. Er der nogen, der har nogle gode råd inden for dette emne. Nogle ting, der er vigtige at huske? Er der mås... -
ligninger! :o
Forumindlægvi får en månedsmatematik for hver måned og denne her gang er der nogle ligninger som jeg bare ikke kan finde ud af! så jeg ville høre, om der er nogle af jer der ved det og vil give et forslag til et resultat, da jeg ikke er den store matematik nørd. :) men her kommer de: opgave 1) 3x + 1 = 4 ... -
MIN LOMMEREGNER!
ForumindlægJeg går pt. i 1.G og skal på tirsdag op i skriftlig matematik (YES!)Efter jeg gik igennem pensummet og sad lidt med min lommeregner - TI-89 Titanium - fandt jeg ud af, at dens Sinus, Cosinus og Tangens funktioner fucker fuldkommen op :/ Eksempel:I min matematik bog står de i et eksemple, at man s... -
God idé?
Forumindlæg½øj derude! Nu ligger landet sån't, at min fætter på 10, fra USA er kommet hjem og han har desværre lidt problemer med matematik. Derfor har jeg tilbudt at hjælpe ham lidt, men som i nok ved, så er matematik på den alder en direkte PINSEL! Så vil høre om du/i har en god idé til undervisnings... -
Kan min lærer ikke lide mig, eller er den god nok?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har på fornemmelsen at min matematik lærer hader mig som pesten, efter han smider mine prøver væk og giver mig dårlige karakterer. Nu har jeg været oppe til årsprøve i matematik, jeg er ikke den skarpeste inden for matematik! Til årsprøven fik jeg 6 rigtige og 4 fejl opgaver... -
Hjælp til at finde Diophants alder
ForumindlægVi har fået denne tekst i matematik, vi skal løse, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af den. Håber der er nogen der kan hjælpe: På den græske matematiker Diophants gravsten (omkring 300 e. kr.) står der: Med barndomstid en sjettedel, som yndling en tolvtedel og som ungkarl en syvendedel hengi... -
Bedste IT-værktøj til vektorer i 3D
ForumindlægHej, Det har lykkedes mig indtil videre at kunne lave mine matematik opgaver på A-niveau i geogebra. Det gælder især 2D vektorer osv. Nu er jeg nået videre i forløbet til vektorer i 3D og det kan selvfølgelig ikke laves i geogebra. Jeg vil derfor høre om, hvilke IT-programmer folk vil a... -
Hvad tæller som bestået GSK kursus?
ForumindlægHej, jeg går i øjeblikket på gsk kursus i matematik og spansk, og skal til eksamen her i maj og juni. Jeg er lidt i tvivl om hvordan man udregner om man har bestået eller aj? Er det gennemsnittet af den samlede karakter i faget? Så hvis man fx f...
