Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 13801 til 13820 af 160718
-
Hjælp til et matematik spørgsmål taak
ForumindlægHej jeg har lavet opgaven men mangler det sidste styk det med hvornår befolkningstallet bliver 200 vil i ikke kigge på den vedhæfte opgave og forklar mig hvordan man gøre? på forhånd tak -
Nemt matematik spørgsmål bare i tvivl
ForumindlægGiver 5 brøkstreg 2a + 3 brøkstreg 4a = 8 brøkstreg 2a eller 13a brøkstreg 4a^2 -
3010 B matematik
ForumindlægI en model for arbejdsprocessers effektivitet gælder at effektiviten f(t) som funktion af den tid t(uger) udøveren har været beskæftiget med arbejdet er givet ved f(t) = 1,00-0,60*0,90^t hvor længe skal udøveren have været beskæftiget med arbejdet før effektiviteten er 0,95? Kan forstå at jeg... -
Matematik - kroner til procent
ForumindlægJeg har glemt, hvordan man laver kroner om til procent - er der en, der kan fortælle mig det? :) -
Matematik beregn arealet
ForumindlægEn såkasse har disse invendige mål: Længde 53cm, bredde 29cm og højde 7 cm. Beregn arealet af såkassens bund. -
FP9 Matematik uden hjælpemidler 2017
ForumindlægHej! Er der nogen som ved eller har facitlisten på FP9 Matematik uden hjælpermidler fra 2017? Det ville gavne mig rigtig meget! -
Beregn vinkel A i retvinklet trekant.
ForumindlægJeg har en retvinklet trekant abc. a = 4,5 Vinkel C = 90 grader D = 5 (D ligger på BC således at den halverer vinkel A. Hvad er vinkel A??????? -
eksamens-noter 1-årigt A-niveau
Forumindlæger der mon nogen, som ligger inde med nogle notater fra deres 1-årigt A-niveau i gymasiet.. ville i hvert fald være en stor hjælp for mig.. på forhånd tak.. :) -
Sekundært litteratur til About a boy?
ForumindlægHmm, nogle der har gode idéer til sekundært litteratur til SSO - jeg skriver om About a boy.. -
Am I a German girl or a german girl?! :)
ForumindlægHey, I'm confused right now: is the letter of the nationality always capitalized?? So would I be a german or a German girl? Thx for ur help! -
Nogen som har skrevet SRP om alkohol i kemi A og dansk A?
ForumindlægHej Jeg ville høre om der var nogen der havde skrevet deres SRP om alkohol i fagkombinationen dansk A og kemi A? Hvis jeg er så heldig at der er en/nogen som har, så ville jeg meget gerne se hvordan i har stillet den op? :D På forhånd tak -
Udregning a og b lineær funktion
ForumindlægHej. Sidder og læser til eksamen. Og da det er super lang tid siden at jeg har haft om Linære Funktioner, vil jeg gerne lige høre hvad formlerne er for a og b. a= y2-y1/x2-x1 Men kan simpelthen ikke huske formlen for at udregne b? -
Mundtlig samf A (metode/synopsis)
ForumindlægJeg skal til samfundsfag eksamen på A-niveau i næste uge, og jeg er lidt i tvivl mht den synopsis, der skal laves. Hvor meget betyder metode i en synopsis som denne? Det bliver vel ikke vægtet lige så højt som i AT eller hvad? Og hvilke metoder er der i grunden udover kvalitativ og kvantitativ me... -
help
ForumindlægEr der nogen herinde der sidder med retteark/udregninger/svar til matematik maj-juni 2007. Det er den der handler om Operaen. Jeg tilbyder gerne penge for det! -
Beregn vinklerne A,B,C
ForumindlægHej " I en trekant ABC er M midtpunktet af siden AC. Der oplyses at |AB|=|AM|=3 og |BC|=4 Beregn vinklerne A,B,C i trekant ABC" Jeg har regnet vinklen A ud vha. cosinusrelationen således: CosA=3^2+3^2-4^2/2*3*3 CosA=83,62062979 Derefter har regnet siden B ud; CosB=4^2+3^2-3^2/2*4*3... -
Reducér udtrykket a^2+b^2-a(a+b)
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at reducére dette :-)? -
Areal udtryk ved a (integralregning)
ForumindlægHej, Jeg er i gang med den vedhæftede opgave, hvor jeg sidder fast i opgave b. Jeg tænker, det er noget med dt bestemte integral, men jeg kan ikke helt se, hvordan man kan udtrykket arealet ved a? -
Taylorrækken for ln(a-x) i 0.
ForumindlægLad og betragt a) Vis, at rækken er Taylorrækken for ln(a-x) i 0. b) Vis, at rækken konvergerer punktvist i [-a, a[ og uniformt i [-a, b] med -a < b < a. Nogen der kan hjælpe mig igennem a) og b) er virkeligt forvirret om hvordan jeg beregn Taylorrækken og hvordan jeg viser k... -
hjælp d r Matematik??
Forumindlæghar problemer med at isolerer 6,3/sin(25,5) =10,2/sin(c) hvordan kommer det så til at stå???? hilsen ATM -
Sjov Matematik opgave
ForumindlægHej. Opgaven går ud på at hvis vi har et antal mennesker og vi bruger vores remse, "Nik Nak Du må gerne taget noget mad" hvilket nr. vil så være den sidste der er tilbage, og dermed gå op tage noget mad? Eksempel. 3 mennesker står på en række. 1 2 3 Når remsen lander p...
