Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13801 til 13820 af 14099
-
Læse fysik uden at have haft fysik i gymnasiet
ForumindlægHej, min overskrift lyder måske en smule forvirrende, så lad mig forklare. I min gymnasietid gik jeg på HF (på den gamle ordning). Dette var som sådan fint nok, og jeg troede, at jeg ville læse noget humanistisk efter gymnasiet. Jeg valgte efter gymnasiet at tage et par sabbatår, hvor jeg bl.a. h... -
Eksamens spørgsmål - semi-besvaret
ForumindlægEr min besvarelse god nok (HF BIOLOGI C) og er der nogen der evt. kan hjælpe med C? Tak på forhånd (DET ER TIL MUNDT) __________________________________________-- a) Beskriv N2’s kredsløb: 78 % af vores atmosfære består af N2. N2 er uorganisk og kan kun omdannes til organiskform af nogle f... -
nydelsesmidler, koffein oa.
ForumindlægJeg læste dette indslag fra "Lyckedyr": Når adenosin påvirker adenosinreceptorerne ved nerveceller eller muskelceller vil nervesignalet ikke løbe igennem, da der sker en hyperpolarisering, på grund af øget spændingsforskel, som der står i foregående. Det gør, at dopamin ikke bliver ... -
Kontraktionsprocessen
ForumindlægSkal bl.a. forklare kontraktionsprocessen til mundtlig årsprøve i biologi - men forstår ikke så meget af den: 1. Nerveimpulsen i den motoriske nervecelle ankommer til den præsynaptiske membran 2. Ca2+-kanaler i membranen åbner, og Ca2+-ioner strømmer ind i nerveenden 3. Den forøgede Ca2+-konce... -
kvote 2
ForumindlægHej allesammen Jeg har brug for lidt rådgivning, og ville derfor stille mine spørgsmål her, med forventning og håb om at få svar :) Jeg lever og ånder for medicin. Jeg vil simpelthen intet andet i mit liv end at læse medicin, bidrage til samfundet som læge, der helbreder patienterne og yder ful... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej Jeg er en ung mand på 30 år, der hedder Mehmet Tas, som søger lektiehjælp minimum tre timer ugentligt. Jeg søger lektiehjælp, da jeg går på STX uddannelsen og har nogle indlærings– og sprogvanskeligheder. Ydermere er jeg autist på nogle punkter, hvilket gør at jeg har behov for en per... -
Måling af antallet af blågrønalger
ForumindlægHej, Jeg sidder her med en biologi aflevering, hvor jeg skal besvare dette spørgsmål: Hvordan kan man måle antallet af blågrønalger i en prøve, diskuter problemer med målinger af antal og mulige løsninger. For at besvare spørgsmålet skal jeg læse denne tekst, men selvom jeg læser teksten, så ved... -
Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge indenfor HF
ForumindlægHej alle. Jeg er en pige som er meget i Tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg går lige nu på stx men vil gerne tage en HF efter sommerferien, da jeg bliver demotiveret i min klasse, og fordi jeg ikke kan lide at vi bliver bombarderet med karakterer, altså både for standpunkt og afleveringerne. Jeg f... -
Ligevægtskonstant
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at regne mig til nogen resultater i opgaven som jeg har vedhæftet. Jeg får blandt andet ligevægts konstanten i den første til at være 1.318*10^-3. Men jeg er rimelig usikker på dette resulatet. Håber nogen der kan hjælpe. -
Potensregning
ForumindlægHvad kan det være at et potenstal: (-1)^(1/3) ka give 3 forskellige resultater?De tre forskelle resultater:-11og (6.roden af -1)^2Håber på svar hurtigst muligt.MvhTine -
Matematik på A+ eller A?
ForumindlægKære alle matemaitiske 1g, der står og skal vælge, om de vil have matematik på A niveu fra 2g, eller om de tager B-A vejen.Her er nogle råd til jer:Jeg selv valgte at tage A-A vejen hvilket jeg har fortrudt, da det betyder jeg får en ekstra mundtlig eksamen her i 3g, så jeg får 5 mundtlige i alt.... -
skriflig dansk 2004!
ForumindlægJeg vil gerne høre hvad i har fået? Det er formentlig de samme censorer som retter vores stile? Jeg plejer at få 9 eller 10 normal, men min eksamenstil gik et 6, godt var den ikke så god som normalen, men jeg mener absolut den er mere værd end 6 :S! Er i tilfredse med jeres karakter? Nedenstående... -
Ekstra baldet vs Jp
ForumindlægHvilken avis syntes i er bedst, og hvorfor? -
Er den amerikanske velfærdsmodel ikke bedst?
ForumindlægAmerikanerne har en markant højere årsindkomst, end vi har. Er det ikke et tegn på, at den amerikanske velfærdsmodel er bedre end vores? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita -
1-årigt A-niveau?
ForumindlægHVa har I fået af resultater?? :p -
Eksamen Samfundsfag.. C
ForumindlægHey.. jeg skal til samf eksamen næste uge, og jeg har kigget over alt (inkl. i bogen) om ideologier og velfærdsstater/samfund. Ideologier forstår jeg ikke, der må jo være noget bestemt de går ind forSocialismeKonservertismeLiberalismekan i hurtigt forklare hvad de enkelte går ind for?? og hvilken... -
snit ganget med 1,08
ForumindlæghejDet eneste jeg indtil videre har lagt mærke til, som efter min mening er iøjnfaldende i den såkaldte "Velfærdsreform" er at ens snit bliver ganget med 1,08 hvis man gå i gang med en langvideregående udd. hvis man starter inden 2 år eller noget lignende anyway..! Er der nogen som ved... -
eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op i historie... Mit spørgsmål er: hvordan foregår historie eksamen... det med problemstillinger?? -
Medicinstudiet
ForumindlægJeg står og skal søge ind på en videregående uddannelse. Jeg kommer ind på det studie, jeg søger på, da mit snit med bonus er 13,2. Jeg har indsnævret valget til Århus og København. Jeg vil starte til sommer. Jeg er 20 år. Hvad er chancen for, at jeg kommer på vinterstart i hhv. Århus og Københ... -
plz hjælp mig! :( karakter?!
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g nu. vi har fået vores karakter. MEN: problemet er : hvad skal man gør når man mener at lærerne giver det forkert karakter til en??? DET ER IKKE retfærdigt , at man laver alle sine lektier og SIGER noget til hvert eneste time og aflevere sine opgaver til tiden så ender man med e...
