Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 13741 til 13760 af 23489
-
Regneforskrift
ForumindlægHej allesammen.Har et lille problem med følgende opgave:Om et andengradspolynomium p(x) = ax^2+bx+c vides, at 0 er rod i polynomiet, at p(2)=5 samt p(1)=2. Bestem en regneforskrift for polynomiet. Gætter på, at den kan skrives om til formen a(x-x1)(x-x2) hvor x1 og x2 er rødderne, en af dem 0.Men... -
Urkund
ForumindlægHey alle sammen :) På vores gymnasie har de en database, som hedder Urkund, vi sender vores opagaver herind, og der bliver så tjekket for snyd i opgaven. Jeg vil høre om der er nogen der ved noget om dette system? Om der er nogen der har erfaring med det? Mit problem er nemlig at jeg har taget en... -
Optagelse af forelæsninger
ForumindlægJeg har meget svært ved at tage gode noter til forelæsningerne, og overvejer derfor at optage forelæsningerne. Spørgsmålet er bare hvordan jeg får lavet de bedste optagelser? Jeg har prøvet at optage med min mobil og den indbygget mikrofon i min bærbar, men lydkvaliteten var simpelthen for dårlig... -
hjælp til nogle små korte sætninger (HV)
Forumindlæghej jeg har et par sætninger der driller lidt speciel det med hjælpeverber håber i kan hjælpe migpå forhånd tak(og tak til alle dem der gider at hjælpe os der har lidt svært ved det)sætningerne der skal oversættes er:1)jeg er ked af at høre, at far har brækket bent og det er frygligt, at peter er... -
Kombinatorik (med tilbagelægning og uden tilbagelægning)
ForumindlægHar et lille problem med en opgave, opgaven lyder således: Jørgen er normalt mest til ”Brætspil” men er også lidt en korthaj. Han trækker fem kort fra et alm. sæt kort (52 kort uden joker): a. Hvor mange forskellige kombinationer af kort kan han trække? o Med tilbagelægning o Ude... -
Hjælp til integral
ForumindlægFor det første vil jeg lige spørge om hvordan det kan lade sig gøre at integralet af sinus er -cosinus. Det giver da ingen mening at integralet af et stykke af en sinuskurve er -cos da det i mange tilfælde vil være et negativt tal, og et negativt område leder vi vel ikke efter. Og så sidd... -
Mat. Analyse bevis, (simpelt!) korrekt? Heltal osv
ForumindlægHmm jeg er en 2. års htx elev, der forsøger sig med lidt matematisk analyse. Problemet er bare, at jeg har ikke nogen der er i stand til at checke mit arbejde, så jeg er ofte i tvivl om jeg gør det rigtigt .. Er der nogle der eventuelt kunne checke dette lille bevis for mig? Det handler om h... -
symbolik (ikke symbolisme)
ForumindlægJeg sidder med en lille lektie til i morgen i dansk, hvor jeg skal kort karakterisere hvad symbolik er for noget. Det er altså ikke symbolisme jeg skal sige noget om, men symbolisme er jo det som står mest beskrevet i bøger og sådan.Så min korte spørgsmål er: Hvad er forskellen på symbolisme og s... -
Hvor mange procent?
ForumindlægHej, lige en lille opgave, jeg ikke kan knække. På Solby Gymnasium har man undersøgt, hvor lang tid eleverne bruger på deres lektier. Resultatet blev: Timer pr. uge: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 __________________ Antal elever: 20, 58, 62, 105, 85, 23, 12, 5 Hvor man... -
Lydbølge
ForumindlægHej, har en lille opgave, jeg ikke kan finde svaret på:Lydbølgen fra en stemmegaffel har frekvensen 680 Hz og bølgelængden 0,5 m.Beregn lydens fart.(her bruger jeg bare v=lambda*f ikke)Luftens temperatur øges nu så meget, at lydens udbredelsesfart øges med 1 %.Hvorledes ændres lydens frekvens? A:... -
Hjælp til oversættelse?! (dansk-engelsk og engelsk/dansk)
ForumindlægHar du brug for hjælp til oversættelse af materiale fra engelsk til dansk eller dansk til engelsk? Jeg har en bachelorgrad i Engelsk og Kommunikation fra Københavns Universitet og læser på kandidatuddannelsen i Engelsk og Oversættelsesstudier. Jeg har tidligere arbejdet for en oversættervirksomhe... -
Danskopgaven!
ForumindlægVed godt at der har været mange oplæg om dette.. men prøver lige alligevel!Jeg har valgt at skrive om Naja Marie Aidt's 'Som englene flyver' og så vil jeg enten vælge at sammenligne den med 'Er verden lille', 'En kærlighedshistorie' eller 'Ond i sulten'... skal... -
Investering
ForumindlægHejsa!!Jeg er igang med en investerings opgave, men sidder noget fast.Man får en samlet årlig lønbesparelse på 1.300.000 kr, ved at investere i et anlæg.Anlægget har en levetid på 5 år, og ingen scrapværdi efter de 5 år.Anlægget koster 3.500.000 krultimo år 3, skal væsentlig dele udskiftes for 50... -
Vedrørende trigonometriske relationer for retvinklede trekanter
ForumindlægHejsa. Når man i enhedscirklen har indsat sin trekant, og herefter skal "bevise" de trigonometriske relationer. SKAL man så altid gange den lille trekant, den med RA, med den store eller kan det være omvendt og hvorfor/hvorfor ikke? Er måske lidt svært og forstå hvad jeg mener men det... -
(1+(-c)^2)=1+c^2 ???
ForumindlægDet her er latterligt let - det er jeg sikker på men jeg har siddet med matematik hele dagen og nu har jeg set mig blind på en lille del af beviset for ortogonale linjer (a*c=-1).Der står : (1+(-c)^2) - og det laver bogen så om til: 1+c^2Det er her jeg er gået i stå... :-) Fordi: Jeg ville forstå... -
Problemer med pakning
ForumindlægHej! Jeg har et lille problem. Jeg har en opgave som jeg ikke lige kan dreje i hovedet. Sådan lyder det. En mand skal pakke reklamer til omdeling. Der er 10 forskellige reklamer som skal pakkes i et sæt. På en time kan han nå at 100 sæt. Jeg skal så opstille en slags formel, hvori man kan ændre a... -
Udregning af Nettoydelse?
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne udregne hvormeget en familie egentlig betaler på et lån efter SKat. Jeg er indtil videre kommet hjem til følgende: Ydelse pr. år: 9.116,33 Renter pr. år: 2688,37 Renter i hele løbetiden: 6.465,37 KSK+bundskat (De betaler kun bundskat): 39,08 Mangler nu bare lige den lille hj... -
Differentialligning
ForumindlægJeg har lige brug for et lille tip til denne opgave..I en model for en bestemt fiskeart antages det, at en fisks længde (målt i cm) er en funktion l af tiden (angivet i år). Det antages, at l er løsning til differentialligningendy/dt = 5 - 1/6yBestem den hastighed, hvormed længden af fisk vokser ... -
Luftens temp. og lydens hastighed
ForumindlægHej folkens.. Jeg har et lille problem. I en opgave skulle jeg først og fremmest bestemme luftens temperatur når hastigheden er 340 m/s, hvilket jeg ved hjælp af ligningen f(t)=331 x Kvadratrod af ((t + 273) / 273) har fået til at være 15, 04... Nu... -
eksamen i idræt
ForumindlægNu skal jeg jo til eksamen her den 9. og 10. juni i idræt mellemniveau på gymnasiet. Så jeg ville egentlig bare høre, om der er nogen som har nogle gode råd til, hvordan man får revet karakteren lige den lille ekstra tand op? For jeg ved jo fra dem jeg kender, at det bliver svært at få over 9... ...
