Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 13761 til 13780 af 52987
-
Hvorfor følger en lyspære ikke Ohm's lov?
ForumindlægDet skulle være noget med at temperaturen ændre modstanden? Forstår det ærlig talt ikke helt. Jeg kan da godt forestille mig at når tråden i pæren bliver varm er det fordi atomerne vibrere hurtigere og hurtigere og derfor bliver modstanden større? Er den den rigtige forklaring? -
Permanganats reaktion med benzen
ForumindlægPermanganat kan oxidere en dobbeltbinding i et org. stof, så der dannes en diol (hvis der er en dobbeltbinding). Kan permanganat oxidere benzen? Vi foretog et forsøg med CH3-CH2-O-Ar og fik et negativt resultat, hvorfor det? Er permanganat ikke stærkt nok til at oxidere benzenringe? -
nøgletal og dcf-modellen
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive en opgave om virksomhedsanalyse. Skal bla. beregne nøgletal. Er der nogen der kan skære det ud i pap for mig? -både formler og analyse af tallene. Skal også værdifastsætte virksomheden, skal her bruge DCF-modellen. Nogle der kender til den og kan forklare den? Fatter den... -
Nye funktioner i forum
ForumindlægDet er nu blevet muligt at benytte \n og Imellem equation tags. Det er også blevet muligt at fremhæve tekst imellem Fremhævet tekst Tekst imellem disse tags kan også indeholde \n og Håber at det kan bruges. -
At aflevere for sent
ForumindlægHvordan er det, reglerne er, hvis man afleverer for sent? En del lærere er venlige og sletter fraværet, men det holder jo ikke; så kan man jo selv bestemme, hvornår man vil aflevere opgaven? En lærer mener sågar, at afleveringsdatoer er skabt, så eleverne har nogle generelle guidelines for indl... -
rapport om proteaser
Forumindlæghåber nogle kan hjælpe med dette :) jeg skal forklare hvorfor proteaser (i vaskepulver) ikke reagerer ved køleskabstemperatur og stuetemperatur? på forhånd tak:) -
Problemregning
ForumindlægHej alle derude :) Kort fortalt: Jeg stammer fra anden etnisk baggrund og har lidt problemer med problemregning. Så vidt jeg ved er det normalt for indvandre at have problemer med problemregning, da de har svært ved dansk. Men sådan er det ikke i mit tilfælde. Altså jeg selv har ikke probl... -
problem med lommeregner
ForumindlægHjælp min lommeregner regner cosinus, sinus og tangent forkert ud og ved ikk hvorfor nogen der kan hjælpe det ville være til stor hjælp -
varme
ForumindlægHej Hvoran får jeg varme i fx et par scooter håndtag? Jeg havde forestillet mig et plastic rør, med tyndt kobberledning rundt om, og så sendes der strøm igennem kobberet, og hermed varmes der op, lidt ligesom en brødrister?, men er der ikke et bedre alternativ? Hilsen charlie -
Hjælp til "Abduction" - Shelagh Delaney
ForumindlægHej Det er blevet mig pålagt, at lave en analyse og fortolkning af "abduction" by shelagh delaney. Nogen der har arbejdet med denne tekst før som evt. kunne hjælpe? Mvh Frej -
Differentialligning
ForumindlægJeg har følgende differentialligning: dy/dx = y * x^2 - y * SQRT(x) ; y>0 og x>0 Løsningen som jeg har regnet mig frem til er: y = e^(x^3/3 - 2/3 * x^(3/2)) * K Min TI-89 siger imidlertid: y = e^(x^3/3 - 2/3 * x^(3/2) + 1/3) * K Hvilket jo ikke er det samme. Nogen der kan verficere... -
protein
ForumindlægHej... er der nogen af jer, der kan fortælle mig, hvad protein er og, hvordan det er opbygget...? Michell -
HJÆLP - det haster.
ForumindlægJeg skal imorgen til mit studieretningsprojekt lave et forsøg med en kolorimetrisk og en potentiometrisk titrering. Jeg skal bruge kaliumgydrogenphthalat(C8H5KO4) Nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal bære mig af med det? Og hvad forskellen på min kolorimetrisk og potentiometrisk titre... -
RYGNING øget blodtryk
Forumindlægjeg skal skrive om de fysiologiske ændringer ved rygning vha. mine og andres forsøg, jeg har mig eget forsøg so mviser et øget blodtryk, men der er ingen forsøg i mine bøger og jeg kan intet professionelt finde på nettet! -
terminsprøve
ForumindlægHeej med jer allesammen . jeg skal op i terminsprøve i næste uge og vil virekelig gerne vide, hvordan det var eksamen i sommers . Ville også gerne hvordan det var i Bioglogi, geografi og Matematik . på forhånd tak :D -
Overlevende fra 11.september 2001
Forumindlæghej allesammen Jeg skal snart lave projektopgave om Den 11 september 2001, og jeg ville lige høre om der er nogen der ved om der var nogle danske overlevende? eller bare nogen der oplevede det derover på forhånd tak -
3.g om
ForumindlægHej. Kan man få lov til at gå 3.g om, da jeg har meget fravær, og mine karakter ikke er så gode. -
hvad forventer i, bedømmelse
ForumindlægHvad forventer i i får i jeres karakter, og i bedømmelse? hvad mener i gennemsnitten vil være på landsplan? Jeg håber ihvertfald på 10-12 stykker, men er da glad for et 7. Jeg tror da gennemsnittet ville ligge på en 8-9. Jeg håber da censorerne vil være milde ved os -
Keplers 3. lov og Newton, når m ikke er meget mindre end m
ForumindlægHej et astronomi/fysik spørgsmål angående Keplers 3. lov og Jupiters måner Spørgsmål: Vis teoretisk at 1) ((r^(3))/(t^(2)))=((g*(m+n))/(4*π^(2))) (hvor r svare til a i en elipse) hvis massen m af månen ikke er forsvindende sammenlignet med planetens masse M. Jeg har ud... -
løs ligning.
Forumindlægopgaven lyder. for ethvert tal t er (ln x)^2-2tlnx-3t^2+8t-4=0 en ligning i x a) bestem t så x=e er en løsning. b) løs ligningen for t=2. jeg har lige brug for lidt starthjælp her. er der nogen der er i stand til det. hilsen Frederik
