Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 13821 til 13840 af 44202
-
SRP- Breaking Bad (HJÆLP)
ForumindlægJeg går i 3.G og skal meget snart skrive min SRP aflevering, jeg har valgt fagene mediefag og engelsk og valgt at tage udgangspunkt i serien breaking bad, jeg har præsteret godt i både DHO & SRO, men jeg står nu med frie tøjler og er lidt i tvivl om jeg gør det rigtigt. Jeg ville derfor spørg... -
En Personlig Hjælper?
ForumindlægHej Søde Mennesker. Jeg går i 1.g og er interesseret i at få hjælp i mine 3 hurtige gymnasieår. Jeg går virkelig op i min fremtid og har viljen, men desværre har jeg brug for en hjælpehånd til også at give mig evnen. Håber at nogen erfarne medlemmere gider at hjælpe mig til at forhøje min... -
nationalromantik
ForumindlægHej.Er der ikke nogen, som kender til nogen gode salmer,dertydeligt afspejler nationalromantik, Jeg fatter virkelig ikke hvad forskellen på det og så universalromantikm så hvis der er nogen der kender til det sidste ligeledes, er de meget velkomne.. -
Skørbug
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om skørbug i AT i år, med det overordnede emne rejser. Har planer om at beskrive hvorfor man får skørbug med biologi, og så om nogle opdagelsesrejser hvor man oplevede skørbug. Kender i nogle kilder hvor man kan se tegn på skørbug? -
hvorfor overhovedet læse!?!
ForumindlægPå mandag den 13. slutter gymnasiet difinitivt for mig, efter 4 mundtlige og 3 skriftlige eksamnier...Efter en hård måned med utallige gennemlæste sider, er jeg endelig nået til min sidste eksamen, som er dansk...Først stod den på matematik, derefter Historie, så Erhvervsøkonomi og nu så dansk...... -
Hjælp!! Klumme Hvor går grænsen? Er gået i stå Offenlig steder
ForumindlægHej studieportalen. Skal lave en klumme til på mandag, er kommet i gang men er gået i stå. Her er det jeg har skrevet håber at i kan kik starte mig op. Vil i også please rette kommafejl og stavning. tak på forhånd. Bip, bip bip. Aarh nej ikke igen. Ikke den skide mobil igen. Det er sku da fjerd... -
Perspektivering?
ForumindlægHej Må man godt perspektivere til det samme som man gjorde i synopsen? Eller skal det være noget nyt? Jeg kan nemlig ikke finde andet passende... Jeg har læst at det forventes at man skal kunne svare på hvad fagenes begrænsninger, fordele og ulemper er. Hvad kan man svare til det i engelsk og his... -
I ask eller I've asked?
ForumindlægHej søde, kvikke, flinke mennesker derude som gerne vil hjælpe :-) !Jeg har lige et ganske kort spørgsmål omkring min engelsk stil, som skal afleveres engang i næste uge.Sætningen lyder "For example; I ask always my mothers opinion if I am uncertain about sundries things". Lyder den rig... -
På IHK eller DTU efter gym??
ForumindlægSå er det endelig min tur til at tage den gyldne hat på i år. Da tiden er nær skal man jo vælge sin videregående uddannelse. I tankerne har jeg iøjeblikket bygningsingeniør som både kan tages på DTU og IHK. Da man på DTU kun har forelæsninger vil jeg hellere på IHK da man der fungere som en klass... -
Oversættelse.
ForumindlægJeg er i gang med at skulle oversætte en engelsk artikel og der er nogle sætninger jeg indtil videre er i tvivl med. The restaurant was hailed as "clean, dedicated, sincere and community conscious" og Today, however, doubted by healt-conscious consumers and battered by obesity lawsu... -
Oversættelse af udtryk
ForumindlægJeg skal oversætte denne sætning: "Men hvad der var værre, han fandt en skorpion i sengen." Mit problem er sådan set kun starten, altså: "Men hvad der var værre" Mange af mine venner har bare oversat det til "But what was worse", men jeg synes det lyder dumt. Og jeg ... -
HJÆLP TIL AFLEVERING!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige lavet et engelsk essay om McDonald som hedder Is; McDonald’s Passé to Kids? hvor jeg også inkludere lidt fra en tekst. Jeg skriver fordi jeg lige har rettet den igennem, men er bange for at jeg har en del sproglige fejl. Håber der er nogle der har tid til at ki... -
Tips og tricks til at forbedre sit ordforråd
ForumindlægHej! Jeg er født og opvokset i Danmark, men mine forældre er fra Lebanon. Så jeg snakker både dansk og arabisk der hjemme. Jeg har virkelig drømt om at udvide mit ordforråd, jeg er generelt dårlig til sprog. Men jeg prøver at forbedre det med at læse, men jeg læser flere engelske bøger end dansk... -
Hjælp til rettelse af mini eng. oversættelse
ForumindlægOversættelse om udvidet og simpel tid..Engelsk oversættelse1. The man is painting the house 2. While he was climbing down the ladder, his wife was calling him. 3. She says that their daughter is waiting in the telephone and is asking him to hurry. 4. While he was talking with their daughter his w... -
Grammatik
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der nogle der kan rette dette for mig. Har selv læst det igennem et par gange, og synes selv det ser fornufigt ud. Men da engelsk ikke er min stærke side, ville jeg blive glad, hvis der er nogle der ville rette det for mig. Max is a good and a creative boy. I mean that he ... -
Identitetsdannelse - roman til SRP - Eng A, psyk B.
ForumindlægHej folkens. :) Den store studieretningsopgave står for døren, og jeg har endnu ikke fundet en roman. Mit hovedmne er "Identitetsdannelse", som er veldig bredt! Inden for kategorien har jeg tænkt mig at se på et emne som fx: "De narcissitiske unge", som har været en del oppe ... -
forslag søges
Forumindlæghej jeg læser til bygningskonstruktør og skal holde foredrag i engelsk på fredag. Det skal handle om noget vedr. bygninger.søger engelske internetsider, nogen forslag?Jeg selv brugt adskillige timer i at søge på nettet.Først ville jeg holde et foredrag om glasfacader og dimensionering af bjælker/... -
Nelson Mandela opgave.
ForumindlægHej SP Vi har fået en opgave om Nelson Mandela. Vi skal skrive om hans tid i fængsel. Hvilke ting, ville være interessante at fortælle om? Hvis i evt. har nogle specielt gode hjemmesider, må i gerne "linke dem". Det er i engelsk vi har fået opgaven, så engelske hjemmesider vil være beds... -
HEJ!!!
ForumindlægKÆRE ALLE SAMMEN JEG HAR BRUG FOR JERES HJÆLP. JEG ER IKKE EN KLOG STUDENT OG MIT SNIT ER KOMMET NED PÅ 1,7 :( JEG ER VIRKELIG SKUFFET OG KED AF DET, DA JEG IKKE VED HVA JEG SKAL GØRE!!! MIN SIDSTE EKSAMEN ER NU PÅ TIRSDAG OG DET ENGELSK, JEG SKAL HAVE 7 FOR AT MIT SNIT LIGGER PÅ 2. MEN ER IKKE S... -
Universitets-studie
ForumindlægHej alleJeg har lige begyndt på matematikstudiet på universitetet. I den forbindelse har jeg oplevet et utrolig stort spring niveaumæssigt fra gymnasiets A-niveau og til det matematik, som er blevet gennemgået i de syv første forelæsninger.Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde, som læser/h...
